Úřadující mistři světa v rallye Sébastie Loeb a Daniel Elena a jejich Citroën Xsara WRC dosáhli v Leónu už svého 21. vítězství v mistrovství světa WRC a pomohli tak belgickému týmu Kronos Racing k jeho vůbec prvnímu vítězství na této úrovni. V úspěšné stopě dvojnásobných světových šampiónů se vydali Dani Sordo a Marc Marti, kteří sice skončili těsně pod stupni vítězů, nicméně jejich premiérové vystoupení s vozem kategorie WRC bylo impozantní.
Nejlepší časy v RZ:
- 1. etapa – RZ 1, 2, 3 a 4: Petter Solberg (Subaru Impreza) – RZ 5 a 6: Sébastien Loeb (Citroën Xsara) – RZ 7: Manfred Stohl (Peugeot 307).
- 2. etapa – RZ 8: S. Loeb – RZ 9: P. Solberg – RZ 10, 11, 12, 13 a 14: S. Loeb.
- 3. etapa – RZ 15: S. Loeb – RZ 16: P. Solberg – RZ 17: M. Stohl.
Nejlepší časy celkem:
- S. Loeb – 9
- P. Solberg – 6
- M. Stohl – 2
Vedení v soutěži:
RZ 1 až 7: P. Solberg – RZ 8: S. Loeb – RZ 9 až 11: P. Solberg – RZ 12 až 17: S. Loeb.
Konečné pořadí Corona Rally México 2006:
- 1. S. Loeb/D. Elena (Citroën Xsara) 3:47:8,8 hod.
- 2. P. Solberg/Ph. Mills (Subaru Impreza) + 48,9 s
- 3. M. Stohl/I. Minor (Peugeot 307) + 4:39,1
- 4. D. Sordo/M. Marti (Citroën Xsara) + 5:27,7
- 5. H. Solberg/C. Menkerud (Peugeot 307) + 12:35,4s
- 6. G. Mac Hale/P. Nagle (Ford Focus) + 16:02,3
- 7. Ch. Atkinson/G. Macneall (Subaru Impreza) + 20:39,5
- 8. M. Grönholm/T. Rautiainen (Ford Focus) + 21:44,2 s
Mistrovství světa FIA v rallye – Pohár konstruktérů:
- 1.Kronos Total Citroën WRT 34 bodů
- 2. BP Ford WRT 30
- 3. OMV Peugeot Norway 21
- 4. Subaru WRT 20
- 5. Stobart VK/M-Sport Ford RT 9
- 6. Red Bull-Škoda 3
Mistrovství světa FIA v rallye – pořadí pilotů:
1. S. Loeb (F) 26, 2. M. Grönholm (FIN) 21, 3. M. Stohl (A) 11, 4. P. Solberg (N) 8, 5. T. Gardemeister (FIN) 6, 6. D. Carlsson (S) 6, 7. D. Sordo (E) 6, 8. G. Galli (I) 5, 9. H. Solberg (N) 5, 10. Ch. Atkinson (AUS) 5, 11. S. Sarrazin (F) 4, 12. Th. Radström 4, 13. G. MacHale (IRL) 3, 14. K. Katajamäki (FIN) 3, 15. X. Pons (E) 2, 16. M. Hirvonen (FIN) 2.
Pátek: Loeb zametá trať
Loebovo vítězství se rodilo přes tři důležité časové mezníky. V pátek dopoledne – Séb a Daniel jedou v pozici zametačů tratě díky startovnímu číslu, takže Petter Solberg jede po perfektně uklizeném povrchu. Tato skutečnost limituje Loebovu houževnatost a bojovnost do půlminutového odstupu.
„Byl to den dvou rozdílných polovin. První byla velmi obtížná, protože jsme ztráceli čas při čištění trati. Odpoledne už jsme měli mnohem lepší přehled. Byl jsem rád, že se podařily změny v nastavení, které jsme provedli během polední přestávky. Na horských, náročných tratích byly vynikající také naše pneumatiky BFGoodrich. Zítra se chceme posunout pořadím vpřed,“ nechal se slyšet Loeb.
Dani Sordo byl rovněž spokojený: „Jedete-li poprvé na šotolině s vozem WRC na neznámé soutěži, jsou vždy rozhodující až časy při druhých průjezdech. To si pak i více věřím a opravdu se dobře bavím.“
Sobota: Šťastná třináctka
Druhé dějství cesty k úspěchu nadepisuje odhodlání smazat ztrátu z první etapy a bít se s Petterem na maximum až do vymazání jeho náskoku. To se také stalo v sobotu večer na rychlostní zkoušce číslo 13.
„Den, jaký opravdu miluju,“ zasnil se Loeb po sobotní etapě. „Mysleli jsme si, že druhý průjezd zkouškou Duarte bude vyhovovat Peterovi, ale my jsme zaútočili a vyhráli i nad časem. Ale pozor, stále ještě zůstává 60 kilometrů nedělní etapy. Pokusíme se pohlídat si náš náskok,“ dal se slyšet Sébastien Loeb.
Jeho týmový šéf Marc Van Dalen dodal: „Tým se pokusí udělat všechno pro to, aby zítra sklidil ovoce své vynikající práce.“
Neděle: Veliký den pro Kronos
Třetí dějství se jmenuje Nedělní ráno. V něm Loeb brzy odpovídá na vyvstalou nejistotu, zda náskok udrží, či ho ztratí. On ho ještě zvýšil po práci obrazně řečeno šperkařské, excelentní.
„Samotné vítězství je krásné, všechna vítězství jsou taková,“ usmíval se Sébastien Loeb pod širokým sombrerem. „Hlavně je to ale moje první vítězství, kterého jsem dosáhl s týmem Kronos. Navíc jsem vyhrál v soutěži, kterou jsem v minulosti příliš nemiloval a kterou jsem ještě nevyhrál. Nakonec je to také vítězství, o které jsem musel hodně bojovat. O to je cennější, a ještě k tomu nás posunulo do čela šampionátu. Jednoduše řečeno, jde to dobře…“
Podobná radost se odrážela i v očích Dani Sorda, který zářil štěstím jako malý kluk. „Jak bych to jen popsal…Čtvrté místo je pro mě velikým štěstím, měl jsem z auta dobrý pocit a podařilo se mi zajet několik dobrých časů. Udělal jsem jen jednu chybu, hned na začátku soutěže jsem se roztočil. Jsem rád, že budu moci startovat na Xsaře WRC také v Katalánsku. S asfaltem mám nejvíc zkušeností právě z domácích startů. Jak myslíte, že se asi cítím…?“ uvedl Sordo.
Marc Van Dalen, týmový šéf Kronos Total Citroën WRT: „Jsem velice hrdý na náš tým. Je to veliký den pro celý Kronos. Toto vítězství je výsledkem našeho dlouholetého snažení o dosažení nejvyšší úrovně. Je to také skvělá odměna za práci, kterou jsme v mistrovství světa odvedli už loni, resp. ve spolupráci s Citroënem na mezinárodní úrovni. Oni nám dávají důvěru a pronajímají perfektní auta. Vítězství chutná rovněž proto, že nám ho naservírovala posádka, která se vymyká všem normám, pro svůj talent, ale také pro své lidské kvality. A co nyní? Musíme pracovat dál a výsledky potvrzovat…“
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.