Nový Citroën Jumper – širší paleta užitečných objemů 

Jumper může mít čtyři délky se třemi možnými rozvory náprav a třemi výškami. Užitečný objem ložného prostoru od 8 do 17 m3.

Citroën je již po mnoho let považován za významného hráče na trhu lehkých užitkových vozidel. Toto postavení získal díky inovativním modelům, navrženým tak, aby přesně vyhovovaly požadavkům uživatelů. Citroën v roce 2005 dosáhl 10,2 % podílu na trhu v Evropě (zahrnuje 26 zemí).

Nový Citroën Jumper - širší paleta užitečných objemů 
Nový Citroën Jumper - širší paleta užitečných objemů 

Prodej lehkých užitkových vozidel představuje pro značku Citroën velmi významnou aktivitu, protože jedno z pěti vozidel Citroën prodaných ve světě je lehké užitkové vozidlo a jedno z deseti lehkých užitkových vozidel prodaných v Evropě je vozidlo Citroën. Uvedení nového Jumperu na trh znamená pro značku Citroën nový trumf v této oblasti. Přáním automobilky Citroën je, aby nový Jumper zhodnotil dvanáct let obchodního úspěchu předcházejících verzí a získal nové podíly na trhu. Dosažení těchto cílů umožní zavedení nejmodernějších technologií značky a struktura nové řady, která z nich vychází. Zcela přepracovaná konstrukce nového Jumperu umožňuje dosáhnout větší počet možných kombinací užitečných objemů a zatížení.

Nabídku nového typu Jumper tak tvoří :

Nový Citroën Jumper - širší paleta užitečných objemů 
Nový Citroën Jumper - širší paleta užitečných objemů 
Nový Citroën Jumper - širší paleta užitečných objemů 

Širší paleta užitečných objemů : Jumper může mít čtyři délky se třemi možnými rozvory náprav a třemi výškami. Nabízí tak užitečný objem ložného prostoru od 8 do 17 m3, přičemž doposud řada končila na hodnotě 14 m3.

Celková hmotnost až čtyři tuny : hranice celkové hmotnosti 3,5 tuny je překonána a nový Jumper může podle verze dosáhnout až čtyři tuny (v tomto případě je užitečné zatížení dvě tuny). Nový Jumper je tak jediným lehkým užitkovým vozidlem s pohonem předních kol, který nabízí celkovou hmotnost vyšší než 3,5 tuny. Tato vyšší hodnota užitečného zatížení řadí značku Citroën do úplně nového segmentu trhu.

Velká různorodost modelů pro co možná nejširší pokrytí různých požadavků jednotlivých profesí. Modelová řada obsahuje standardní verze (neprosklené a prosklené furgony), kombi pro dopravu osob a valníky s jednoduchou a dvojitou kabinou. Další verze jsou připraveny pro karosářské nástavby. Jsou to podvozky s kabinou nebo dvoukabinou a podlahy s kabinou.

Styl nového Jumperu slouží uživateli a zdůrazňuje početné výhody týkající se funkčnosti vozidla. Jde například o stupačky v plášti nárazníku, které umožňují snadnější čištění čelního skla. Navíc uspořádání místa řidiče, jeho ergonomie a kvalita zvukové izolace činí z kabiny místo přizpůsobené i těm nejnáročnějším profesionálům. Ložný prostor je velmi snadno přístupný, zejména díky snížení nákladové hrany.

Nový Jumper je vybaven novými typy naftových motorů, přizpůsobených každé verzi. Modelová řada nabízí tři typy motorů : 2.2 HDi 100 (74 kW), 2.2 HDi 120 (88 kW) a 3.0 HDI 160 (115 kW). Motory jsou spojeny s manuálně ovládanými převodovkami, u posledních dvou motorů se šestistupňovými.

Úroveň výbavy nového Jumperu je rozšířena a k dispozici jsou početné prvky výbavy na přání, málo běžné u lehkých užitkových vozidel, jako atermické čelní sklo, automatické zapínání světel nebo parkovací asistent vzadu s barevnou kamerou.

Jízdní vlastnosti nového Jumperu jsou jisté a přesné. Bezpečnost vozidla je dále zvýšena sériově montovaným systémem ABS a systémem ESP na přání (podle verze).

Vzhled vozidla Jumper navozuje dojem dynamiky a zároveň robustnosti vozidla, zejména díky použití vysoko umístěných rozměrných světlometů, svislým zadním svítilnám a výrazným lemům blatníků.

Přední čelo Jumperu staví na odiv přímé linie, které pokračují směrem nahoru liniemi světlometů ve tvaru bumerangu. Kapota motoru navazuje na čelní sklo, které je tvarováno v souladu s křivkami blatníků. Přední část Jumperu tak tvoří zcela homogenní celek, který zdůrazňuje robustní a dynamický charakter vozidla.

Mohutný a ochranný plášť nárazníku obepíná zcela přední část, což podtrhuje náležitost Jumpera do světa užitkových vozidel. Nová maska chladiče je dokonale začleněna do pláště nárazníku, stejně jako chromované šípy továrního znaku, které zdůrazňují příslušnost vozidla ke značce Citroën.

Současné pojetí prostorových proporcí Jumperu mu dodává živý a výkonný charakter. Toto vozidlo má jasně určené a čisté linie. Boky jsou sériově opatřeny širokými bočními chrániči, které u « těžkých » verzí obepínají také lemy blatníků. U neprosklených furgonů jsou boky ještě zesíleny prolisem, který přispívá k dojmu robustnosti a odolnosti. Nový Jumper je tak účinně chráněn při malých vnějších nárazech, což je typické riziko při jízdě ve městských aglomeracích. Boční posuvné dveře a jejich kolejnice jsou dokonale začleněny do karoserie. Kliky dveří mají novou koncepci. Jsou umístěny svisle a umožňují velmi dobré uchopení, čímž přispívají ke snadnému otvírání dveří pravou i levou rukou. Dojem robustnosti navíc zvýrazňují velkoplošná zpětná zrcátka. Boční směrová světla, dobře chráněná v krytech vysoko umístěných zpětných zrcátek, jsou také vhodně umístěná z hlediska bezpečnosti, protože jsou tak výborně viditelná ostatními řidiči i chodci. Jsou také výrazným designovým prvkem.

Zadní nárazník nového Citroënu Jumper je bohatě dimenzován. Svým nízkým umístěním umožňuje snadné nakládání a vykládání vozidla. Bezpečnost uživatelů zajišťuje jeho protiskluzová úprava. Napojení nárazníku na boční ochranné díly je příkladem dokonalé péče věnované jeho koncepci. Zadní křídlové dveře jsou ve spodní části opatřeny ochrannými lištami proti nárazům. Zadní svítilny jsou umístěny vysoko a ve svislé poloze. Spojují moderní tvar s funkčností a to jak z hlediska ochrany tak i viditelnosti.

Nový Jumper nabízí šest nemetalických odstínů: bílá Banquise, slonová kost Paganini, červená Tiziano, modrá Line, modrá Impérial a žlutá Carioca a dále šest metalických barev: šedá Aluminium, šedá Fer, platinová Golden White, modrá Lago, červená Profond a oranžová Batik.

Kabina vozidla se podobá interiéru osobních vozidel, přičemž důraz je kladen na ergonomii potřebnou pro pracovní činnost a plní vlastně funkci kanceláře.

Koncepce palubní desky nabízí řidičům nového Jumperu pohodlí jízdy nejvyšší úrovně. Prvky pracoviště řidiče jsou komfortní, funkční, ergonomické a moderní.

Kvalita vnitřní úrovně výbavy se snadno pozná podle dveřních panelů, u nichž byla dána přednost obložení před holým plechem. Sedadla a lavice byly změněny tak, aby poskytovaly více komfortu a pohody. Jsou potaženy zcela novým čalouněním.

Kabina nového Jumperu poskytuje díky své koncepci optimální komfort pro každého z cestujících a pomáhá posádce při plnění náročných pracovních úkolů. Jumper je oporou v každém okamžiku. Každý ovladač nebo kontrolka « padne » přirozeně do ruky nebo do oka, což podporuje koncentraci nezbytnou pro bezpečnou jízdu.

Pracoviště řidiče nového je plnohodnotným životním prostorem, který se snadno přizpůsobí jeho potřebám. Velké prosklené plochy poskytují široké zorné pole ze všech míst a propouštějí velké množství světla do interiéru kabiny. Vnitřní prostor je tak homogenní a vytříbený. Je zaměřen na pohodu, snadné používání a funkčnost, aby vytvářel výrazný pocit bezpečnosti.

Navíc komfort sedadel a držení těla dosahují nejvyšší úrovně pro zajištění optimálních pracovních podmínek. Sedadla jsou vybavena vyjímatelnými a výškově nastavitelnými opěrkami hlavy, nastavitelným sklonem opěradla, loketní opěrkou a jsou podélně a výškově nastavitelná.

Podle zvolené úrovně výbavy má Jumper variabilní sedadla, která mohou mít ještě další dodatečné možnosti nastavení. Pod sedadly jsou důmyslně umístěny odkládací prostory.

Koncepce nového Jumperu byla řešena tak, aby byl dosažen maximální akustický komfort a aby byly omezeny vibrace uvnitř kabiny. Za tím účelem byly značně sníženy zdroje šíření hluku.

Palubní deska nového Citroënu Jumper je kompaktní a skutečně praktická z ergonomického hlediska i z hlediska nabízených odkládacích prostorů. Bylo zachováno umístění řadicí páky na palubní desce, protože je ideální z hlediska ergonomie a využití prostoru. Nový Jumper je sériově vybaven naklápěcí psací deskou na palubní desce, doplněnou svorkou na dokumenty, která umožňuje řidiči mít okamžitě na dosah ruky všechny potřebné formuláře a dokumenty.

Jumper nabízí sériově elektrickou zásuvku 12 V, umístěnou uprostřed palubní desky. Je ideálně umístěna pro připojení mobilního telefonu nebo přenosného počítače. Uprostřed palubní desky se rovněž nachází zapalovač cigaret a přenosný popelník, jež jsou přístupné pro všechny, řidiče i spolujezdce.

Počtem až deseti odkládacích prostorů nový Jumper plní požadavky zákazníků, kteří mají rádi pořádek. Tyto odkládací prostory jsou nejen početné, ale také uvážlivě umístěné. Jde například o několik přihrádek, odkládací schránku uzamykatelnou klíčem a schopnou pojmout přenosný počítač, odkládací prostory na středové konzole (otevřené, zavřené nebo chlazené, podle výbavy), atd.

Panely dveří nabízejí ve své spodní části velkou odkládací schránku a dva odkládací prostory jsou i pod sedadly v kabině. Jumper nabízí na přání rozměrný úložný prostor nad hlavami řidiče a spolujezdce.

Elektronický sdružený přístroj, umístěný před řidičem poskytuje úplné a dokonale čitelné informace. Prostřednictvím číselníků kruhových přístrojů s moderním designem tento sdružený přístroj sděluje například údaje rychloměru, otáčkoměru a hladiny paliva. Má dvě provedení – základní a komfortní – podle úrovně výbavy vozidla.

Multifunkční displej informuje řidiče také o čase a o překročení předvolené rychlosti. Početné výstražné kontrolky, umístěné na sdruženém přístroji zaručují uživatelům vozidla Jumper spolehlivou úroveň kontroly. Kromě jiného jde o deaktivaci airbagu spolujezdce, nezapnutý bezpečnostní pás nebo nedostatečné nabití akumulátoru.

Nová modelová řada Jumper je založena na velké rozmanitosti různých typů karoserií. Z toho důvodu nabízí profesionálním uživatelům ještě větší výběr, což je výrazné zlepšení vzhledem k předcházejícím generacím užitkových vozidel. Tyto významné změny se týkají:

  • Zvýšení celkové hmotnosti, která nyní dosahuje až 4 tuny. Pro dosažení této hodnoty byla zadní náprava nového Jumperu speciálně navržena, aby vyhovovala zvýšenému zatížení. Toto zvýšení celkové hmotnosti umožňuje uspokojit požadavky nových zákazníků, kteří si tak mohou vybrat konfiguraci přesně vyhovující jejich potřebám.
  • Zvětšení užitečného objemu, který nyní může dosáhnout až 17 m3.
  • Pozoruhodné přístupnosti.

Nákladová hrana ložného prostoru se podle verze nachází ve výšce 53 až 56 centimetrů. Tuto hranu je možno ještě snížit o 7 centimetrů díky novému pneumatickému odpružení zadní nápravy (na přání u všech modelů).

Pneumatické odpružení zaručuje rovněž konstantní světlou výšku vozidla bez ohledu na zatížení a výrazné zvýšení komfortu u verzí určených pro dopravu osob. Tato charakteristika, která bude jistě oceněna všemi profesionály, je zvláště důležitá u těžkých verzí řady, kde je nyní nový Jumper konfrontován s vozidly, která jsou nabízena výhradně s pohonem zadních kol a s vyššími hodnotami maximálního zatížení.

Uživateli velmi oceňovaná přístupnost ložného prostoru je zcela zachována. U nového Jumperu je praktičnost ještě vyšší a přispívají k ní:

  • nové kliky dveří, které umožňují snadnější a bezpečnější manipulaci s dveřmi,
  • zadní nárazník, zahrnující širší stupačku s protiskluzovou úpravou,
  • zadní křídlové dveře, vybavené čtyřmi uzavíracími body, z nichž jeden je centrální. Oboje křídlové dveře se otevírají v sériovém provedení v úhlu 96 stupňů a nabízí tak optimální přístup do ložného prostoru. Navíc šikovně řešený systém výsuvného omezovače umožňuje zvětšit tento úhel otevření na 180 stupňů.
  • pro zvláštní použití je za příplatek k dispozici úhel otevření 270 stupňů.

Účinné osvětlovací zařízení je vybaveno několika stropními svítilnami, a usnadňuje tak uživatelům pohyb uvnitř ložného prostoru. Ve standardní výbavě vozu je elektrická zásuvka 12V, umístěná na zadním pravém sloupku. Na přání je možno vozidlo vybavit nabíjecí přenosnou svítilnou.

Každý z motorů určený pro nový Jumper byl zkonstruován tak, aby odolával i těm nejnáročnějším provozním podmínkám a aby poskytoval veškerý potřebný výkon ve všech provozních podmínkách a bez ohledu na zatížení vozidla. Inovativní technologie, které tyto motory používají, zaručují optimální jízdní pohodlí, pozoruhodné provozní vlastnosti a snížení provozních nákladů z hlediska spotřeby paliva a údržby.

Nově jsou zavedeny tři naftové motory :

  • Ve spodním segmentu řady je to motor 2.2 HDi 100 k (74 kW), který spojuje malou spotřebu paliva a provozní komfort. Je určen zejména pro městský provoz. Je spojen s manuální pětistupňovou převodovkou.
  • Ve středním segmentu řady je to motor 2.2 HDi 120 k (88 kW), nabízející dobrý kompromis mezi výkonovými parametry a spotřebou paliva ve smíšeném provozu. Je opatřen manuální šestistupňovou převodovkou.
  • V horním segmentu řady je to motor 3.0 HDi 160 k (115 kW) pro provoz vyžadující výkon, točivý moment a akceleraci. Tento motor používá manuální šestistupňovou převodovku.

U všech modelů je pro automobilku Citroën otázkou cti zachování zdravého životního prostředí a požadované kvality života ve městech. Proto je Jumper vybaven motory se systémem přímého vstřikování common rail poslední generace, které splňují normu Euro IV.

Podle této v současnosti platné směrnice Euro IV jsou motory HDi nového typu Jumper vybaveny diagnostickým systémem EOBD (European On Board Diagnosis). Tento palubní systém vozidla má za úkol kontrolovat emise škodlivin.

Je schopen zjistit potenciální poruchy vedoucí k překročení povolených hodnot emisí (oxid uhelnatý, uhlovodíky atd.). Systém EOBD kromě jiného sleduje také účinnost katalyzátoru a eventuální poruchy činnosti motoru. Řidič je tak téměř okamžitě upozorněn na možné problémy, týkající se zařízení na snížení emisí, rozsvícením příslušné kontrolky na sdruženém přístroji.

Nový Jumper poskytuje vysokou úroveň bezpečnosti, která je pojata jako celek, to znamená od pohody na palubě, zaručující plné soustředění řidiče, až po odolnost při eventuálním nárazu.

Podvozkové skupiny vozidla Jumper byly zvláště dobře vyřešeny s cílem optimalizovat komfort odpružení, jízdní stabilitu a přípustné zatížení. Vpředu je použito zavěšení modifikovaného typu McPherson s trojúhelníkovými rameny a zkrutným stabilizátorem. Použití přední nápravy s nezávisle zavěšenými koly optimalizuje jízdní vlastnosti a provozní komfort. Vzadu je Jumper odpružen jednolistovými nebo na přání dvoulistovými pery. Kromě snížení hmotnosti toto řešení také zvyšuje akustický komfort. Jumper nabízí na přání u všech modelů zadní pneumatické odpružení.

Provozní komfort nového typu Jumper ilustruje také přítomnost variabilního posilovače řízení (v sériové výbavě, s výjimkou motoru o výkonu 100 koní, u něhož je použit posilovač řízení s konstantním účinkem). U ostatních vozidel závisí posilovací účinek na rychlosti vozidla : při malé rychlosti je velký pro usnadnění manévrování s vozidlem, při vysoké rychlosti je malý pro větší přesnost řízení a příjemný pocit řidiče.

Nový Jumper má kola vybavená 15 palcovými pneumatikami u vozidel s celkovou hmotností od 3 do 3,5 tuny a 16 palcovými u vozidel s celkovou hmotností od 3,5 do 4 tun.

Brzdový systém byl nově dimenzován pro dosažení optimální účinnosti, odolnosti a spolehlivosti vozidla. Všechny modely jsou tak sériově vybaveny čtyřmi kotoučovými brzdami. Funkci parkovací brzdy zajišťují malé přídavné bubny, začleněné do zadních brzd.

Jumper je rovněž sériově vybaven systémy ABS a EBA (brzdový asistent zasahující při brzdění v kritické situaci) a na přání systémy ASR (protiprokluzový systém) a ESP. Systém ESP umožňuje řidiči kromě jiného využívat pomoc při rozjezdu ve svahu. Navíc k jízdnímu pohodlí, které tato pomoc poskytuje, je rovněž důležitý z hlediska bezpečnosti, protože poskytuje cennou podporu při náročných manévrech (například vyhýbacích). Řidič tak snadněji ovládá vozidlo.

Výstraha při překročení rychlosti (sériově) umožňuje řidiči zvolit mezní rychlost. V případě jejího překročení je řidič upozorněn zvukovým signálem, rozsvícením kontrolky a hlášením na sdruženém přístroji.

V oblasti ochrany cestujících a odolnosti při nárazech má nový Jumper všechny požadované kvality. Prostor pro cestující ve vozidle byl navržen tak, aby cestující byli co nejvíce chráněni. Jeho robustnost a rozměry umožňují co nejlepší pohlcení energie uvolněné v případě nárazu.

Vysoká úroveň ochrany je dosažena :

  • zesílením předních podélných nosníků,
  • předním nárazníkem s kovovým příčníkem a pohlcovači nárazu,
  • optimálním dimenzováním předních náprav,
  • ovládaným posunutím hmot v motorovém prostoru při nárazu pro omezení jejich proniknutí do kabiny a zabránění zranění řidiče,
  • vyšší tuhostí předních dveří pro dosažení vyšší tuhosti celku (vzájemné vyztužení předních a prostředních sloupků),
  • optimalizovaným převisem karoserie vpředu,
  • účinným zařízením pro zavěšení motoru na pomocném rámu,
  • umístěním akumulátoru, který se nyní nachází pod podlahou v kabině.

Výškově nastavitelné přední bezpečnostní pásy jsou opatřeny pyrotechnickými předpínači a omezovači tahu, které snižují zatížení těla při nárazu. Zámek pásu slouží také jako součást výstražného zařízení. Kontrolka umístěná na sdruženém přístroji je doplněna zvukovým signálem. Řidič je tak vždy upozorněn na nezapnutý bezpečnostní pás, protože nezapnutý pás může ohrozit jeho bezpečnost.

Cestující těží také z vývojových změn provedených v oblasti pasivní bezpečnosti. K dispozici je celkem šest airbagů. Airbag řidiče je nabízen sériově, čelní airbag pro spolujezdce, boční airbagy a hlavové airbagy jsou nabízeny na přání.

Nový Jumper je rovněž bohatý na bezpečnostní výbavu zajišťující vyšší bezpečnost jízdy v nenadálých situacích a také účinnou ochranu nákladu.

  • Aby bylo ztíženo vloupání do vozidla, byla zrušena tlačítka na vnitřní straně dveří. Tlačítkem umístěným uprostřed palubní desky v kabině je možno uzamknout všechny dveře vozidla. Druhým tlačítkem je možno všechny dveře odemknout.
  • Ovladačem na loketní opěrce řidiče je možno zamknout a odemknout ložný prostor, nezávisle na stavu zamknutí kabiny.
  • Nový Jumper je sériově vybaven také superzamykáním, optickou signalizací stavu zamknutí vozidla červenou svítivou diodou, viditelnou zvenčí a elektronickým imobilizérem s transpondérem.
  • Na přání je nabízen alarm s obvodovou ochranou a s ochranou proti odtažení (zvednutí) vozidla. Pro usnadnění identifikace a vyhledání odcizeného vozidla je kód VIN viditelně umístěn za spodním okrajem čelního skla.
  • Řidič může na přání využít automatické zapínání světlometů a stěračů.

Nový Jumper podle verze nabízí některé prvky výbavy, které jsou v jeho kategorii nové. Výbava vozidla se člení na jednu úroveň výbavy u užitkových vozidel a dvě úrovně výbavy u vozidel pro dopravu osob. Obecně lze říci, že tyto prvky pomáhají řidiči při ovládání vozidla a zvyšují pohodlí jízdy.

Řidič může na přání využívat funkci omezovače rychlosti či elektronického parkovacího asistenta se čtyřmi čidly v zadním nárazníku nebo s televizní kamerou pro couvání v zadní části vozidla, jejíž barevný obraz je přenášen do obrazovky v místě centrálního zpětného zrcátka. Tato kamera umožňuje zcela bezpečné manévrování s vozidlem, aktivuje se při zařazení zpětného chodu a je v činnosti při nízké rychlosti.

U nového typu Jumper byla zvláštní pozornost věnována tepelnému komfortu, požadovanému zejména ve zvláštních provozních podmínkách. Větrání a topení využívá početné středové a boční naklápěcí výdechy vzduchu. Nastavování všech funkcí je intuitivní, protože se provádí pomocí dvou ovladačů umístěných na palubní desce. Zlepšení vzhledem k předcházejícím verzím vozidel Jumper spočívá v optimální cirkulaci a rozptylování vzduchu a dále v dokonalé regulaci teploty a tiché funkci.

Klimatizace má dvě verze : první je manuální a druhá automatická, poskytující komfort a snadné ovládání. Zvláštní péče je také věnována větrání u cestujících na zadních místech verzí kombi. Pohodu cestujících zajišťují zvláštní rozvodný kanál a individuální ústí větracích otvorů.

Jumper nabízí kompletní audio/telematický systém, který vozidlo řadí mezi komunikativní užitková vozidla. Tento systém zahrnuje autorádio s přehrávačem mono CD na čelním panelu a s přehrávačem formátu MP3 nebo i bez něj, přípravu pro připojení telefonu s technologií Bluetooth a přípravu pro připojení telefonu, navigace a řízení vozového parku s technologií Bluetooth.

Bohatou nabídku různých prvků výbavy rozšiřují moderní a vozidlu přizpůsobené doplňky. Mezi ně patří například :

  • válce pro přepravu dlouhých předmětů,
  • vnitřní chrániče podlahy,
  • ochranná mříž pro přepravu zvířat,
  • odnímatelné závěsné zařízení pro připojení přívěsu,
  • žebřík,
  • detektory překážky za vozidlem a další doplňky.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Máca s.r.o.
Znojemská 86, 586 01 - Jihlava
567 302 971
jsedlak@automaca.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...