- SEAT Tarraco je vybaven dvěma novými asistenčními systémy: Pre-crash zasahuje v případě rizika kolize a Rollover Assist detekuje převrácení
- Pre-crash aktivuje během 0,2 sekundy několik funkcí, například přitažení bezpečnostních pásů nebo zavření oken
- Cílem bezpečnostních systémů je zabránit nehodám nebo minimalizovat jejich následky
Mezi hlavní příčiny nehod patří nepozornost řidiče, nadměrná rychlost jízdy nebo únava za volantem. Esteban Alcántara, inženýr oddělení aktivní bezpečnosti ve společnosti SEAT, k tomu říká, že „právě v těchto případech jsou velmi přínosné nové asistenční systémy“. Tento odborník u příležitosti světové premiéry modely SEAT Tarraco vysvětluje, jak fungují dva noví asistenti v jeho výbavě, přednárazový bezpečnostní systém (Pre-crash) a asistent pro případ převrácení (Rollover Assist), a zároveň dává nahlédnout do budoucích trendů:
– Reakce během 0,2 sekundy: Přednárazový bezpečnostní systém (Pre-crash) se v novém modelu SEAT Tarraco aktivuje v nebezpečných situacích, jako je například přetáčivost, nedotáčivost nebo náhlé brzdění. Vůz automaticky detekuje, zda bezprostředně hrozí kolize, a dokáže reagovat během 200 milisekund. V závislosti na druhu nehody přitáhne bezpečnostní pásy, aktivuje výstražná světla a zavře otevřená okna včetně střešního.
– Minimalizace důsledků: „Systémy aktivní bezpečnosti hrají stále důležitější roli v ochraně cestujících i ostatních účastníků silničního provozu. V některých případech mohou zabránit nehodě nebo alespoň minimalizovat její následky, pokud k ní dojde,“ říká Esteban. Příkladem těchto funkcí je nový asistent pro případ převrácení (Rollover Assist), jímž je vybaven SEAT Tarraco. Asistent v případě převrácení vozidla mimo jiné aktivuje nouzové volání, vypne motor, odemkne dveře, zapne výstražná světla a změní nastavení ventilační soustavy.
– Senzory a řídicí jednotky v neustálém střehu: Technika a elektronika asistenčních systémů je „největší revolucí“ ve vývoji automobilů. „Inovace v oblasti vyspělé bezpečnosti učinily obrovský pokrok“, což dokládají „inteligentní“ senzory a řídicí jednotky. Díky nim dokážou automobily detekovat příčiny, které by mohly vést k nehodě, a reagovat tak, aby nehodě zabránily. Vyvíjí se také způsob upozorňování řidiče. Světelné signály jsou nyní doplněny akustickými signály, hlasovými pokyny, vibracemi volantu, a dokonce i zásahy do řízení a automatickým brzděním, a to vše bez řidičova přičinění.
– Cílem je jízda bez nehod: Esteban Alcántara říká, že „automobil budoucnosti bude souhrnem mnoha asistentů. Z řidiče se postupně stane cestující, a této situaci se budou muset přizpůsobit také bezpečnostní systémy a uspořádání vnitřního prostoru“. Vozidla budou vzájemně propojená, což přispěje k dosažení cíle „jízdy bez nehody, na níž již pracujeme“.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií