Dnes zahajované Wales Rallye GB (15. – 18.9.2005)

Citroën nejblíže k titulu – ale ještě pět rallye.

Od roku 2003 ‘Wales Rally GB’ , dříve RAC, měří celkem 1 252,25 km, z toho je 354,22 km měřených úseků v 17 rychlostních zkouškách na 9 odlišných trasách. Poprvé má rallye centrum na Millennium Stadium v Cardiffu. Tam se také jede superspeciálka, první rychlostní zkouška WRC v hale! Asistenční park je v Felindre, 75 km od Cardiffu (Swansea Rally Center).


Seznamovací pasáže se jely v úterý 13. (11 – 18 hod.) a ve středu 14. září (7.30 – 19 hod.).


Shakedown je na programu dnes – ve čtvrtek 15. září od 8  do 11 hod. a je situován do Penllergaer Forest, měří 3,9 km a okruh byl použit už loni.


1. etapa – pátek 16. září: 492,30 km (136,74 km měřených v 6 RZ). Start je 7 hod. – RZ 1 ‘Brechfa 1’ (22 km) – RZ 2 ‘Trawscoed 1’ (18,56 km) – RZ 3 ‘Rheola 1’ (27,81 km) – Seskupení, Swansea (11.59 / 15 min.) – Asistence A (12.14 / 30 min.) – RZ 4 ‘Brechfa 2’ – RZ 5 ‘Trawscoed 2’ – RZ 6 ‘Rheola 2’– Asistence B (17.43 / flexi-servis 45 min.) – Cíl Swansea kolem 21 hod.


2. etapa – sobota 17. září: 473,35 km (103,86 km měřených v 7 RZ). Start v 9 hod. – Asistence C (9 h / 10 min.) – RZ 7 ‘Crychan 1’ (19,47 km) – RZ 8 ‘Epynt 1’ (13,33 km) – RZ 9  ‘Halfway 1’ (18,58 km) – Seskupení (13.15 / 20 min.) – Asistence D (13.35 / 30 min.) – RZ 10 ‘Crychan 2’ – RZ 11 ‘Epynt 2’ – RZ 12  ‘Halfway 2’ – RZ 13 ‘Cardiff’ (1,10 km) – Asistence E (20.19 / flexi-servis 45 min.) – Příjezd do asistenčního parku kolem 23 hod.


3. etapa – neděle 18. září: 286,60 km (113,62 km měřených v 4 RZ). Start v 7 hod. – Asistence F (7 h / 10 min.) – RZ 14 ‘Resolfen 1’ (29,39 km) – RZ 15 ‘Margam 1’ (27,42 km) – Seskupení (10 h / 10 min.) – Asistence G (10.10 / 30 min.) – RZ 16 ‘Resolfen 2’ – RZ 17 ‘Margam 2’ – Cíl v Cardiffu kolem 14 hod.


Mistrovství světa FIA v rallye (WRC) uzavře svou třetí čtvrtinu ve Walesu návratem na šotolinové povrchy. Vedoucí tým Poháru konstruktérů, Citroën, vysílá do boje tradičně dva vozy Xsara WRC a posádky v tradičním složení Sébastien Loeb – Daniel Elena a Francois Duval – Sven Smeets, kteří si na minulé soutěži, Německé rallye, připsali první a druhé místo.


Britská soutěž byla v posledních dvou ročnících pro Citroën ve znamení druhých míst. V roce 2003 právě na této soutěži slavil Citroën první vítězství v Poháru konstruktérů a loni Loeba dělilo od prvenství na této prestižní soutěži závěrečných 10 kilometrů. A s touto historickou zkušeností také probíhala příprava na letošní ročník Wales Rallye GB. S tím, že tentokráte by se Citroën vítězství rád dočkal.


Soutěž za kanálem La Manche byla poprvé termínově přesunuta do poloviny září loni, když před tím se od roku 1959 jezdila v listopadu. V národním parku Brecon-Beacons, severně od pomyslné linie Cardiff – Swansea, panuje nevyzpytatelné počasí i v tomto ročním období. Ani zima, ani náznak námrazy díky eliminující síle blízkého moře nepřipadá nyní v úvahu, jak tomu bývalo v dobách slavné RAC Rallye na konci listopadu. Ovšem z léta do podzimu se na této soutěži dá přenést ne během víkendové rallye, ale i během jediného dne.


Rychlostní zkoušky jsou stejné jako loni a vedou převážně lesnatou krajinou. „Jsou samozřejmě rychlé,“ charakterizuje terén technický ředitel Citroën Sport Xavier Mestelan-Pinon. „Podobají se Finsku, ale jsou bez skoků. Zato s nebezpečnými a drsnými úseky. Při suchém počasí jsou kameny na trati velmi tvrdé, když zaprší, změní se podmínky díky bahnité polevě, která je velice kluzká. Měnit se může zcela nečekaně i teplota. Vybrat ty nejsprávnější pneumatiky, to je nejdůležitější.“


Každá posádka se ovšem musí vejít do předepsaných kvót (70 kusů pneumatik). Registrace pneumatik měla uzávěrku 12. září.

Guy Fréquelin, stájový šéf Citroën Sport:


Pneumatiky budou rozhodující

Na Německé rallye se Duval vrátil do hry…


„Jsem opravdu rád. V Německu se cítil velice dobře, hrál se Sébem vyrovnanou partii. To je velice cenné zjištění. Dalším pozitivem byla mnohem lepší komunikativnost Duvala s celým týmem. V tom je teď mnohem profesionálnější, po informacích doslova prahne. Jsem zvědavý, jak uspěje ve Walesu. Pojede v obtížných podmínkách a v terénu, kde se bude muset i trochu riskovat. Určitě je schopen dobrého výsledku.“

Poslední dva ročníky měly pro Citroën zvláštní příchuť. Jak by měl vypadat ročník letošní?


„Opravdu chceme vyhrát. Jak se vyvíjí naše auto, jak kvalitní jsou pneumatiky Michelin, takový máme potenciál bojovat na ostří nože až do cíle a pokoušet se o vítězství. Víme však také, že cesta k úspěchu vede přes správný výběr pneumatik v kvótách na jednu posádku a stálosti počasí, což je v tuto roční dobu těžko předvídatelné. Shrnuto, chceme získat co nejvíce možných bodů.“

Sébastien Loeb:


Vyhrát by se mi líbilo

Podruhé se jede v září. Jaké to přináší odlišnosti?


„Loni se ani nedalo poznat, že se soutěž přesunula na září. Nebylo sice tak chladno, ale na tratích to klouzalo jako dřív v listopadu. Mám britskou soutěž rád, protože na ní můžete využívat celou šíři cest a žádné díry vás na rychlých a širokých tratích nenutí jezdit ve stejné stopě s ostatními. Je tu ale malá přilnavost, což si žádá citlivé ovládání auta. S tak dobře vyváženým autem, jakým Xsara je, je jízda opravdovým potěšením. Na téhle rallye můžete prohrát už v pondělí, aniž byste ještě na tratě vyjeli. Pokud si vyberete špatnou sadu pneumatik.“  Dvakrát vám vítězství na Britské rallye proklouzlo mezi prsty…


„Letos chci opravdu vyhrát. Pokud jde o počasí, mám raději, když to klouže. To je pak zábava. Naše pneumatiky se chovají jinak, pokud se jede v horku, a jinak, když jsou při druhých průjezdech tratě více drsné. Přivítal bych raději suché počasí a hlavně správně vybrané pneumatiky! Samozřejmě by se mi líbilo v Británii vyhrát. Dvakrát jsem tu dojel druhý a vždy to byl obrovský boj. Věřím svému vozu i pneumatikám. Na každé soutěži dělám to samé. Jedu na vítězství. Snažím se být co nejrychlejší od první rychlostní zkoušky prvního dne a jedu jak nejlépe umím. Například ve Finsku jsem nakonec na vítězství neměl, ale bojoval jsem. Pokud v Británii šance na vítězství bude, pokusím se vyhrát.“

Francois Duval:


Sám za sebe i za tým

V Británii startujete popáté, a pokaždé většinou prší. Co to vyžaduje?


„Najít ideální brzdné body. Je to však velmi obtížné a ještě se to zhoršuje každým průjezdem auta před vámi. Když je sucho, jsou zase tratě více drsné. Počasí se může změnit hodně rychle a zvolit v tom momentě správné pneumatiky není jednoduché.“

Testy jste absolvoval na suchu a hledal správné nastavení pro tento šotolinový podnik.


„Doufám, že budu schopen jet lépe, než na předchozích šotolinových soutěžích. Nejen sám za sebe, ale také za tým. Byl bych rád, kdybych skončil mezi pěti nejlepšími. Hlavně si budu hlídat Markko Märtina. Na tomto typu soutěží se mu daří, takže nesmím udělat žádnou chybu…“

Bilance pilotů Citroën


Sébastien Loeb – Saxo ‘Challenge’ (1999/38. , 2. ‘dvojkolky’, 1. A6). V roce 2001 Super 1600 (15.), 2002 – Xsara WRC (vypadl ze 7. pozice na RZ 16). Dojel 2. v roce 2003 a 2004.


François Duval má celkem 4 účasti: 2001 a 2002 (Puma S 1600, vypadl) – 2003 (Focus WRC, 5.) a 2004 (Focus WRC, 5.).


Dvě Xsary WRC pojedou v privátním týmu Kronos Racing s posádkami Manfred Stohl/Ilka Minor a Xevi Pons/Carlos Del Barrio.


KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Louda Auto a.s.
Třídvorská 70, 280 00 - Kolín V
321 715 804
lukas.lahoda@louda.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...