Jedinečná rukodělná práce při výrobě automobilů.
Odkaz na video naleznete zde:
Vývoj a výroba nového automobilu je obvykle spjata s kvalifikovanými specialisty, jako jsou designéři, inženýři nebo pracovníci na montážní lince
Výroba vozidel však zahrnuje také několik kuriózních profesí, které vyžadují vysokou úroveň řemeslných dovedností, kreativity a preciznosti. Příkladem je následujících pět profesí:
První řidič:
Dva miliony kilometrů ročně. Tuto vzdálenost ujede tým specializovaných řidičů, kteří testují veškeré vozy, opouštějící brány závodu SEAT v Martorellu za jediný rok. Tito odborníci důkladně zkoumají provozní vlastnosti vozidel, jakmile sjedou z montážní linky, testují je při různých rychlostech na šesti různých druzích povrchu, včetně dlažebních kostek a nerovného povrchu, aby bylo zaručeno, že nebudou vyvolávat žádný nepříjemný hluk. Během tohoto procesu ověřují také správnou funkci houkačky, světlometů a brzd.
Modelář:
Modeláři ručně tvarují z modelářské hlíny automobily ve skutečné velikosti, které mají dokonce stejnou hmotnost jako skutečné vozidlo. To vyžaduje 2500 kilogramů modelářské hlíny a až 10 000 hodin trpělivého nanášení a odstraňování materiálu, aby vznikl do detailu propracovaný hliněný model, na němž je patrná celá silueta vozu před schválením jeho designu.
Automobiloví krejčí:
Ručně sešívají díly čalounění vozidla, sestavují nejlepší kombinace barev, tkanin a kůží, které odpovídají charakteru každého vozu. Tito zkušení krejčí potřebují ke kompletnímu čalounění vozidla více než 30 metrů švů a své kreace připravují s dvouletým předstihem.
Zkoušeč sedadel:
Tato profese zahrnuje tvarové řešení ideálního sedadla. Zkoušeči a jejich týmy musí také uskutečnit až 20 000 sklopení u každého odlišného druhu sedadla. Jejich výzkumné práce jsou důkladné: musejí nalézt správné pěnové materiály, tkaniny, nosné struktury nebo prošívání, které se přizpůsobí různým druhům postav a vnějším podmínkám. Musejí také zajistit správnou konstrukci opěrek hlavy, která zabrání potenciálnímu poranění krku.
Automobiloví sommeliéři:
Jejich nejdůležitějším pracovním nástrojem je jejich nos, jímž dosahují nejvyššího cíle: pověstné „vůně nového vozu“. Tento tým chemiků uskutečňuje každý rok více než 400 pachových zkoušek, při nichž vystavuje automobily teplotě 60 °C. Tato profese má na ně také několik kuriózních požadavků: nesmějí kouřit, ani mít na sobě parfém, aby nedocházelo ke zkreslování výsledků testů.
SEAT je jedinou společností ve Španělsku v odvětví automobilového průmyslu
– s kompletní škálou činností zahrnujících návrh designu, vývoj, výrobu a prodej osobních vozů. Nadnárodní společnost se sídlem v Martorellu (Barcelona) je členem koncernu Volkswagen Group. SEAT vyváží 81 % své výroby a působí ve více než 80 zemích prostřednictvím 1700 autorizovaných prodejců. V roce 2016 dosáhl SEAT provozního zisku 143 milionů eur, nejlepšího výsledku ve své historii, a na celém světě prodal téměř 410 000 vozidel.
Skupina SEAT zaměstnává více než 14 500 kvalifikovaných pracovníků ve třech výrobních závodech Barcelona, El Prat de Llobregat a Martorell, kde vyrábí velmi úspěšné modelové řady Ibiza a Leon. Vozy SEAT Alhambra dodává výrobní závod v Portugalsku, vozy Mii vyrábí závod na Slovensku, Toledo a Ateca vznikají v České republice.
Nadnárodní společnost disponuje jako největší průmyslový investor do výzkumu a vývoje ve Španělsku také Technickým Centrem, v němž pracuje 1000 inženýrů na vývoji inovativní automobilové techniky. V souladu s vyhlášenou strategií důsledné ochrany životního prostředí odpovídají veškeré aktivity společnosti SEAT kritériím trvale udržitelného rozvoje, a to se zvláštním zřetelem na snižování emisí CO2 a efektivní využívání energií.
Více na:
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií