Podíl na západoevropském trhu: 6,6 %. Prodeje vozů uskutečněné mimo západní Evropu: + 19,2 %.
Západní Evropa (18 států): mírný pokles
Na evropském trhu osobních a užitkových vozů nastal obecně mírný nárůst (+1,5 %) za první pololetí 2006, nicméně objednávky vozů Citroën se ocitly v mírném ústupu (2 %) s bilancí 593 000 vozů. Podíl značky na evropském trhu se usadil na hodnotě 6,6 % proti loňským 6,8 %.
Ve Francii trh osobních a užitkových vozů obecně klesal o 0,7 %, Citroën zaznamenal pokles o 5,7 % se 182 000 prodanými auty. Tržní podíl činil 13,5 %. Osobních vozů prodal Citroën 141 900 kusů, což značí tržní podíl 12,8 % (loni ve stejném období 13,4 %). Úspěch modelu C1 se odrazil na dobrých výsledcích značky v segmentu malých vozů s tržním podílem 6 % oproti 5,5 % na konci prosince 2005. Do této bilance je zahrnuto také 1200 objednávek francouzských zákazníků modelu C6, které byly zaregistrovány od května.
V užitkových vozech byl ve sledovaném období francouzský trh na vzestupu o 4 %, přičemž značka Citroën zaznamenala tržní podíl 16,9 % (loni 18,6 %). K tomuto poklesu došlo mj. také vzhledem k zastavení výroby modelu C15. I tak ale patří Citroënu druhá pozice mezi značkami v kategorii užitkových vozů. Značné obliby dosahují užitkové verze osobních vozů, například C2 se může pochlubit nárůstem o 2,9 %, C3 o 8,1 %, C4 dokonce o 58,4 % a Berlingo o 14 %.
Ve Španělsku je Citroën s podílem na trhu 10,8 % lídrem s celkovým počtem 109 000 prodaných vozů. V osobních vozech je Citroën tamní dvojkou (tržní podíl 10,3 %), jedničkou je ale v užitkových vozech (27 000 kusů). Tohoto pololetního primátu dosahuje značku už 11. rokem!
Ve Velké Británii si Citroën drží podíl na trhu 4,4 %, když se nepatrně snížil počet prodaných vozů (62 000). Ovšem značný nárůst je patrný u modelu C4 (+ 15 %) a Xsara Picasso se opět stala nejprodávanějším vozem segmentu MPV. S pětiprocentním podílem je Citroën trojkou na trhu užitkových aut.
V Itálii dosáhla značka se 77 000 prodanými vozy tržního podílu 5,3 %. V osobních modelech je Citroën čtyřkou na italském trhu. V Německu se podíl usadil na 2,6 % (loni 2,3 %), přičemž značka rostla o 14,6 % v porovnání s obecným růstem trhu o 2,3 %. Nejvíce posílily prodeje malých vozů obecně o 11,6 %, ovšem Citroën v této kategorii zaznamenal nárůst o 39 %, Xsara Picasso dokonce posílila o 45 % a Berlingo je v segmentu druhé na německém trhu.
Belgie a Lucembursko jsou země, kde si Citroën v podílu na trhu polepšil na stávajících 11,4 % (loni 9,8 %). Tento trh obecně posiloval velice výrazně (o 13 %) a Citroën se na něm stal šestiměsíčním lídrem s 30% nárůstem a podílem 11 % (loni 9,6 %). V užitkových vozech si Citroën polepšil o 27 %.
Trhy mimo západní Evropu: silný vzestup značky
Mimo západní Evropu se prodalo 169 000 aut, což značí přírůstek o 16,4 % proti 1. pololetí 2005 a představuje to 22,1 % všech světových prodejů značky (loni 20 %). Například v Brazílii posílila značka a její prodeje o 56 % na 17 000 vozů a podíl na tamním trhu se zvedl z 1,4 na 2,1 %, a to hlavně díky modelu C3 1.4 Flex Fuel. V Argentině se prodalo 8400 vozů značky a výsledky se tak meziročně vylepšily o 52 %. Podíl na brazilském trhu se zvedl z 2,8 % na 3,7 %.
Čínský trh obecně posiloval o 47 %, přičemž Citroën stoupal o 12 % s 60 000 prodanými novými vozy. Hitem se stal model C-Triomphe, o který má čínská veřejnost velký zájem. Ten se ale do konkrétních výsledků promítne až ve druhém pololetí roku 2006 a později. Ve střední a východní Evropě se v průběhu pololetí prodeje značky překonávaly. Značka si celkově polepšila o 31 % s 48 000 vozy. V Polsku, Maďarsku, Česku, Chorvatsku, Slovinsku a na Slovensku stoupal trh obecně o 1,3 %, ale Citroën při podílu 5,5 % tu prodal na 25 000 nových aut. V Rusku se prodalo 5460 nových citroënů a jejich prodej se tak za první pololetí zdvojnásobil (+ 57 %).
Dynamika a inovace
V prvním pololetí roku 2006 Citroën vyznával a respektoval tradiční hodnoty a přístupy produkce nových vozů – dynamické uvádění nových modelů a využívání nejnovějších technologií. Prvním krokem bylo zkompletování řady kompaktních vozů díky modelu C1 po boku C2, C3 a C3 Pluriel. Od svého uvedení na trh v červnu 2005 se už prodalo 76 000 těchto aut.
Příspěvek Citroënu ochraně životního prostředí dostal velice konkrétní výraz v modelu C3 Stop & Start. V průběhu pololetí 2006 pak Citroën dál pokračoval cestou nových „mikrohybridních“ technologií v modelu C2 Stop & Start, který významně přispívá k ozdravění života ve městech.
K významným inovativním krokům se řadí také uvedení modelu C-Triomphe v Číně. Modelu, který byl speciálně vyvinut pro čínský trh a je příkladem nutnosti inovací i u momentálně úspěšných modelů (C4). Těch se celosvětově až dosud prodalo 350 000 kusů (od října 2004). Od července 2006 dostává C4 novou manuální pilotovanou šestistupňovou převodovku (BMP 6). Ve spojení s motorem HDi 110 FAP poskytne nyní C4 nové dimenze komfortu a potěšení z jízdy stejně jako významné úspory ve spotřebě pohonných hmot. Ovšem nejen pod kapotou C4 dobývala svět. Na autosalonu v New Yorku dostal tento model prestižní ocenění „World Car Design of the Year 2006“. Řada C5 dostala nový motor Diesel HDi 179 koní s filtrem pevných částic a ve spojení s šestistupňovou manuální převodovkou. Od roku 2001 se celosvětově prodalo už 635 000 modelů C5, přičemž 70 % z nich mělo dieselové motory. Vlajková loď modelové řady Citroën C6 už zaznamenala 3000 závazných objednávek.
V kategorii užitkových vozů patří Citroënu dlouhodobě třetí pozice na evropském trhu. Nejnovějším trumfem je nový Jumper. Předchozího modelu Jumper se prodalo už 424 000 kusů. Zákazníky oslovuje použitými technologiemi a celkovou architekturou prostoru. Ta je stavěna podle individuálních přání a potřeb a vytváří tak prakticky zcela nový segment vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií