Ještě, že sám život se takovými zákony neřídí. Pádnou odpověď všem, kteří takto uvažují, by mohlo být např. letošní Mistrovství České republiky v automobilových soutěžích, kde po roce opět kraloval Ladislav Křeček, který letos absolvoval svou sedmadvacátou sezónu. Jeho jízda sice nevynikala takovou dravostí, jaká byla charakteristická pro soupeře, jejichž věk by odpovídal požadavkům typu mladá dynamická osobnost, nicméně celkový výsledek je tu a má svou váhu. Přinejmenším by měl dodat sebedůvěru vrstevníkům letošního šampióna a mládí, deroucímu se dravě do popředí, naznačit, že to se svým průnikem nebude mít tak lehké.
Je však pravdou, že s nástupem nejnovější špičkové techniky do startovního pole domácího mistrovství vyvstává i potřeba, aby se dostala do rukou nadějných jezdců, kteří přicházejí v úvahu jako nástupci dnešních mistrů volantu. Vždyť, kde je psáno, že ti nejlepší z nich musí zůstat závodit jen na našich tratích. Příklad mladého Tomáše Engeho mezi formulovými jezdci je toho dokladem. V roce 1998 o sobě nechali vědět a jaksepatří vystrčili růžky především synové svých slavných otců, Karel Trojan a Václav Pech. V jejich případě se ono jablko skutečně od svého stromu ani nehnulo.
Způsob, jakým si mladý Karel Trojan poradil se silnou Toyotou Celicou, do které přesedl z kitové Felicie, je opravdu hodný obdivu. Poprvé se s ní svezl na loňském Pražském rallysprintu a přestože se nejednalo o regulérní soutěž se vším všudy, přítomným divákům a odborníkům se zvedalo obočí na znamení údivu. Během sezóny pak potvrdil, že se nejednalo jen o ojedinělý výlet mezi naši soutěžáckou špičku, o čemž konečně svědčí jeho deváté místo absolutního pořadí, které jej zařadilo do vybrané společnosti této disciplíny. Potřeboval by však spolehlivější vůz, protože ten, který měl k dispozici, na svá nejlepší léta může už jen vzpomínat.
Zdá se, že pražská tečka za sezónou automobilových soutěží mladým nadějím přeje. Zatímco tu první vynesla do povědomí fanoušků tohoto odvětví motoristického sportu, ta druhá v ní letos jen potvrdila své kvality. Mluvíme teď už o Václavu Pechovi mladším. Na rozdíl od Karla Trojana se seznamoval s jezdeckým uměním na rallycrossových tratích, které vyměnil za rychlostní zkoušky a příznačně i rychle si na nich zvykl. O průjezdech tmavomodrého Subaru Impreza se mezi diváky začínalo hovořit v superlativech a vydrželo to po celou sezónu. Václav Pech zatím přesvědčuje o svém talentu v enkovém voze, ovšem mnohým soupeřům v áčkových speciálech připravil už nejednu bezesnou noc. V absolutním pořadí skupiny N mu patří osmá příčka a potvrzením slov předchozí věty je stříbrný věnec za druhé místo ve čtvrtém Pražském rallysprintu.
Na svou příležitost prosadit se v našem automobilovém soutěžním sportu však číhají i další mladíci jako Roman Kresta, Miroslav Jandík, Štěpán Ládík nebo i Tomáš Zelenka, jezdec týmu Cartec MB Motorsport. Tato firma, patřící u nás k největším prodejcům automobilů značky Škoda, se může pochlubit tím, že na Barum rally představila první Octavii, která vznikla mimo dílny továrního týmu. I když jeho technici a mechanici mají rovněž obrovskou zásluhu na jejím zrodu. Mladický věk ještě neopustil ani Jan Trajbold junior, osmý absolutně a druhý ve skupině N.
Den zasvěcený Josefům je v roce 1999 zároveň i svátkem početných příznivců automobilových soutěží u nás. Z klatovského náměstí budou totiž startovat účastníci tradičně úvodního podniku Mistrovství České republiky, Rally Šumava Mogul. Proslýchá se, že v nové sezóně se můžeme těšit na další zajímavé vozy v rukou našich jezdců. Uvidíme, kolik z nich bude svěřeno nadějnému mládí a jak nakonec dopadne jeho souboj se zkušeností těch, kteří se necítí být, oproti běžným zvyklostem, odepsáni.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií