S jakými automobily, nebo spíš kočáry na benzin, se jezdilo před sto lety nám při dvou veteránských akcích představil letos Franz Hofer z Rakouska se svým Oldsmobilem Curved Dash.
Když Ransom Eli Olds vyrobil svůj vozík Curved Dash jistě netušil, co tím způsobí. Během krátké doby se dočkal takové obliby, o níž se mu ani nesnilo. V době, kdy na přelomu století sestrojil tento automobil, měl za sebou již zkušenosti s parními tříkolkami, experimentoval s benzinovými motory a v roce 1897 postavil motorový vozík. Curved Dash z roku 1902 zaznamenal takový úspěch, že se stal nejprodávanějším automobilem počátku dvacátého století a představoval odrazový můstek k další produkci. Velice prostý a relativně levný dvoumístný model, byl jedním z úspěšných pokusů sériové výroby.
Vozidlo, které se řídilo pákou poháněl jednoválec objemu 1,5 litru o výkonu pěti koní. Motory byly objednávány u Henryho Lelanda, který tím získal možnost proniknout do automobilového sektoru. Postupně zvyšoval výkon až na deset koní, který však Olds nechtěl použít, neboť se mu zdál příliš silný.
Dosahoval rychlosti 30 km/h a kupodivu zvládal i větší kopce a díky výšce jej nezastavily ani špatné silnice. Nejlepší reklamou byla pak dálková jízda z Detroitu do New Yorku. Tisíc tři sta kilometrů urazil na sedm a půl dne.
Po ukončení výroby v roce 1905 opustil Ransom Olds firmu kvůli neshodám se společníky, a přestože už nechtěl automobily dále stavět, tak se nakonec nechal přemluvit a založil firmu Reo.
Slavnou automobilku Oldsmobile bohužel potkal vloni stejný osud, jako dávno předtím značky Packard, Plymouth, Hudson či Studebaker. Po 107 letech se z automobilového světa vytratila.