THE ACTION

Emotivní projekt The Action získal Merkura

Ve čtvrtek 8. prosince proběhlo v hotelu Adria v Praze slavnostní vyhlášení vítězů ankety Merkur. Anketa Merkur oceňuje nejlepší počiny v oblasti komunikace a public relations (vztahy s veřejností). Multimediální show The Action oslovující mladé a začínající řidiče s apelem na bezpečnou jízdu zvítězila v kategorii Projekt roku.


Představení The Action se tak ocitlo vedle pana Petra Fejka, ředitele pražské zoo, který zvítězil v kategorii Osobnost roku a paní Drahomíry Jirákové z McDonalds, která získala ocenění Profesionál roku.


Ocenění Merkur převzala ředitelka odboru agend řidičů Ministerstva dopravy JUDr. Pavla Horká a Bc. Martin Gebauer z agentury EuroNet.CZ, která je producentem projektu The Action.

Základní fakta o The Action:


Premiéra projektu se uskutečnila 10. prosince 2004 v Praze a od té doby představení vidělo více než 13 000 diváků ve všech krajích České republiky. V průběhu roku 2005 se konalo 35 představení. Mezi diváky proběhlo šetření, které provedla agentura Markent na základě zadání Ministerstva dopravy – BESIP. Osloveno bylo zhruba 1 000 respondentů. Z šetření vyplývá obrovská úspěšnost projektu, vysoká vnímavost a velká přesvědčivost multimediálního představení: 81% diváků uvedlo, že projekt je rozhodně přesvědčivý, pro 17% spíše přesvědčivý a pro pouhé 2% spíše nepřesvědčivý.


Zajímavé také bylo sledování spontánních reakcí bezprostředně po představení. Mezi nejčastější odpovědi patřily formulace jako: „nyní beru vše vážněji“, „nebudu jezdit rychle“, „nebudu řídit pod vlivem alkoholu“, „budu více pomáhat při nehodách“, „nyní vím, že se to může stát i mě“.


A jak působí představení na změnu postoje k bezpečnosti silničního provozu? 47% diváků uvedlo, že svůj postoj změní rozhodně, 38% uvedlo spíše ano, 11% spíše ne a 4% ne.


„Jsme rádi, že jednoduše můžeme říci – projekt funguje a je úspěšný“, říká Jana Jabůrková tisková mluvčí projektu The Action, „změna chování mladých lidí a jejich emotivní bezprostřední reakce na základě vykreslení zbytečných hrůz a předání zkušeností s dopravní nehodou jsou důležitým hnacím motorem pro všechny členy realizačního týmu“, dodává.


The Action je první preventivní projekt v České republice, který pracuje s přesně danou cílovou skupinou a používá při tom moderní komunikační prostředky srozumitelné teenagerům a mladým lidem. Bezstarostný svět, který mladí lidé znají z televize, reklam, filmů a počítačových her, je konfrontován s realitou opravdového života zasaženého dopravní nehodou. Pomocí moderních uměleckých prostředků a dějových zvratů je divák vtažen do příběhů a emocí, které se odehrávají nejen v průběhu dopravní nehody, ale i po ní. Divák je seznámen s možnými dopady v podobě trvalého zdravotního postižení, které může provázet účastníky nehody po zbytek jejich života. Při realizaci projektu The Action se také poprvé na jednom pódiu setkávají zástupci tří hlavních složek IZS (Integrovaného záchranného systému), kteří se podílejí na likvidaci následků dopravních nehod (zdravotničtí záchranáři, hasiči a policisté).


The Action v České republice zajišťuje agentura EuroNet.CZ ve spolupráci s Ministerstvem dopravy – BESIP. Autorská práva k projektu vlastní holandská společnost ITC. Česká verze byla realizačním týmem po konzultacích s odborníky upravena a rozšířena tak, aby odpovídala mentalitě českých teenagerů a mladých lidí a mohla je tak lépe oslovit. Licenci pro ČR vlastní na dobu 10 let agentura EuroNet.CZ. Na rok 2006 je plánováno 45 repríz v 15 městech České republiky.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Twingo se vrací. Malý rebel znovu roztáčí městská kola

Twingo se vrací. Malý rebel znovu...

Renault oprášil legendu. Nové Twingo E-Tech Electric navazuje na původní městskou ikonu z 90. let, ale přivádí ji do 21. století. Je elektrické, hravé, prostorné, a hlavně cenově dostupné....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Citroën C5 Aircross: Gauč na kolech, který umí šetřit i hýčkat

Nový Citroën C5 Aircross: Gauč na...

Citroën má nový trumf a vlajkovou loď. Druhá generace modelu C5 Aircross spojuje komfort obývacího pokoje, francouzský smysl pro design a moderní elektrifikaci. Na platformě STLA Medium vzniklo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Předprodej hybridní Toyoty Aygo X začíná. Jaké jsou české ceny?

Předprodej hybridní Toyoty Aygo X...

Toyota Aygo X prošla proměnou, dostala modernější tvář, ale také pohon – poprvé je k dostání jako hybrid. A právě teď startuje dlouho očekávaná možnost zarezervovat si svůj nový vůz...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Škoda dodá Policii ČR 352 nových Kodiaqů

Škoda dodá Policii ČR 352 nových Kodiaqů

Policie ČR omlazuje vozový park. Do konce letošního roku převezme 352 vozů Škoda Kodiaq II. generace. Prvních 51 kusů už bylo předáno na polygonu automobilky Škoda Auto v Úhelnici u Mladé...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vozy na autoplyn mají našlápnuto k dalšímu rekordu. Jak se ceny LPG dotknou emisní povolenky?

Vozy na autoplyn mají našlápnuto k...

Za letošní tři čtvrtletí už bylo registrováno více nových osobních vozů na LPG než za celý loňský rok. Dá se tak očekávat, že v roce 2025 přibude na českých silnicích přes 6000 LPG...