Korsická rallye (21.-23.10.2005)

Vítězný Grand Slam Loeba s Elenou na Citroenu

V roce, který je pro tým Citroën plný rekordních zápisů do historie světových rallye, přibyla na těžkých korsických tratích ještě jedna výjimečná kapitola. Sébastien Loeb a Daniel Elena ji napsali s Xsarou WRC, když dokázali vyhrát všechny rychlostní zkoušky na jednom podniku. A to se ještě nikdy v historii světových soutěží nikomu nepodařilo!


Tři týdny poté, co si Loeb s Elenou zajistili titul mistrů světa v Japonsku, mohli oba jet na „Ostrově krásy“ zcela volně a pokoušet se vyhrát Loebovu „domácí“ soutěž, kterou ještě nikdy nevyhrál. Počítal s tím i Guy Fréquelin, stájový šéf Citroën Sport, který měl ovšem na zřeteli především body potřebné do klasifikace Poháru konstruktérů, v němž jde Citroënu o třetí titul v řadě. „Vím, že Séb si moc přeje vyhrát právě Korsickou rallye, a to je dobře. Jenže oba cíle se nikterak nevylučují. Je schopen zvládnout oboje,“ říkal Guy Fréquelin ještě před startem.


K úspěchu Xsary WRC přispěly tradiční zbraně – spolehlivost a bezchybný servis, stejně jako výběr pneumatik Michelin. Podařilo se zvolit ty nejlepší, které dovedly Loebův vůz až do vítězného cíle v Ajaccio. Už během úvodní etapy si Loeb s Elenou zajistili dostatečný náskok, který neustále zvyšovali. Nakonec jejich prvenství přispělo k náskoku týmu Citroën na čele Poháru konstruktérů na 30 bodů.


Kromě ojedinělé nepřetržité šňůry vyhraných rychlostních zkoušek během jedné soutěže přepisoval Citroën a Sébastien Loeb další historická akta. Loeb vyhrál podevatenácté v kariéře a už je šestým nejúspěšnějším pilotem historie co do počtu prvenství v MS. Za rekordmanem, jeho bývalým stájovým kolegou Carlosem Sainzem, zaostává o 7 výher. V této sezoně stáli Loeb s Elenou už podvanácté na stupních vítězů, pojedenácté v řadě. Letos vyhráli 9 soutěží, z toho 6 bylo v jedné řadě.


„Všichni čekali, že na Korsice zvítězím. Tak jsem to musel udělat trochu jinak,“ žertoval Sébastien Loeb. Pokračoval pak zcela vážně: „Opravdu jsem zde chtěl vyhrát. Nejen proto, že je to domácí podnik, ale navíc korsické rychlostní zkoušky miluji. Musím přiznat, že jsem si na počátku sezony dal dva cíle – vyhrát Finsko a Korsiku. Marcus Grönholm mě ve Finsku porazil, ale stejně jako on jsem rád, že jsem vyhrál svůj domácí podnik. Jsem šťastný i proto, že mohu svou radost sdílet s Citroënem v sezoně, v níž končí v mistrovství světa. Je to fantastická parta, která je vždy velmi motivovaná. Opravdu si tento výsledek zaslouží stejně jako třetí titul v řadě. Uděláme vše, abychom ho získali.“


Guy Fréquelin však neskrýval smíšené pocity: „Sébastien a Daniel opět splnili moje nejvyšší očekávání. Ale Francois mě zklamal. V neděli ráno se zdravotně necítil nejlépe, proto jsem mu radil, aby se nesnažil stíhat Pettera Solberga, a že může nechat předjet Stéphana Sarrazina, pokud se hodně přiblíží. Mohl tedy klidně kdykoli zpomalit. Teď musí vše velmi rychle nechat za sebou a znovu se zaměřit na hlavní cíl, kterým je zisk třetího titulu v šampionátu značek.“


Nejlepší časy v rychlostních zkouškách:

  • 1. etapa – RZ 1, 2, 3 a 4: Sébastien Loeb (Citroën Xsara).
  • 2. etapa – RZ 5, 6, 7 a 8: S. Loeb.
  • 3. etapa – RZ 9, 10, 11 a 12: S. Loeb

      Nejlepší časy celkem:S. Loeb – 12.


      Vedení v soutěži: RZ 1 až 12: S. Loeb.


      Konečné pořadí „Rallye de France“:

      • 1. S. Loeb/D. Elena (Citroën Xsara) 3:35:46,7 hod.
      • 2. T. Gardemeister/J. Honkanen (Ford Focus) + 1:51,7 min.
      • 3. P. Solberg/Ph. Mills (Subaru Impreza) + 2:42
      • 4. S. Sarrazin/D. Giraudet (Subaru Impreza) + 3:34,2
      • 5. R. Kresta/J. Tománek (Ford Focus) + 5:21,5
      • 6. A. Bengué/C. Escudero (Škoda Fabia) + 5:27,8
      • 7. X. Pons/C. Del Barrio (Citroën Xsara Kronos ) + 5:41,8
      • 8. N. Bernardi/J-M. Fortin (Peugeot 307) + 6:32,1
      • 9. G. Galli/G. D’Amore (Mitsubishi Lancer) + 6:37,8
      • 10. H. Rovanperä/R. Pietlilainen (Mitsubishi Lancer) + 9:22,5…

      Mistrovství světa FIA – Pohár konstruktérů:

      • 1. Citroën 160 bodů
      • 2. Peugeot 130
      • 3. Ford 93
      • 4. Subaru 89
      • 5. Mitsubishi 59
      • 6. Škoda 15

      Mistrovství světa FIA – jednotlivci:

      • 1. S. Loeb 117 bodů (Mistr světa 2005)
      • 2. P. Solberg 71
      • 3. M. Grönholm 71
      • 4. T. Gardemeister 58
      • 5. M. Märtin 53
      • 6. H. Rovanperä 31
      • 7. F. Duval 29
      • 8. R. Kresta 22
      • 9. M. Stohl 16
      • 10. C. Sainz 11
      • 11. G. Galli 11
      • 12. H. Solberg 9
      • 13. Ch. Atkinson 8
      • 14. M. Hirvonen 8
      • 15. G. Panizzi 7
      • 16. S. Sarrazin 6
      • 17. D. Carlsson 5
      • 18. A. Warmbold 4
      • 19. X. Pons 2
      • 20. C. McRae 2
      • 21. M. Higgins 1
      • 22. J. Pykälistö a N. Bernardi 1.

      Sordo míří k titulu JWRC


      Mistrovství světa juniorů JWRC mohlo už na Korsice slavit svého šampiona, jenže finále se odehraje až při posledním podniku seriálu na Rallye Katalánsko – Costa Daurado. Chráněnci Carlose Sainze, Dani Sordo a Marc Marti, ztratili při poruše motoru přes 6 minut a mistři Španělska se museli spokojit s 2. příčkou. „Měli jsme problém, to ano, ale letos naprosto ojedinělý. Teď nám chybí dva body k titulu, což představuje 7. místo v poslední soutěži,“ uvedl Sordo.
      Konečné pořadí ‘Junior’ du Tour de Corse – Rallye de France:

      • 1. M. Baldacci/G. Bernacchini (Fiat Punto)3:56:29,6
      • 2. D. Sordo/M. Marti (Citroën C2)+ 2:28,6 
      • 3. K. Katajamäki/T. Alanne (Suzuki Ignis)+ 4:08,2
      • 4. U. Aava/K. Sikk (Suzuki Ignis)+ 8:18,9
      • 5. C. Rautenbach/C. Williamson (Citroën C2)+ 8:24,7
      • 6. L. Cecchettini/A. Morassi (Fiat Punto)+ 9:41,3
      • 7. M. Prokop/P. Gross (Suzuki Ignis)+ 10:04,4
      • 8. K. Meeke/G. Patterson (Citroën C2)+ 17:14,7

      Mistrovství světa FIA ‘Junior’ WRC:

      1. D. Sordo 43 bodů, 2. G. Wilks 35, 3. P-G. Andersson 30, 4. K. Meeke 30…12. C. Rautenbach 7.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
TAS Komplex s.r.o.
Svárovská 3135, 470 01 - Česká Lípa
487 853 913
tomas.taran@tascl.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...