Carlos Ghosn dnes oznámil, že Renault si na sebe bere tři hlavní závazky:
- Budoucí Laguna, která bude uvedena na trh v roce 2007, bude ve svém segmentu jedním ze tří nejlepších vozů, pokud jde o kvalitu výrobku a služeb.
- Operativní marže bude v roce 2009 činit 6 %.
- Mezi roky 2005 a 2009 vroste počet prodaných vozů o 800 000.
V historii Renaultu dosud nevídaný útok výrobků
Společnost Renault uvede do roku 2009 na trh 26 výrobků, aby tak odpověděla na potřeby a očekávání zákazníků na všech svých trzích.
Posílení výrobního plánu povede k nevídanému růstu počtu nových modelů: po dvou modelech uvedených na trh v roce 2006 bude mezi roky 2007 a 2009 postupně uvedeno na trh průměrně 8 modelů ročně, tedy dvakrát víc než za období 1998 – 2005. Polovina těchto nových modelů bude znamenat rozšíření současné řady.
Útok se projeví posílením a rozšířením řady ve 4 úrovních:
- obnovení pilířů řady: rodina Mégane, Twingo, Kangoo, Master,
- nadstandardní vozy: s pěti vozy, které budou v rámci plánu uvedeny na trh, Renault objem svých prodejů v tomto segmentu zdvojnásobí (1) .
- vstup na nová teritoria: SUV, 4×4 a vozy pro specifickou cílovou skupinu.
- vozy určené pro světové trhy, což se týká zejména programu Logan. Obohacení nabídky se projeví zejména nárůstem prodejů o 800 000 vozů mezi roky 2005 a 2009, a průměrný věk výrobků bude snížen z 3,8 let v roce 2005 na 2,2 roky v roce 2009.
Objem mimoevropských prodejů se tak do roku 2009 zvýší z 27 % na 37 %, což bude představovat 80 % nárůst objemů.
Závazek kvality a technologických služeb
- Budoucí Laguna, která bude uvedena na trh v roce 2007, bude jedním ze tří nejlepších vozů ve svém segmentu, pokud je o kvalitu výrobku a služeb.
- Novinky uplatněné u tohoto výrobku, budou vyžadovány u všech modelů řady po celém světě.
- V oblasti životního prostředí zaujímá dnes Renault na světové úrovni jedno z nejlepších míst, pokud jde o spotřebu pohonných hmot a emise CO2. Cílem je dosáhnout dalšího zlepšení a od roku 2008 prodávat 1 milion vozů, jejichž emise nepřesáhnou 140 g CO2 na km, a u třetiny z nich nedosáhnou ani 120 g.
- 50 % vozů s benzínovým motorem nabízených k prodeji v Evropě bude navíc v roce 2009 schopno používat směs benzínu a etanolu.
- A konečně všechny motory Diesel této řady budou ke stejnému datu schopny fungovat s 30 % diesteru(2).
V rámci Alliance připravuje Renault kompletní paletu alternativních technologií jako jsou hybridy, palivové články a elektricky poháněné vozy. Renault bude v průběhu realizace plánu ve Francii testovat vozy vybavené palivovými články, založené na supermoderních technologiích Alliance. Renault, který dnes v Evropě vede čelo tabulky bezpečnosti, bude dál tuto oblast rozvíjet, aby svou pozici ještě upevnil.
Zdroje mobilizované pro úspěch plánu
Společnost Renault bude dál zlepšovat svou konkurenci schopnost pomocí programu snižování nákladů a optimalizace investic, přičemž bude využívat zejména synergetické metody, které v rámci Aliance vyvinula se společností Nissan. Úsilí bude směřovat ke:
- snížení nákupních nákladů o 14 % v průběhu 3 let.
- 12 % snížení výrobních nákladů a zvýšení průměrné míry využití našich kapacit vzroste ze 60 % v roce 2005 na 75 % v roce 2009 (3).
- Snížení nákladů na logistiku o 9 %.
- Snížení režijních nákladů, které se z 5,1 % obratu v roce 2005 sníží na méně než 4 % obratu v roce 2009. Budou nasazeny veškeré podpůrné funkce podniku, aby bylo dosaženo nejlepší světové úrovně.
Byl zaveden systém komplexního managementu zaměřeného na spokojenost zákazníků a zisk, jenž je řízen regionálně, funkce jsou v něm globalizovány a programy řídí 11 týmů jdoucích napříč celým systémem.
Renault, nejhospodárnější evropský výrobce běžných automobilů
Výkonnost podniku se bude měřit růstem operativní marže, přičemž cílem je dosáhnout v roce 2009 6 %. Tento rekordní výsledek bude hned následující rok překonán. Cílem bude trvale zajistit pozici nejhospodárnějšího evropského výrobce běžných automobilů.
Správní radě Renaultu bude předložen návrh lineárního nárůstu dividendy z dnešního 1,8 eura na akcii na 4,5 eura na akcii v roce 2009. Správní rada předkládá každý rok své rozhodnutí ke schválení valné hromadé akcionářů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií