Kdo nakupuje v autobazarech? Vedou mladé páry, samotné ženy se dotahují na muže

Statistiky nejprodávanějších ojetých automobilů jsou v podstatě neměnné.

Leaderem je stále značka ŠKODA

a i v budoucích letech tomu tak pravděpodobně stále bude. Jak je to ale s kupujícími? Jaká je vlastně sociologická mapa zákazníků autobazarů? Odpověď by mohla dát zákaznická sociostudie, kterou si nechala zpracovat společnost Auto ESA. Podle ní mezi zákazníky vedou páry do 36 let. Stále větší zákaznickou skupinou jsou také samotné ženy, které volí vozy kategorie SUV nebo MPV.

Podle studie však neexistuje “typický“ zákazník autobazaru

Ojeté vozy totiž nakupují nejen sociálně slabší skupiny obyvatelstva (většinou vozy do 100.000 Kč), jako jsou například studenti nebo zákazníci v důchodovém věku, ale také střední třída, která preferuje mladší vozy do pěti let stáří v kategorii MPV nebo kombi a dále movití zákazníci, kteří poptávají vozy mladší tří let. U těchto klientů pak vede kategorie SUV následovaná vyšší střední třídou vozidel. Nejvíce klientů je ve věku 31 – 36 let. V této věkové kategorii jsou pak nejvíce zastoupeny páry, které poptávají vozidlo kategorie kombi nebo MPV

Z hlediska pohlaví jsou stále početnější skupinou zákazníků muži, kteří tvoří 31,6 % zákazníků. Ženy tvoří 27,2 % všech zákazníků, páry potom 41,2 %

Další zajímavá fakta:

  • 58 % žen si vybírá výhradně vozy kategorie SUV
  • 62 % páru ve věku 31 – 36 let poptává vůz kategorie MPV nebo kombi
  • Samotné ženy skoro nikdy nekupují sportovní vozy nebo kabriolety (2 %)
  • Starší zákazníci nad 60 let nakupují téměř výhradně vždy v páru (87 %) a kupují vozy typu ŠKODA Fabia, Hyundai i20, ŠKODA Rapid, Peugeot 301 nebo Dacia Duster
  • Nejvíce zákazníků přichází mezi 16 – 20 hodinou
  • Sólo klienti (bez ohledu na pohlaví) tvoří 58,8 % všech zákazníků
  • Klienti v páru tvoří 41,2 % všech zákazníků
  • Nejméně zákazníků chodí v únoru
  • Nejvíce zákazníků chodí v srpnu a září

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První u nehody – dokážete pomoci ve stresu?

První u nehody – dokážete pomoci ve...

Dopravní nehoda je bohužel často místem se silnými emocemi, a to nejen u postižených účastníků, ale i na straně lidí, kteří se náhle na silnici ocitnou v roli laiků záchranářů. Vliv...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series II a Cullinan Series II Black Badge

ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series...

Rolls-Royce Motor Cars přestavil novou podobu nejluxusnějšího SUV na světě Cullinan Series II a jeho temného alter ega Cullinan Series II Black Badge.   Původní Cullinan, představený v roce...