Auto Palace Group, jako součást skupiny Auto Binck, je dnes jednou z nejstarších automobilových společností na světě s působností v osmi evropských zemích s obratem 1,2 mld. Euro. Ne úplně známým historickým milníkem nizozemské společnosti Auto Palace je však představení vlastního vozu v roce 1908.
Společnost Auto Palace píše svojí bohatou historii od roku 1907, kdy byla v Haagu založena Walterem Joachimem Jochemsem, obchodníkem a milovníkem automobilových závodů. Tehdy se společnost přestěhovala v Haagu na adresu proslulou Houtweg 7. Tak se započala slavná éra nejstaršího dovozce aut v Nizozemí, s koncesemi i v tehdejších holandských koloniích. Počátky obchodu s automobily se v rámci Auto Palace vztahovaly ke značce Mercedes společnosti Daimler. Právě tyto vozy zakladatel Walter Jochems dobře znal z prostředí automobilových závodů.
První Mercedesy patřily na tehdejším holandském trhu k těm nejdražším a mladá firma potřebovala jistou formu expanze, zejména v portfoliu nabízených vozů. Proto se o rok později, v roce 1908, objevily v nabídce vozy dalších značek. Vedle vozů italské značky Itala, se zakladatel Auto Palace zaměřil i na další zahraniční výrobce. Mezi nimi nechyběla německá automobilová značka Hansa a francouzské automobilky v portfoliu Auto Palace zastupovala firma Unic. Později se Jochems domluvil také na distribuci užitkových nákladních vozů rakouské značky Saurer.
Celé zmíněné portfolio v prodeji vozů různých značek završila ve stejném roce premiéra automobilu vlastní značky Auto Palace. Veřejnost ho mohla spatřit během tradičního automobilového salónu na amsterdamském výstavišti R.A.I. v lednu 1908. Jednalo se o malý a lehký automobil vybavený výhradně čtyřválcovým motorem s výkonem 12 koní. Samotný podvozek se základní dvoumístnou karosérií a dvěma malými reflektory s generátorem byl nabízen za 2925 holandských guldenů. Dvoumístná karoserie typu Landaulet, tedy s plátěnou střechou nad cestujícími už přišla na 3895 guldenů a vrcholná verze limuzíny Auto Palace pro tři cestující byla na zdejším trhu s cenovkou 4140 guldenů. Krátce po premiéře byla spuštěna rozsáhlá marketingová kampaň na tento vlastní vůz, ve které dominoval slogan „Tak tichý jako elektromobil“.
Dobová dokumentace k vozu stejnojmenného názvu potvrdila tehdejší úzkou spolupráci firem Auto Palace a německé automobilky Oryx Motor Werke AG při výrobě zmíněného automobilu. Jenže tehdejší situace na holandském automobilovém trhu přála více osvědčeným a zavedeným značkám, byť s vyšší základní cenou, což byl příkladně německý Mercedes od Daimleru. Příběh automobilu s vlastní značkou Auto Palace tak trval jen necelý rok. Přesto však určitě patří k nesmírně bohaté historii nizozemské skupiny Auto Palace, ve které sehrála již ve 30. letech významnou roli také česká automobilová značka Škoda. Její vozy byly již v té době distribuovány na holandský trh právě přes společnost Auto Palace, která je v současnosti velmi respektovaným prodejcem vozů několika světových automobilových značek. V České republice je Auto Palace druhou největší dealerskou skupinou.