Výběr automobilových novinek pro každoroční soutěž Auto roku (Car of the Year – COTY) představuje složitou proceduru s mnoha dílčími zkouškami. Kromě testování výkonu, bezpečnostních asistentů a mnoha dalších položek se prověřuje i jejich obratnost a stabilita při nenadálých manévrech. Jednou z nejsložitějších je tzv. losí test (elk test). V letošním ročníku jej nejlépe zvládly vozy Aston Martin Vantage a Hyundai NEXO.
Legendární vyhýbací manévr známý jako „losí test“ byl původně běžnou nutností pro řidiče v severských zemích, kde je velké riziko střetu s vysokou zvěří. Manévr představuje prudké vyhnutí se velkému zvířeti do protisměru a rychlé vrácení do vlastního jízdního pruhu. V průběhu let se stal normou pro zjišťování stability automobilu v extrémních podmínkách.
Stejně jako u zkoušek systému autonomního brzdění (AEB), kterému při letošním testování na letišti v dánském Tannisby kralovala nová generace Hyundai Santa Fe, také v tomto případě se jezdí s plně vytíženým vozem a rychlost nájezdů se postupně zvyšuje. Nejlépe hodnoceným vozem v této kategorii se stal vodíkový elektromobil Hyundai NEXO, když postavené kužely dokázal projet rychlostí 80 km/h. Jediným konkurentem ze všech 59 testovaných vozů mu byl jen sportovně laděný Aston Martin Vantage. „Velkým překvapením pro nás byl výsledek vozu Hyundai NEXO“, uvedl Jiří Duchoň, šéfredaktor magazínu Automobil a jediný zástupce České republiky v porotě COTY. „Progresivní konstrukce NEXA s nejtěžšími prvky poháněcí soustavy vestavěnými vesměs do podlahy se při jízdě projevuje optimálním rozložením hmotnosti mezi nápravy a velmi nízkou polohou těžiště“, dodal Jiří Duchoň.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií