Podle mého názoru je jeho úspěch plně oprávněný.
Při pohledu na Clio mě zaujalo především jeho celkové vyvážené vyřešení designu, od kompaktního až agresivního předku vozu přecházející přes čisté linie boku až po zkosení střechy, které umožnilo zvětšení vnitřku vozu. Po usednutí za volant tohoto vozu jsem byl překvapen poměrně velkým vnitřním prostorem, dobře tvarovanými pohodlnými sedadly a množstvím odkládacích prostor. Přirozeně jsem uvítal možnost výškového nastavení sedadla řidiče a výškového nastavení volantu a vybavení Clia airbagem řidiče a spolujezdce již v základní sériové výbavě vozu.
Palubní deska je nejen elegantní ale i ergonomicky dobře vyřešena: přístroje jsou umístěny v zorném poli řidiče a jejich sledování neodvádí nadměrně jeho pozornost od sledování provozu. Stejně vhodně jsou umístěny i ovládače.
Testované Clio bylo vybaveno čtyřválcovým šestnáctiventilovým benzinovým motorem 1.4, který dosahuje maximální výkon 100 k (72 kW) při 5700 ot./min. Tento motor s vícebodovým vstřikováním benzinu umožňuje Cliu zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,3 sekund a nejvyšší rychlost 183 km/h. Příznivá je i skutečnost, že maximální točivý moment 127 Nm dosahuje motor již při 4250 ot/min. I při nižších otáčkách motor dobře akceleruje. Tak i na pátou rychlost Clio při 2000 ot/min – rychlosti 67 km/h na rovině při předjíždění ochotně zrychluje, zrovna tak při stejných otáčkách při zařazení „čtyřky“ při 53 km/h zdolává bez snižování rychlosti stoupání, na kterém jsem u jiných vozů musel zpravidla řadit „trojku“. Samozřejmě, že akcelerace je výrazně vyšší při otáčkách okolo 3500, kdy motor na můj pokyn bez prodlevy prudce zrychlil otáčky a umožnil mě vždy bezpečné předjetí. Pětistupňová manuální převodovka je vhodně odstupňovaná a dobře se řadí. S vozem jsem ujel celou polovinu po městě – docílená celková průměrná spotřeba 6,7 litrů na 100 km vzhledem k dopravní situaci v Praze a dále s ohledem na to, že po dálnici jsem se snažil jet maximální povolenou rychlostí 130 km/h, se mi jeví jako poměrně nízká. Mám za to, že při ekonomičtější jízdě lze docílit s Cliem kombinovanou spotřebu pod 6,6 l/100 km, tj. nižší než udává výrobce. Ke snížení provozních nákladů přispívá i prodloužení termínu výměny oleje v motoru na 20 000 km.
K mé spokojenosti při jízdě s tímto vozem nesporně výrazně přispělo konstrukční řešení podvozku, který mně umožňoval plné využití výkonu motoru i v zatáčkách a na horších silnicích. Kladně jsem ocenil dobré odhlučnění podvozku i motoru. Účinnost brzd je velmi dobrá. Při testování Clia jsem ocenil účinný variabilní posilovač řízení.
Zavazadlový prostor má objem 288 litrů. Dlouhé je Clio 399 cm, široké včetně zrcátek 203 cm a vysoké 150 cm. Rozvor má 258 cm.
Základní výbava Clia ve výbavě Privilege je opravdu bohatá, mimo jiné obsahuje systém ABS s elektronickým rozdělovačem brzdné síly a asistenčním systémem brzd, adaptabilní airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, okenní airbagy, systém ISOFIX na zadních bočních sedadel a na sedadle spolujezdce, elektronický posilovač řízení s variabilním účinkem, palubní počítač se sedmi funkcemi, multifunkční displej, manuální klimatizaci, účinné světlomety s dvojitou optikou, mlhové světlomety, tónovaná skla, centrální zamykání s dálkovým ovládáním v klíči, elektrické ovládání skel předních i zadních dveří, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, rádio s přehrávačem CD s ovládáním pod volantem. Další řadou položek je možné Clio dovybavit za příplatek podle svých požadavků a představ.
Základní cena pětidveřového Renaultu Clio s motorem 1.4 16V v nejvyšší výbavě Privilege je 399 800 Kč, v nižší výbavě Dynamique 345 600 Kč a v nejnižší Expression 332 600 Kč.
Pro vaši informaci uvádím, že pětidveřové Clio lze zakoupit i s benzinovými motory 1.2 od 254 900 Kč a 1,6 od 401 800Kč a s naftovým motorem 1,5 dCi od 320 900 Kč. Automatická čtyřstupňová převodovka je možná pouze s motorem 1,6 a to za příplatek 45 000 Kč. Třídveřová Clia oproti pětidveřovým jsou vždy o 15 000 Kč levnější.
Uvedené ceny jsou včetně DPH a jsou již sníženy o současnou slevu ve výši 40 000 Kč. Při zakoupení Clia na Renault leasing je poskytována další sleva ve výši 10 000 Kč.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií