Celkový vzhled vozu – nízká silueta, dlouhá kapota a vystupující blatníky – a jeho proporce vypovídají o dynamických kvalitách sportovního vozu. Panoramatické čelní sklo a zadní sklo umocňují aerodynamický design vozu. Lakování ve dvou barevných tónech zdůrazňuje design bočních partií karosérie a zdůrazňuje grafickou identitu Altiky. Zadní boční okna tvořená mozaikou průhledných čtverců jsou zosobněním pohybu.
Interiér si v ničem nezadá s designem exteriéru, je sportovní a dynamický. Místo řidiče je zavěšeno na struktuře tvořené čtyřmi profilovanými rameny, které připomínají svět Formule 1.
Průhledné střešní okno a panoramatické čelní sklo se otevírají směrem ven a osvětlují prostor pro cestující. Mozaika zadních bočních oken propouští sluneční paprsky na způsob vitráže, a přispívá tak k ještě přívětivější atmosféře interiéru. Umístění a nasměrování těchto prvků zajišťuje řidiči vynikající procento zadní viditelnosti, která je nezbytná při parkování.
Světlomety, které nabízejí čtyři uživatelské režimy (denní světla, parkovací světla, potkávací a dálková světla), fungují pomocí diodové rampy. Tyto světlomety přicházejí s novinkou halogenového efektu, který závisí na denních světlech. Halogenového efektu je dosahováno dvěma způsoby. Vnější polykarbonátová svítilna světlometu je posetá několika tisíci malých zářezů v důsledku mikrodrážkování laserem. Toto pouhým okem nepostřehnutelné drážkování nemá žádný vliv na svazek funkcí osvětlení. Zářezy propouštějí světlo. Naopak v poloze denních světel je plocha svítilny osvětlena výsečí. Tím je záření je jakoby „uvězněno do pasti“ uvnitř materiálu. Jako kapalina se rozlévá po jeho celém povrchu a způsobuje originální halogenový efekt, který je velmi efektivně využíván pro funkce denních a parkovacích světel.
Boční dveře z elytru zdůrazňují sportovní charakter Altiky. Jejich futuristický tvar navíc umožňuje snadnější přístup do tohoto nízkého vozidla.
Velkoryse řešený vnitřní prostor činí z Altiky vozidlo, jež navzdory sportovnosti nabízí vysokou kvalitu života na palubě. Všechna čtyři samostatná sedadla nabízejí vynikající úroveň jízdního komfortu.
Poloha sedadel je fixní. Sedadlo řidiče a pedály jsou nastavitelné a přizpůsobují se tělesné stavbě řidiče díky motorem poháněnému mechanismu. Středová loketní opěrka s nastavitelnou výškou se automaticky vyklápí, jakmile řidič usedne za volant. Zástavba přístrojové desky do délky, která čerpá inspiraci z leteckého průmyslu, umožňuje řidiči, aby se zcela ztotožnil se svým vozem.
Tachometr nabízí dva režimy zobrazování. V režimu „confort“ se v jeho středové části zobrazuje skutečná rychlost vozidla. Po obvodu tachometru se zobrazují povolené rychlosti, které se rozsvítí červeně, dojde-li k jejich překročení. V režimu „sport“ se skutečná rychlost rovněž zobrazuje ve středovém pásmu. Změna se týká obvodu tachometru, kde se objevuje digitální otáčkoměr a kontrolka udávající tlak v turbokompresoru. Grafika displeje s vysokým rozlišením dává této technologii lidský rozměr. Svojí přesností a vytříbeností připomíná svět hodinářství.
Altica nabízí originálně řešené odkládací prostory v podobě odkládacího boxu ve tvaru mušle, skládacích odkládacích prostor v loketních opěrkách a ve středovém panelu a konečně pak v podobě úložného boxu pod deskou podlahy v zadní části vozu.
Zádové opěry zadních sedadel je rovněž možno složit do velké rovné podlahy, která je vybavena mimo jiné upínacími popruhy, jež slouží k zajištění těžkých a objemných předmětů. Tímto způsobem lze Altiku přestavět na sportovní dvoumístné kupé s obrovskou kapacitou zavazadelníku (1300 dm3), do kterého je velmi snadný přístup přes velmi nízko umístěný práh zavazadlového prostoru.
Požitek z jízdy, velkorysý výkon a vynikající vlastnosti
Altica je dynamické a sportovní kombi. Požitek z řízení, který skýtá, umocňuje vnímání výkonu a zvládání vozidla v každé situaci. Díky dlouhé kapotě, rozměrům sportovního vozu (délka 427 cm a šířka 183 cm) a velmi nízkému těžišti nabízí Altica vynikající jízdní kvality.
Nový dieselový motor 2.0 dCi o výkonu 177 k (133 kW), vybavený filtrem pevných částic, umožňuje zrychlení z klidu na 100 km/h za 7,5 sekund. Motor je spřažený s šestistupňovou převodovkou, což umožňuje velmi prudké zrychlení a velmi rychlé rozběhy motoru. Maximální točivý moment je 380 Nm. U Altiky však jde výkon ruku v ruce s nenáročností: tento motor, který je výsledkem spolupráce Aliance Renault-Nissan, je velmi úsporný díky nízké spotřebě, která je ekvivalentem 140 g/km vylučovaných emisí CO2. Tyto charakteristiky z něj činí jeden z nejlepších dieselů z hlediska výkonu a požitku z řízení v rámci své kategorie.
Systém „Syntetic Jet“: inovace v oblasti aerodynamiky
Nízká spotřeba je mimo jiné výsledkem jedinečných aerodynamických vlastností. Diskrétní mechanika systému umístěná na vnější straně střechy v místě, kde se proud vzduchu odděluje od vozidla, generuje vzduchové proudy, které jsou střídavě vyfukovány a nasávány přes 2 mm širokou štěrbinu.
Tento systém tryskové proudnice, který nese název „Syntetic Jet“, kontroluje uvolňování proudnic vzduchu v závislosti na rychlosti vozidla. Tento inovační systém, který zeslabuje odpor proudu vzduchu a ovládá jeho strukturu, je patent společnosti Renault a při spotřebě pouhých 10 wattů umožňuje při rychlosti 130 km/h snížení aerodynamického odporu (Cx) o 15 %.
Valeo jako partner v oblasti technologií
Funkce osvětlení na voze Altica zajišťují vysoce výkonné elektroluminescenční diody (LED). Funkce potkávacích a dálkových světel je sdružena do jedné funkční jednotky, kterou zdůrazňuje lineární světlo s natáčením. Ovládání LED diod umožňuje nepřetržitou úpravu množství a rozdělení světla v závislosti na jízdních podmínkách.
Při jízdě po dálnici se automaticky aktivují a modulují LED diody, zajišťující viditelnost do dálky. Zajišťují tak nepřetržitě optimální viditelnost bez rizika oslnění. Barevné provedení LED diod je blízké dennímu světlu, což přispívá k vyššímu vizuálnímu komfortu a k lepší viditelnosti.
Vzhledem k tomu, že denní světla svítí po většinu času jízdy, využívá i tato funkce systému LED diod. Jejich vysoký světelný výkon v porovnání s příkonovou spotřebou značně snižuje potřebnou energii ve srovnání s klasickým zdrojem. Kromě toho mají LED diody nepoměrně delší životnost než stávající zdroje světla.
Tento model přichází ve světové premiéře s funkcí parkovacích světel, která je zajišťována pomocí světelné clony pokrývající celý projektor, což je praktické využití exkluzivní technologie MicroOptique, kterou vyvinula společnost Valeo.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas