Vydařený začátek léta prožil o uplynulém víkendu pražský jezdec Vojtěch Štajf a jeho luhačovický navigátor Jiří Černoch. Po skvělém výkonu se jim totiž podařilo s vozem Subaru Impreza STi Spec. C zvítězit v jedné nejnáročnějších automobilových soutěží u nás – 32. ročníku slavné Bohemia Rally.
I když posádka Štajf – Černoch naznačila své ambice již na předchozí soutěži v Českém Krumlově, kde byla ale nucena odstoupit pro požár motoru z celkového čtvrtého místa, největší úspěch dosavadní kariéry jednatřicetiletého „létajícího novináře“ i jeho o dva roky staršího spolujezdce přišel hned na následujícím závodě s centrem v Mladé Boleslavi. Již od počátku soutěže se totiž posádka týmu Subaru ČR – deník Blesk pohybovala na čelních příčkách nejen ve své skupině produkčních vozů, ale i v celkovém pořadí. Na divácké superspeciálce v Sosnové zajela dvojice čtvrtý čas mezi produkčními vozy a osmý celkově a to se ocitla na několik vteřin mimo trať. Vstup do sobotního rána pak posádce vyšel nadmíru dobře, když záviselo především na volbě obutí pro náročné rychlostní zkoušky o délce přesahující dvacet kilometrů. Vojtěch Štajf měl při výběru pneumatik nejen šťastnou ruku, ale i kvalitní a přesné informace o počasí: „Pro tento závod jsme nechtěli ponechat nic náhodě a proto jsme měli poradce přes počasí, odborníka přes meteorologii, který neustále sledoval radary a v každém servisu nám upřesňoval výhled na lokální situaci v místě konání rychlostních zkoušek. Také proto jsme v pátek nemuseli váhat, jaké gumy obujeme do Sosnové, my jsme o tom, že bude pršet, věděli již v době odevzdání vozu do parc fermé. V sobotu i v neděli se nám pak pokaždé podařilo vybrat odpovídající pneumatiky a proto jsme mohli jet bez stresů. Pouze v druhé sobotní sekci, tedy na RZ 4 a RZ 5 by bylo možná lepší zvolit prořezanou suchou pneumatiku, my jsme ještě jeli intermedia. Každopádně ale musím pochválit pneumatiky Pirelli, na rozdíl od mnohé konkurence jsme neměli s pneumatikami žádné problémy, a navíc se nám vyhnuly defekty a bez toho by samozřejmě na vítězství pomýšlet nešlo.“
O stabilitě výkonu posádky pak svědčí konstantní zajíždění časů v první čtyřce mezi produkčními vozy a v první šestce celkově. Štajf s Černochem dokázali dvě rychlostní zkoušky vyhrát, na třech testech jim patřil druhý čas a čtyřech třetí. Na rozdíl od posádky týmu Subaru ČR – deník Blesk mnozí soupeři zazářili na jedné zkoušce, zatímco na další propadli. Proto se Vojtěch Štajf s Jiřím Černochem usadili již po druhé rychlostní zkoušce na stříbrné pozici, kterou po problémech vedoucího jezdce, Slováka Béreše, proměnili na konci první etapy v průběžné vedení. Před čtyřmi nedělními testy na mladoboleslavsku činil náskok 41 sekund ve prospěch Subaru se startovním číslem 10 a tak se posádka především snažila udržet vedení a neudělat zbytečnou chybu, když bylo vítězství téměř nadosah. Jiří Černoch komentoval nedělní etapu slovy: „Když jsme absolutně vyhráli sedmou rychlostní zkoušku v sobotu odpoledne, myslel jsem, že rychleji již jet nešlo. Když nám ale Béreš „nadělil“ v neděli ráno patnáct sekund hned na prvním testu, bylo potřeba zabojovat. Takže vítězná jízda na jedenácté zkoušce byla ještě rychlejší, dokonce jsme měli asi tři krizové situace, které jsme ale ustáli. Poslední dvě zkoušky jsme pak jeli již ve větším klidu, přesto ale svižně. Jsem hlavně rád, že jsme se nenechali Jožkovým ranním útokem rozhodit a dokázali jsme udržet vedení až do cíle. Poděkování patří samozřejmě i mechanikům a společnosti Subaru, která se o skvělou přípravu vozu po požáru v Krumlově významně zasloužila. S vozem jsme totiž během celé soutěže neměli téměř žádné problémy.“
Milana Vůjtěchová, foto: Robert Balcar
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií