THE ACTION

Emotivní projekt The Action získal Merkura

Ve čtvrtek 8. prosince proběhlo v hotelu Adria v Praze slavnostní vyhlášení vítězů ankety Merkur. Anketa Merkur oceňuje nejlepší počiny v oblasti komunikace a public relations (vztahy s veřejností). Multimediální show The Action oslovující mladé a začínající řidiče s apelem na bezpečnou jízdu zvítězila v kategorii Projekt roku.


Představení The Action se tak ocitlo vedle pana Petra Fejka, ředitele pražské zoo, který zvítězil v kategorii Osobnost roku a paní Drahomíry Jirákové z McDonalds, která získala ocenění Profesionál roku.


Ocenění Merkur převzala ředitelka odboru agend řidičů Ministerstva dopravy JUDr. Pavla Horká a Bc. Martin Gebauer z agentury EuroNet.CZ, která je producentem projektu The Action.

Základní fakta o The Action:


Premiéra projektu se uskutečnila 10. prosince 2004 v Praze a od té doby představení vidělo více než 13 000 diváků ve všech krajích České republiky. V průběhu roku 2005 se konalo 35 představení. Mezi diváky proběhlo šetření, které provedla agentura Markent na základě zadání Ministerstva dopravy – BESIP. Osloveno bylo zhruba 1 000 respondentů. Z šetření vyplývá obrovská úspěšnost projektu, vysoká vnímavost a velká přesvědčivost multimediálního představení: 81% diváků uvedlo, že projekt je rozhodně přesvědčivý, pro 17% spíše přesvědčivý a pro pouhé 2% spíše nepřesvědčivý.


Zajímavé také bylo sledování spontánních reakcí bezprostředně po představení. Mezi nejčastější odpovědi patřily formulace jako: „nyní beru vše vážněji“, „nebudu jezdit rychle“, „nebudu řídit pod vlivem alkoholu“, „budu více pomáhat při nehodách“, „nyní vím, že se to může stát i mě“.


A jak působí představení na změnu postoje k bezpečnosti silničního provozu? 47% diváků uvedlo, že svůj postoj změní rozhodně, 38% uvedlo spíše ano, 11% spíše ne a 4% ne.


„Jsme rádi, že jednoduše můžeme říci – projekt funguje a je úspěšný“, říká Jana Jabůrková tisková mluvčí projektu The Action, „změna chování mladých lidí a jejich emotivní bezprostřední reakce na základě vykreslení zbytečných hrůz a předání zkušeností s dopravní nehodou jsou důležitým hnacím motorem pro všechny členy realizačního týmu“, dodává.


The Action je první preventivní projekt v České republice, který pracuje s přesně danou cílovou skupinou a používá při tom moderní komunikační prostředky srozumitelné teenagerům a mladým lidem. Bezstarostný svět, který mladí lidé znají z televize, reklam, filmů a počítačových her, je konfrontován s realitou opravdového života zasaženého dopravní nehodou. Pomocí moderních uměleckých prostředků a dějových zvratů je divák vtažen do příběhů a emocí, které se odehrávají nejen v průběhu dopravní nehody, ale i po ní. Divák je seznámen s možnými dopady v podobě trvalého zdravotního postižení, které může provázet účastníky nehody po zbytek jejich života. Při realizaci projektu The Action se také poprvé na jednom pódiu setkávají zástupci tří hlavních složek IZS (Integrovaného záchranného systému), kteří se podílejí na likvidaci následků dopravních nehod (zdravotničtí záchranáři, hasiči a policisté).


The Action v České republice zajišťuje agentura EuroNet.CZ ve spolupráci s Ministerstvem dopravy – BESIP. Autorská práva k projektu vlastní holandská společnost ITC. Česká verze byla realizačním týmem po konzultacích s odborníky upravena a rozšířena tak, aby odpovídala mentalitě českých teenagerů a mladých lidí a mohla je tak lépe oslovit. Licenci pro ČR vlastní na dobu 10 let agentura EuroNet.CZ. Na rok 2006 je plánováno 45 repríz v 15 městech České republiky.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Olomouc se chystá na druhou soutěž šampionátu v ecorally

Olomouc se chystá na druhou soutěž...

Letošní Mistrovství ČR v ecoRally pokračuje druhou soutěží. Po úvodním podniku v Českém Krumlově přichází druhé kolo, a to se odehraje o nadcházejícím víkendu v podhůří Jeseníků....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Lexus LBX a inovovaný UX se představují v národní premiéře

Nový Lexus LBX a inovovaný UX se...

Zbrusu nové SUV značky Lexus pod označením LBX a inovovaný model UX se zcela novým hybridním pohonem se v národní premiéře představily v luxusním prostředí resortu Chateau Mcely. Hlavní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Značka s rolí nekonvenčního vyzývatele odhalila nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon, které navážou na úspěchy svých předchůdců modernizovaným designem a mnoha vylepšeními. Nová CUPRA...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Range Rover Electric: Testován tak, aby byl lídrem

Range Rover Electric: Testován tak, aby...

Cíl je, aby se Range Rover Electric stal lídrem v oblasti elektrického pohonu, kultivovanosti a luxusního cestování. První prototypy se vydaly do několika lokalit s nejnáročnějšími podmínkami...