Aby některá studená zimní rána nebyla před cestou do práce ještě mrazivější, je třeba mít v záloze opravdu kvalitního pomocníka v případě nouze. A jak vlastně startovací kabely vybírat?
„Kupovat startovací kabely na váhu je trochu zjednodušené doporučení, ale když se proberete nabídkami v některých obchodech, tak tam najdete spoustu produktů, které rozhodně bezproblémové nastartování nezaručí,“ říká Jindřich Krejčí ze sítě autoservisů ProfiAuto.
Takové kabely jsou sice zabalené v hezkých krabičkách a za skvělou cenu, ale na to, aby v zimě zachránily řidičům „kůži“ už bohužel nestačí. Skutečně spolehlivý startovací pomocník je vyrobený z potřebného množství měděného kabelu, který se samozřejmě pak vyznačuje odpovídající hmotností.
U benzínového auta by měly stačit kabely s průřezem 16 mm2 a s délkou 3 metry. Každý další metr navíc představuje zbytečný odpor, a proto je při nákupu dobré se zaměřit také na správný poměr mezi délkou a průřezem. Pro dieselová auta a silnější motory pak bude dostačovat průřez 25 mm2 s délkou 5 metrů pro bezproblémový přenos proudu.
„Dejte si pozor na některé levné napodobeniny, které sice například deklarují průřez 25 mm2, ale pod silnou vrstvou izolace nakonec najdete měděný vodič jen o průřezu 5 mm2. Proto i v našich servisech ProfiAuto řidičům doporučujeme si za startovací kabely připlatit a mít jistotu, že nám v zimních měsících opravdu pomohou,“ dodává Jindřich Krejčí.
Jak správně zapojit kabely:
- Červený (zpravidla) kabel připojit na kladný pól (+) vybité baterie
- Druhý konec červeného kabelu připojit na kladný pól nabité baterie
- Černý (zpravidla) kabel připojit na záporný pól (-) nabité baterie
- Druhý konec černého kabelu připojit na kostru vozidla s vybitou baterií