Na Rallye Japonsko bude bojovat Sébastien Loeb s náskokem 34 bodů na největšího pronásledovatele (30.9.-2.10.2005)

Slavnostní start v rámci Rally Show je dnes – ve čtvrtek 29. září v 19.30 hod.

Loni se na start přišlo podívat 52 000 diváků! Japonská rallye byla teprve loni zařazená do seriálu mistrovství světa v rallye. Citroën vysílá na rallye dosud vedoucí tým letošního Poháru konstruktérů, opět dva vozy Xsara WRC s tradičními posádkami – Sébastien Loeb – Daniel Elena a Francois Duval – Sven Smeets.


Piloti se vesměs shodují, že japonské rychlostní zkoušky jsou velice rychlé, hodně úzké a dojmy podtrhuje zejména vysoký travní porost kolem tratí, který mistrně maskuje nit zatáček. Povrch zkoušek leckde komplikuje travní koberec, který se po několika průjezdech mění na šotolinu a povrch je značně mazlavý a kluzký. Tento fakt nepředvídatelnosti a náročnosti podtrhuje ještě podzimní počasí. Na Hokkaidu v tuto dobu pravidelně silně prší. „Pro nás však zůstává nastavení vozů podobné jako při předcházející Rallye Velká Británie,“ soudí Xavier Mestelan-Pinon, technický šéf stáje Citroën Sport.


Před rokem útočili Loeb s Elenou na vítězství až do poloviny druhé etapy, pak se museli spokojit s druhým místem. Duval jel před rokem s fordem i jiným spolujezdcem, dosáhl dokonce několika nejlepších časů, ale do cíle nedorazil.

Japonská rallye v kostce


Druhý ročník „Rally Japan“ měří celkem 1 605,2 km, z nichž je 350,18 km měřených v 26 rychlostních zkouškách na 11 odlišných trasách. Sedm z jedenácti je stejných jako v roce 2004, test ‘Sipirkakim’ figuroval už při zkušebním ročníku MS 2002/2003, tři ‘Sinotcaki’, ‘Emina’, ‘Menan’ jsou nové. Asistenční park je na „Kita Aikoku Community Square“, 6 km jižně od centra Obihiro. Seznámení s tratí bylo na programu v úterý 27. září (8 – 17.10 hod.) a včera – ve středu 28. září (od 8.30 do 18.30 hod.). Shakedown (dnes – ve čtvrtek 29. září, 8 -11 hod.) využívá stejně jako loni spéciálku ‘New Tokapci’ (5,7 km).


Slavnostní start v rámci ‘Rally Show’ je ve čtvrtek 29. září v 19.30 hod. v centru Obihiro. Loni se přišlo podívat 52 000 diváků!

1. etapa – pátek 30. září:


Celkem 642,14 km (163,26 km měřených v 9 RZ). Start z parku Kita Aikoku v 6 hod. – RZ 1 ‘Pawse Kamuy 1’ (9,05 km) – RZ 2 ‘Rikubetsu 1’ (2,73 km) – RZ 3 ‘Kunneywa/Niueo 1’ (50,06 km) – RZ 4 ‘Sipirkakim 1’ (18,74 km) – Seskupení, Kita Aikoku (11.49 hod. / 20 min.) – Asistence A (12.09 hod. / 30 min.) – RZ 5 ‘Pawse Kamuy 2’ – RZ 6 ‘Rikubetsu 2’ – RZ 7 ‘Kunneywa/Niueo 2’ – RZ 8 ‘Sipirkakim 2’ – Seskupení, Satsunai (18.23 hod. / 15 min.) – RZ 9 ‘Satsunai 1’ (2,10 km) – Asistence B (19 hod. / flexi-servis 45 min.) – Cíl kolem 21.38 hod.

2. etapa – sobota 1. října:


Celkem 586,57 km (100,98 km měřených v 12 RZ). Start z Kita Aikoku v 6.30 hod. – Asistence C (6.30 hod. /10 min.) – RZ 10 ‘Sinotcaki 1’ (6,28 km) – RZ 11 ‘Emina 1’ (8,18 km) – RZ12 ‘Pawse Kamuy 3’ – RZ 13 ‘Rikubetsu 3’ – RZ 14 ‘Menan 1’ (16,25 km) – Seskupení, Kita Aikoku (11.45 hod. / 20 min.) – Asistence D (12.05 hod. / 30 min.) – RZ 15 ‘Sinotcaki 2’ – RZ 16 ‘Emina 2’ – RZ 17 ‘Pawse Kamuy 4’ – RZ 18 ‘Nupri Pake’ (13,90 km) – RZ 19 ‘Rikubetsu 4’ – RZ 20 ‘Menan 2’ – Seskupení, Satsunai (18.07 hod. / 15 min.) – RZ 21 ‘Satsunai 2’ – Asistence E (18.44 hod. / flexi-servis 45 min.) – Cíl kolem 21.20 hod.

3. etapa – neděle 2. října:


Celkem 376,49 km (85,94 km měřených v 5 RZ). Start z Kita Aikoku v 6.30 hod. – Asistence F (6.30 hod. / 10 min.) – RZ 22 ‘Panke Nikorpet 1’ (17,04 km) – RZ 23 ‘Penke 1’ (24,88 km) – Seskupení, Kita Aikoku (9.51 hod. / 10 min.) – Asistence G (10.01 hod. / 30 min.) – RZ 24 ‘Satsunai 3’ – RZ 25 ‘Panke Nikorpet 2’ – RZ 26 ‘Penke 2’- Asistence H (14.12 hod. / 20 min. ) – Cíl v Kita Aikoku kolem 15 hod.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autorizovaný dealer a opravce VOLVO

Člen koncernu TUkas

 

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.volvo@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...