Ibiza, prodejně nejúspěšnější a mezi zákazníky nejznámější model španělské automobilky SEAT, prošel zásadní stylistickou proměnou interiéru i exteriéru. I když se nejedná o novou generační řadu, jde o tak výrazné designerské změny, umocňující především sportovní image vozu, že lze bez nadsázky mluvit o „nové“ Ibize.
Tvůrci nové Ibizy výrazně vylepšili interiér, ve kterém našly ještě četnější zastoupení vysoce jakostní materiály. Palubní deska a dveřní výplně září novými barvami a nová je také jejich povrchová úprava. To samé platí i pro atraktivní čalounění sedadel.
Novou řadu Ibiza budou tvořit modely pěti stupňů výbavy: Reference, Stylance, Sport, FR a Cupra, přičemž dvě posledně jmenované verze nejzřetelněji akcentují sportovní naturel modelů řady Ibiza.
Inovovaná Ibiza má masivnější přední nárazník, který je zřetelněji protažený do boků karoserie. Všechny verze s výjimkou modelu Cupra mají výplň masky chladiče ve struktuře včelí plástve. Novinkou jsou také viditelné koncovky výfuků – pro verze o výkonu přes 100 k – a zdvojené světlomety. Pod čirým krytem koncových světel jsou sdruženy tmavě červené oválné reflektory, označení „Ibiza“ je nyní umístěno uprostřed zadních dveří – tak, jak je obvyklé u modelů SEAT posledních generací. Ibizy vyjíždějí na patnáctipalcových kolech s pneumatikami rozměru 195/55, verze Sport mají šestnáctipalcová kola, modely FR a Cupra dostaly kola rozměru 17“. Uvnitř zaujme přepracovaná palubní deska, výplně dveří, volant, řadicí páka, výdech ventilace jsou vyvedeny ve stříbřité barvě.
Sportovní geny Ibizy FR jasně dokladují i výrazně anatomicky tvarovaná sedadla, která poskytují dokonalou podporu těla v příčném směru, a exkluzivní čalounění sedadel, hlavice řadicí páky a věnce volantu. Osobitý styl modelů „FR“ dotvářejí metalické dekorativní prvky na volantu (který je v dolní části ozdobený písmeny „FR“), hlavici řadicí páky a v horní části opěradel předních sedadel.
Čtyři stupně výbavy a deset různých motorů vytvářejí celkem osmnáct různých verzí řady Ibiza, která je jednou z nejširších nabídek na automobilovém trhu a pamatuje na všechny skupiny zákazníků.
Základem nabídky zážehových motorů je čtyřválec 1.2 12V o výkonu 64 k. Následuje motor 1.4 16V o výkonu 75 k (s manuální nebo automatickou převodovkou), motor 1.4 16V o výkonu 100 k a přeplňovaný čtyřválec 1.8 20V Turbo ve výkonových verzích 150 k a 180 k, přičemž přeplňovaný motor je určený výhradně pro modely Ibiza FR a Ibiza Cupra. Všechny motory jsou standardně propojeny s manuálními pětistupňovými převodovkami, motor 1.4 16V/75 k může být propojený s automatickou převodovkou.
Na zájemce o vznětové motory čeká pět moderních turbodieselů TDI s přímým vstřikováním nafty do válců. Základní motor 1.4 TDI je naladěný na výkon 70 k, resp. 80 k, čtyřválec 1.9 TDI se nabízí ve třech výkonových verzích 100 k, 130 k (pro Ibizu FR) a 160 k (Cupra). Dva nejvýkonnější turbodiesely jsou propojeny s manuálními šestistupňovými převodovkami. Všechny TDI motory plní emisní limity normy Euro IV.
Nová Ibiza vyjíždí s osvědčeným podvozkem „Agile Chassis“, který je dílem specialistů Technického centra automobilky SEAT ze španělského Martorellu. Technici připravili čtyři individuálně naladěné verze podvozku – standardní pro verze Reference a Stylance, specifický podvozek pro modely Ibiza Sport, další pro modely FR a zcela specifický podvozek mají verze Cupra. Základní koncept podvozku je přesto společný: Vpředu jsou kombinované vzpěry McPherson, vzadu polonezávislé zavěšení s torzní příčkou. Individuálně sladěné charakteristiky pružin a tlumičů, průměr zkrutných stabilizátorů a elasto-kinematické vlastnosti pouzder závěsů jsou základem osobitých vlastností jednotlivých modelů.
Všechny modely mají také hřebenové řízení s elektrohydraulickým posilovačem, řízení je však specificky naladěno pro verze Reference a Stylance, jinak pro modely Ibiza Sport a FR a jinak také pro modely Ibiza Cupra.
Modely o výkonu přes 80 k mají vpředu i vzadu kotoučové brzdy, verze o výkonu přes 100 k mají standardně i protiprokluzové zařízení TCS. Všechny modely mají standardně protiblokovací systém brzd ABS, modely Ibiza Cupra jsou už ve standardu vybaveny elektronickým stabilizačním systémem ESP. Systémy ESP a TCS jsou na přání k dispozici i pro všechny ostatní verze.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií