Nové Clio Renault Sport je výjimečný vůz, zasvěcený výkonu, vášni a radosti z jízdy. Jeho maximální rychlost je 215 km/h, otáčky jsou omezené na 7000 ot./min.
CLIO RENAULT SPORT bude uvedeno na trh v září letošního roku. Jeho cena se bude pohybovat od 705 000 Kč.
Nové Clio Renault Sport se ukazuje jako důstojný nástupce vozu Clio Renault Sport 2.0 16v. Přináší do tohoto segmentu premiéru: vzduchový difuzor, což je technologie, která přímo vzešla z Formule 1. Díky tomuto vybavení, ke kterému se přidávají ještě odsávací otvory vzduchu na předních blatnících, může nabídnout vynikající aerodynamické vlastnosti.
Sportovnější nové Clio Renault Sport dostalo do výbavy vyspělý atmosférický motor 2.0 16v. Jeho výkon dosahuje 200 k, tzn. 100 koní na litr objemu válce. Jde o nejlepší poměr výkon/objem válců ve své kategorii, čehož bylo dosaženo zejména zvýšením plnění. Nejen že tato novinka zlepšuje výkon motoru, ale Maximální točivý moment 215 Nm dosahuje při 5550 ot./min.Pružný a výkonný motor, spojený s šestirychlostní převodovkou, přináší vynikající požitek ze sportovní jízdy. Přední náprava s nezávislým zavěšením zaručuje přesné jízdní chování.
Nové Clio Renault Sport se montuje v továrně v Dieppe, která se věnuje sportovním vozům značky Renault.
Lehce rozeznatelný originální tvar modelu Clio III je podtržen ještě atletičtějšími křivkami. Obrys nového Clio Renault Sport získává díky svým specifickým bokům na výkonu i energii. Rozšířené přední a zadní nárazníky, snížená linie karosérie, profilované podběhy, polovyztužená lamela pod předním nárazníkem i odsávací otvory a vzduchový difuzor posilují jeho sportovní a aerodynamický vzhled.
Nové Clio Renault Sport je opatřeno pneumatikami velkých rozměrů (215/45) namontovanými na lehkých hliníkových 17ti palcových kolech, za kterými jsou vidět brzdové třmeny Brembo a široké brzdové kotouče, které zajišťují odolné a účinné brzdění.
Výkon atmosférického motoru 2.0 16v, který divize Renault Sport Technologies vyvinula společně s Ředitelstvím mechanického inženýrství Renault, si vyžádal širokou mřížku přístupu vzduchu v nárazníku umožňující lepší chlazení.
Přední i zadní nárazník, boční ochranné lišty i zpětná zrcátka jsou v tónu karosérie, páčky dveří mají barvu hlazeného chromu.
Katalog nabízí i specifické odstíny řady Renault Sport: dva nemetalické odstíny (červená toro a modrá dynamo) a tři metalické (modrá monako, tmavě černá a šedá makaha).
Nové Clio Renault Sport je opatřeno zvláštními karosářskými prvky. Přední blatníky jsou každý o 42 mm větší, aby se mezi ně vešel širší rozvor a velké pneumatiky. Díky 28 milimetrům, o které jsou zadní strany širší, získala karosérie nový tvar. Místo podlahy s prostorem na rezervní kolo, jaká je ve voze Clio III, zde bylo vytvořeno rovné dno, díky kterému se získalo místo pro tlumič výfuku a boční potrubí. Rezervní kolo nahrazují dvě dojezdová kola.
Vnitřní prostor nového vozu Clio Renault Sport odráží vnější design. Zdůrazněn je „pilotní“ duch, a to díky hliníkovým pedálům s opěrkou nohy a volantem potaženým perforovanou kůží s šedým technickým prošíváním a červenou značkou na „bodu 0“. Pro zlepšení komfortu a účinnosti jeho tvar umožňuje, aby vám ruce na volant perfektně sedly.
Přístroje palubní desky s černým podkladem a bílými nápisy dávají řidiči optimálně čitelné informace nutné k řízení. Otáčkoměr zahrnuje i kontrolku řazení rychlostí. Velikost čísel se postupně zvyšuje s tím, jak se ručička blíží k červené zóně s 7500 ot./min. Celková harmonie tmavěmodrého interiéru, podtržená chromo-zinkovým odstínem středové konzoly a lišt palubní desky, vyjadřuje výkonnost, technologii a sportovního ducha nového vozu Clio Renault Sport.
Specifické sedáky Renault Sport nabízejí vynikající komfort a boční pevné držení.
Jako na všech výrobcích, které vyvinula divize Renault Sport Technologies, i zde figuruje značka „Renault Sport“ uvnitř interiéru, a to na podkladu otáčkoměru, na dolních okrajích schůdku a na předních sedadlech. Venku se objevuje na zadních dvířkách a na hlazených chromovaných vložkách bočních lišt.
Od léta 2006 bude nové Clio Renault Sport k dispozici za příplatek se skořepinovými sedáky, koncipovanými a vyvinutými společně se společností Recaro. Tyto sedáky, které dokonale zapadají do sportovní koncepce vozu, mají čalounění „Entresol“, jež ladí se zadními sedadly. Sedáky, jež jsou vybaveny bočními airbagy, tvoří pevná vstřikovaná polyamidová skořepina s příměsí skleněných vláken. Přinášejí anatomický posez, běžný ve světě závodů. Typ pásů i opěrka hlavy zabudovaná do opěradla dodávají vozu výjimečný sportovní vzhled.
Nové Clio Renault Sport je výsledkem důkladného aerodynamického řešení. Přední blatníky jsou opatřeny odsávacími otvory a v zadní části je uložen vzduchový difuzor, což v tomto typu vozu představuje velkou premiéru.
Největší technologická i optická inovace tkví v koncepci zadního nárazníku, do kterého je uložen vzduchový difuzor, aerodynamický prvek ze světa F1. Doposud nalezneme tento prvek sériově jen u těch nejluxusnějších sportovních vozů. Úkolem difuzoru je odlehčit zadní část vozu a udržet jeho stabilitu ve vysokých rychlostech. Usměrňuje proud vzduchu a tím zvyšuje efekt odsávání. Díky poloměru zakřivení vytváří pod podlahou pokles tlaku.
Aby se u nového Clio Renault Sport potlačily vlivy vztlaku, vytváří difuzor tlak na zadní část vozu a odpadá nutnost montáže spojleru: vztlak se dělí na tři části a při vysokých rychlostech (na okruhu) nabízí ekvivalent 40 kg zátěže na zadní nápravu. Poskytuje optimální stabilitu, aniž by to bylo na úkor aerodynamické pružnosti, jde o tzv. SCx.
Zadní difuzor v sobě obsahuje dvě koncovky výfuku. Aby se efektivita difuzoru nenarušila, jsou tyto koncovky vedeny v bočních kanálech.
Odsávací otvory, které jsou umístěné na předních blatnících, mají také aerodynamickou funkci. Neutralizují turbulence způsobené rozšířením předních blatníků a zlepšují SCx. Usnadňují cirkulaci a odvádění horkého vzduchu pod kapotou. Nové Clio Renault Sport má specifickou masku chladiče, která společně s aerodynamickou lamelou omezuje množství vzduchu, jež plyne pod vůz.
Vzduchový difuzor je jedním z nejdůležitějších aerodynamických prvků u Formule 1. K čemu slouží? Směruje vzduch proudící pod vozem k zemi. Funguje následujícím způsobem. Vzduch se řítí zepředu, poté je směřován rovným dnem směrem k difuzoru. Ten jej zrychlí a vytlačí jej rychleji, čímž vznikne pod vozem podtlak, který jej přitlačí k zemi. Ve srovnání s klasickým spoilerem zajišťuje difuzor významnou vertikální oporu, aniž by vytvářel odpor pohybu vozu. Inženýři z divize Renault Sport Technologies tuto techniku převzali, aby „přilepili“ nové Clio Renault Sport k silnici.
Nové Clio Renault Sport má zvětšený rozvor na 2585 mm, což je ve prospěch stability. Došlo k optimalizaci přilnavosti a potenciálu najíždění do zatáček, kdy byl přední rozchod rozšířen o 48 mm a zadní o 50 mm oproti vozu Clio III.
Nové Clio Renault Sport je vybaveno přední nápravou se samostatným čepem. Tato technologie zaručuje přesnost a pohyblivost za všech okolností. Radost z jízdy usnadňuje přední náprava, která je odolná proti silnému namáhání, jak v zatáčkách, tak při jízdě po rovině.
Zadní náprava s pružnou osou použitá již u vozu Clio III je posílena, aby vyhovovala potenciálu přední nápravy se samostatným čepem a zaručila okamžitou a přesnou reakci při jízdě. V této sportovní verzi se pevnost zadní nápravy s použitím tyčového stabilizátoru v délce 30 mm zvyšuje o 25 %.
Zavěšení nového modelu Clio Renault Sport je vynikajícím kompromisem mezi optimální efektivností a filtrační schopností. Přední a zadní tlumiče mají zvláštní ventily. Kontrolu nad vozem na silně poškozených silnicích usnadňují pevné přední i zadní pružiny a polyuretanové nárazníky.
Pomocný rám motoru je převzat z vozu Mégane Renault Sport i s jeho příčnou výztuhou, jež umožňuje zlepšit tuhost předního bloku. Pevnější jsou i filtrace předního pomocného rámu a horní klouby předních tlumičů.
Díky těmto novinkám se zvyšuje příjemný pocit z jízdy a její přesnost. Kalibrace elektrického posilovače řízení podléhá zvláštním zákonitostem, jež platí pro nové Clio Renault Sport. Vynikající vedení vozu dovršují pneumatiky Continental Sport Contact 3 o rozměru 215/45 R17.
Brzdný systém nového Clia Renault Sport, který vychází z modelu Mégane Renault Sport, je odolný, silný, se snadno dávkovatelným zdvihem pedálu a postupným zatěžováním. Tvoří jej ventilované kotouče o průměru 312 mm spojené s třemeny Brembo se čtyřmi písty vpředu a kotouči o průměru 300 mm vzadu. Zadní náprava se samostatným zavěšením silně snižuje příčné působení točivého momentu motoru při akceleraci vozu.
Vývoj nového Clia Renault Sport se týkal zejména výkonnosti. Jeho dynamické vlastnosti umožňují atmosférickému motoru 2,0 16V, který vytvořila divize Renault Sport Technologies, ukázat celý svůj temperament. Tento pružný (215 Nm při 5550 ot./min) a výkonný (200 k
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.