AAA AUTO: Budoucností prodeje ojetých vozů jsou inovace v oblasti IT a internetu

Před čtvrtstoletím stačil k obchodování s ojetinami telefon, fax a organizační talent!

Na českém trhu dosáhly autobazary vysoké hustoty pokrytí

– a proto je velmi složité nacházet další metody k dalšímu růstu prodejů. Řada malých prodejců, kteří nemají prostředky na investice do rozvoje, z trhu postupně odchází. Velcí prodejci ojetých automobilů vidí budoucnost trhu v investicích do inovací, které jim přinášejí širší a náročnější spektrum zákazníků. AAA AUTO za 25 let své existence přivedlo na trh celou řadu inovačních postupů, které mění trh s ojetinami v sofistikovaný business založený na nejmodernějších IT technologiích a internetu.

Nákup ojetého vozu už zdaleka není jen otázkou široké nabídky automobilů ve vozovém parku 
I přes fakt, že společnost AAA AUTO nabízí v současnosti cca 8 tisíc vozů, již od počátku se soustřeďuje na inovace a usnadnění nákupních procesů. „Prodej ojetého vozu se dnes neobejde bez odborné diagnostiky a velkého množství dat. Právě proto se snažíme každého zákazníka dostatečně a jasně informovat o původu nabízeného vozu a usnadnit mu tak proces výběru k jeho naprosté spokojenosti,“ říká generální ředitelka AAA AUTO, Karolína Topolová.

Na počátku probíhala komunikace se zákazníkem pouze přes pevnou telefonní linku

S rozvojem internetu a marketingových technik se firma stala průkopníkem v oblasti telemarketingu a webové prezentace ojetých aut. V současné době realizuje až 90 % transakcí s vozy díky internetu a mobilním telefonům, prostřednictvím kterých probíhá většina komunikace se zákazníky. Pro potřeby klientů společnost již v roce 1998 zřídila call centrum v Praze, což byl v prodeji ojetých vozů naprostý unikát nejen na území České republiky, ale i v celé střední Evropě. Ve stejném roce začala společnost
s rozvojem on-line obchodování, kdy spustila první webovou prezentaci. O pouhé čtyři roky později se web www.aaaauto.cz stal nejnavštěvovanější automobilovou stránkou u nás.

V průběhu roku 2017 výrazně vzrostla

– především návštěvnost z mobilních zařízení, kterou společnost spustila před třemi lety. Moderní mobilní aplikace pro chytré telefony nabízí největší výběr vozidel
ve střední Evropě a je určena jak pro operační systém iOS, tak pro Android. Mobilní aplikace stejně jako web nabízí kromě průvodce i funkci Garáž, kam si zákazník může virtuálně „zaparkovat“ vybrané automobily a kdykoliv se k nim vrátit. Letos ve srovnání se stejným obdobím loňského roku vzrostl podíl výběru automobilu přes mobilní aplikaci o 13,6 %. Za zmínku stojí rovněž mobilní výkup s využitím GPS lokalizace pracovníků. „Náš dispečink monitoruje na obrazovce pohyb mobilních prodejců po České republice. Díky tomu jsme je schopni operativně poslat k zákazníkovi téměř okamžitě,“ doplňuje Karolína Topolová.

Další z řady inovací je zavedení systému evidence vozů Navision

AAA AUTO interně vyvinulo unikátní software pro oceňování a kontrolu vozů. Systém umožňuje jak automatické zhodnocení klíčových ukazatelů vozu vedoucích k odhadu jeho prodejnosti, tak i z dostupných zdrojů sbírá informace o historii vozu. Vykoupené automobily jsou pak evidovány ve skladovém IT systému, který už dávno neslouží k pouhému přehledu vozů. Umožňuje např. automatické snižování prodejních cen v čase nebo doporučuje ideální lokaci v síti autocenter společnosti podle aktuálního zájmu zákazníků o modely vozů v daných regionech. „V podstatě se dá říct, že s předstihem převážíme vozy na správné pobočky ještě před tím, než o něj konkrétní klienti projeví zájem“ vysvětluje Karolína Topolová.

Stále větší oblibě se těší prodej vozů s využitím sociální sítě Facebook

„Jen v České republice jsme letos prodali přes 1000 aut a od léta je to standardně přes 100 vozů každý měsíc. Dynamika vývoje kopíruje i slovenský, maďarský a polský trh. Náš FB využíváme k aktivnímu oslovování nových zákazníků přes posty, placené promo a další techniky,“ vysvětluje Karolína Topolová. Prodeje zprostředkované díky sociálním sítím v posledních týdnech těží i z vysoké úspěšnosti videopostů s Leošem Marešem a Patrikem Hezuckým, kteří potenciálním zákazníkům zábavnou formou vysvětlují jednotlivé prodejní benefity. „Celkově už mají první tři videa skoro 1,5 milionu shlédnutí. Budeme v této kampani pokračovat, postupně se objeví celkem deset pokračování,“ dodává Karolína Topolová.

AAA AUTO jako první ve svém oboru také zavedlo zcela novou technologii trojrozměrné virtuální prohlídky svého pražského showroomu

– a v něm vystavených vozidel. Záběry kamer a snímky z dronů s odkazy na konkrétní vozidla spolu s unikátní technologií zpracování takto získaných dat zákazníkům pomáhají zlepšit orientaci v areálu.

Nejvýraznější měrou se na inovacích podílí značka zánovních vozů Mototechna

– kterou společnost AAA AUTO znovu uvedla na trh před pěti lety. Právě ta prochází v současné době výrazným růstem. Za poslední rok svůj výkon dokonce téměř zdvojnásobila. „Uvědomujeme si, že pokud chceme nadále růst a dominovat trhu, nemůžeme se spoléhat jen na rostoucí počet našich poboček. Potřebujeme přicházet s novinkami, které nám umožní vytvořit si pozici lídra, a to nejen v prodeji zánovních automobilů. Chceme se stát nejinovativnější firmou ve svém oboru ve střední Evropě,“ uzavírá Karolína Topolová.

Je to právě Mototechna, která spustila pilotní fázi ojedinělého produktu na trhu zánovních a ojetých automobilů – Try&Buy

V rámci něho si může klient kterýkoliv vůz nejprve na jeden až tři měsíce pronajmout a otestovat, a to s přednostním právem jej při spokojenosti po skončení nájmu odkoupit. Délka pronájmu na testování není časově omezená.

Mototechna chystá i spuštění prodejů vozidel online

Firmě se podařilo digitalizovat, a tím pádem i zrychlit proces zadávání vozidla do systému v průběhu výkupu. Tyto inovace mají za cíl zrychlení obsluhy zákazníka.

I pro nadcházející rok chystá AAA AUTO celou řadu inovací

Budou zaváděny přes všechny procesy a divize firmy a týkat se budou výkupu, prodeje, finančních služeb, marketingu, poprodejního servisu, interních systémů i řízení společnosti.

 Skupina AAA AUTO působí na trhu již 25 let

Provozuje síť více než 40 poboček v České republice, na Slovensku, v Polsku a v Maďarsku. Za dobu své existence obsloužila již přes 2 miliony zákazníků. Skupina prodá ročně více než 70 000 vozů a je tak největším prodejcem ojetých aut ve střední a východní Evropě. Prodává také zánovní vozy pod obnovenou značkou Mototechna. Společnost se pravidelně umisťuje v žebříčcích CZECH TOP 100 a Českých 100 nejlepších. Pro rok 2017 se stala i držitelem prestižního ocenění Superbrands a umístila se na 2. místě v celoevropské soutěži European Business Awards 2016/2017. Skupinu AAA AUTO vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners. Značky AAA AUTO a Mototechna jsou oficiálním partnerem české nejvyšší fotbalové soutěže – HET ligy.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jozef Kabaň se podepíše pod design nových MG

Jozef Kabaň se podepíše pod design...

Slovenská designová star Jozef Kabaň má novou práci. Světoznámý automobilový tvůrce se stal 22. dubna 2024 oficiálně novým členem rodiny MG na pozici Vice President of Global Design Center....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...