I když posádka Vojtěch Štajf – Jirka Černoch podávala v předposledním podniku letošního MMČR v automobilových soutěžích velmi dobré výkony, po boji o stříbrnou příčku mezi produkčními vozy a vyjetí z trati na patnácté rychlostní zkoušce bohužel musela ze soutěže předčasně odstoupit.
Rally tým Subaru ČR – Deník Blesk nastupoval do středočeského závodu s odhodláním bojovat zde o stupně vítězů. To se dařilo již v první etapě, když posádka i po drobných potížích s čidlem rozpojování mezinápravového diferenciálu figurovala po třinácti rychlých a náročných rychlostních zkouškách na devátém místě celkově a třetím mezi vozy PV. Celý tým byl tedy spokojen. Jednatřicetiletý pražský jezdec Štajf komentoval první etapu slovy: „Ráno jsme začali možná až trochu moc opatrně, takže jsme se na chvíli propadli až na šesté místo mezi „pévéčky“. V druhé sekci jsem se rozhodl zrychlit, a i když jsme vyhráli sedmou rychlostní zkoušku, na dalších dvou nám zazlobilo čidlo, které hlídá použití ruční brzdy a v takovém momentě rozpojuje středový diferenciál. Nám jej bohužel rozpojovalo i za jízdy a potom jde většina výkonu na zadní kola. Taky proto jsme dvakrát skončili v hodinách a nabrali menší ztrátu.“ Problémy však měli i soupeři, Kopecký měnil proražené kolo na rychlostní zkoušce a Trojan musel pro poruchu odstoupit úplně. „Létající novinář“ Štajf se pak vyrovnanými výkony posunul po závěrečných sobotních rychlostních testech na třetí pozici, která splňovala dané předsevzetí.
Přesto celý tým cítil, že je reálné pokusit se bojovat o 22 sekund vzdálené stříbro. Na první ranní zkoušce byl Impreze Spec. C se startovním číslem 8 zapsán šestý nejrychlejší čas v celkovém pořadí a druhý za úřadujícím absolutním mistrem Kopeckým. Z náskoku průběžně stříbrného Votavy tak rázem ubylo 3,5 sekundy. Bohužel, na následující polookruhové rychlostní zkoušce Točník neudržela posádka své Subaru na trati a vzhledem k uraženému levému zadnímu kolu nemohla v závodě pokračovat. Jezdci Vojtěchu Štajfovi se odstoupení nekomentovalo lehce: „Celou soutěž jsem jel bez jediné krizové situace. Tato havárie ve velké rychlosti byla jednoznačně mojí chybou, přesto nebyla příčina taková, jak by se někomu mohlo zdát. Nebýt to polookruhový typ zkoušky, nic by se nestalo. Na této zkoušce byl totiž letmý start a náš vůz odstartovali těsně před Václava Arazima, který právě najížděl do druhého kola. Místo toho, abych pozorně sledoval silnici před sebou, jsem se díval do zpětného zrcátka ve chvíli, kdy jsem se rychlostí asi 180 km/h blížil k zatáčce. Arazim jel relativně blízko za mnou a já chtěl vědět, zda je rychlejší než já, abych ho zbytečně nebrzdil. Kvůli chvilkové nesoustředěnosti jsem začal pozdě brzdit a nestihli jsme už zatočit. Záznam z kamery uvnitř auta jsme dali na naše webové stránky. Možná bude naše havárie pro někoho důkazem, že pořádat okruhové zkoušky na úzké silnici lemované stromy je příliš nebezpečné, na okruhových závodech jsou alespoň únikové zóny a široká trať, umožňující předjíždění,“ říká Vojtěch Štajf a dodává: „Jsme moc rádi, že jsme po nárazu na strom z auta vylezli celí. Chtěli bychom s Jirkou hlavně poděkovat všem posádkám, které u naší hrůzně vypadající havárie zastavili, byť některým byl podle mého názoru přidělen ve zkoušce horší čas, než by byl jejich skutečný.“
I přes časovou tíseň před Horáckou rallye v Třebíči v termínu 21.-22.10. 2005 celý tým doufá, že se do startu v tomto závodě podaří Imprezu Spec C. opravit tak, aby byla opět v plné kondici. Posádka také děkuje všem svým fanouškům za slova podpory, po havárii přišlo velké množství vzkazů, které nám všem opět dávají chuť do boje.
Milana Vůjtěchová, tisková mluvčí týmu
Foto: Martin Janota
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií