- Spolupráce značky Goodyear s českým fotbalem nabírá na obrátkách
Málokdo udělal pro začátky dnes nejrozšířenějšího světového sportu tolik, jako americký chemik Charles Goodyear, když vymyslel výrobní postup dokonale kulatého a pokaždé stejného míče. O fotbal se tak zasloužil neméně stejně významně, jako Angličané, kteří o něco později ustavili jasná pravidla hry. A kopané pomáhá Goodyear Dunlop Tires dodnes – od května i v roli oficiálního dodavatele české fotbalové reprezentace.
Charles Goodyear objevil na konci 40. let 19. století způsob vulkanizace kaučuku, jejímž výsledkem byl nový, pružný, a přitom odolný materiál. Z vulkanizovaných pryžových plátů slepených ve švech pak v roce 1855 vytvořil i první fotbalový míč. Poprvé si do mičudy z revolučně nového materiálu potažené sešitými kousky kůže kopli fotbalisté při utkání mezi klubem Oneida FC a týmem dvou bostonských škol 7. listopadu 1863. Zhruba ve stejné době byla v Anglii založena první fotbalová asociace na světě, která pak v roce 1872 stanovila přesné rozměry a další parametry míče. A na nich se – s výjimkou technologie výroby, použitých materiálů a barvy – až do dneška prakticky nic nezměnilo. Kdo by chtěl srovnání: původní míč Charlese Goodyeara je dodnes uložen v Národní fotbalové síni slávy ve městě Oneonta ve státě New York. Je mu už 163 let.
Fotbalová asociace České republiky započala spolupráci se značkou Goodyear letos v květnu a bude trvat nejméně dva roky. Získala díky ní pneumatiky Goodyear na všechna svá vozidla a zároveň také kompletní logistiku pravidelných výměn letních a zimních pneumatik včetně uskladnění. „Díky komplexnímu servisu pneumatik se český fotbal může spolehnout na nejvyšší možnou kvalitu služeb s tím spojených,“ ujišťuje marketingový manažer společnosti Goodyear Dunlop Tires Czech Boris Tománek.
„Fotbal je v Česku s předstihem nejpopulárnější sport, máme jej rádi a naše historické spojení s vynálezcem fotbalového míče nás zavazuje, abychom mu byli co nejvíce nápomocni. Nově proto naši spolupráci s Fotbalovou asociací rozšiřujeme i nad rámec dodávek pneumatik pro její potřeby. Již dříve jsme začali v průběhu domácích reprezentačních zápasů organizovat soutěže ve fan zónách a od září přinášíme každých čtrnáct dní i online fotbalový video magazín GOODYEAR REPRETIME,“ pokračuje Boris Tománek.
GOODYEAR REPRETIME je pravidelný fotbalový video minimagazín, v němž Goodyear každé dva týdny přináší zajímavosti z historie české fotbalové reprezentace. Patří mezi ně výjimečné zápasy, mimořádné výkony hráčů i nejrůznější kuriózní situace, o kterých veřejnost moc neví. Součástí každého dílu je i pravidelná soutěž s kvízovou otázkou, jejíž vítěz si může vybírat z mnoha hodnotných cen spojených s českou fotbalovou reprezentací.
„V prvních dvou dílech se mohli diváci dozvědět například to, z jakého kuriózního důvodu začalo v září roku 2002 o 70 minut později přípravné utkání ČR – Jugoslávie, nebo kdy jela česká reprezentace na mistrovství Evropy vlakem s lokomotivou v národních barvách. Další zajímavosti jim sportovní komentátor Petr Svěcený prozradí během zbývajících pěti podzimních a sedmi jarních dílů minimagazínu,“ uzavírá Boris Tománek. „Za pozornost pak určitě stojí aktuální speciální díl, v kterém jsme vyhlásili soutěž v přezouvání mezi čtyřmi fotbalovými reprezentanty a technikem pneuservisu.“ Více na https://www.goodyear-repretime.cz/
Spolupráce mezi Fotbalovou asociací ČR a značkou Goodyear bude trvat minimálně do roku 2020, tedy do mistrovství Evropy 2020, s možností dalšího prodloužení až do světového šampionátu v Kataru v roce 2022.
Největší obchodní dům
automobilů v ČR
Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií