S Leonem přichází už třetí model nové generace Seatů, kterou začala před rokem Altea a pokračovala Toledem. Vzrušující design vychází ze studie Salza představené v roce 2000. Na pohled totiž nezapře její základní rysy, jako atraktivní příď, dynamické boční linie a siluetu pětidveřového kupé.
Příď se vyznačuje širokou mřížkou chladiče, světlomety zakrytými čirým sklem a hlubokým předním třídílným spoilerem s mřížkou ve stylu včelího plástu.
Tady bychom se rádi na chvilku zastavili. Přední část působí sice atraktivně, ale bohužel skoro stejně jako u sesterských modelů. Unifikace je však dnes všeobecným rysem také u ostatních automobilek a nevyhnuli se jí ani Španělé. Jednotlivé modely Seatu se nyní liší zpravidla jen zádí a proporcemi. Také z boku vypadá Leon jako Altea, je však o 110 mm nižší.
V bočním profilu nezapře Leon elegantní tvary kupé. Toho bylo dosaženo svažující se střechou stejně jako do třetích sloupků integrovaná malá boční okna, jejichž prolisy přebírají funkci kliky zadních dveří. Oproti předchůdci z roku 1999 se Leon změnil nejen tvarově, ale i rozměrově:
- Délka:+ 131 mm = 4315 mm
- Šířka:+ 26 mm = 1768 mm
- Výška:+ 19 mm = 1458 mm
- Rozvor:+ 67 mm = 2578 mm
Dynamický design karoserie se odráží rovněž v interiéru. Je střízlivý a přehledný, s pěti sedadly s výborným bočním držením těla. Přístrojová deska se od ostatních modelů příliš neliší. V zorném poli řidiče jsou tři velké analogové přístroje –zprava rychloměr, otáčkoměr a multifunkční displej. Jen nás zaskočilo ovládání zpětných zrcátek na středovém tunelu. Sériová výbava zahrnuje šest airbagů – čelní, boční a hlavové. Na přání jsou k dispozici ještě dva boční pro druhou řadu sedadel.
V krátkých testovacích jízdách jsme si mohli vyzkoušet obě nejsilnější verze. Po prvních kilometrech jsme konstatovali, že Leon v sobě nezapře sportovní rysy, zvláště když je pod kapotou zážehový čtyřválec 2.0 TFSi (185 k), případně dvoulitrový turbodiesel (140 k). Jízda nepostrádá dynamiku, v případě TD navíc umocněnou nízkou spotřebu. Podle výrobce na sto kilometrů necelých pět litrů nafty. Sportovní vyžití s nejsilnějším motorem vykoupíme naopak vyšší spotřebou. Tu nám vynahradí 270 N.m v rozsahu 1800 až 5000 otáček za minutu. Právě tento model poslouží za základ okruhové verze pro mistrovství světa cestovních vozů. Premiéru by měl mít koncem srpna v Oscherslebenu, v němž nahradí Toledo.
Pohonné jednotky
Benzinové
Typ | Výkon (k/min) | toč.moment (N.m/min) | Rychlost(km/h) | Zrychlení (s)0-100 km/h | prům.spotřeba(l/100 km) |
1.6 | 102/5600 | 148/3800 | 184 | 11,7 | 7,5 |
2.0 FSi | 150/6000 | 200/3500 | 210 | 8,8 | 7,9 |
2.0 TFSi | 185/6000 | 270/1800-5000 | 221 | 7,8 | 8,1 |
Dieselové
Typ | Výkon (k/min) | toč.moment (N.m/min) | Rychlost(km/h) | Zrychlení (s)0-100 km/h | prům.spotřeba(l/100 km) |
1.9 TDi | 105/4000 | 250/1900 | 185 | 11,3 | 4,9 |
2.0 TDi | 140/4000 | 320/1750-2500 | 205 | 9,3 | 5,6 |
Podle motorizace jsou pro verze k dispozici různé převodovky
- 1.6+1.9Tdi – pětistupňová mechanická
- 2.0 (185 k) – šestistupňová
- 2.0 Fsi – šestistupňový tiptronic
- 2.0 Tdi – převodovka DSG
Aktivní bezpečnost podporuje především elektronický stabilizační program ESP, zahrnující elektronickou uzávěru diferenciálu EDS, brzdový asistent EBA a hydraulický posilovač O-HBV, určený však pouze pro samočinné převodovky. Ty doplňují nové systémy jako například Overboost, umožňující extrémní brzdění i při vysoké teplotě brzdové soustavy. Systém BSW obstarává samočinné čistění brzdových kotoučů při zapnutých stíračích. Dp kontroly trakce TCS je integrován ABS s elektronickým rozdělením brzdné síly EBV a protiprokluzovým ASR. V neposlední řadě nesmíme zapomenout na systém DSR (Driver Steering Recommendation), který v kritické situaci podporuje jízdu v přímém směru. Jakmile počítač ESP pozná, že se vozidlo kvůli přetáčivosti nachází v nestabilní situaci, vyšle signál do řízení, čímž se automobil automaticky uvede do správného směru. ESP společně s DSR zlepšují tak stabilitu vozu a držení stopy, při brzdění zkracují dráhu až o deset procent.
Na český trh dorazí nový Seat Leon v první polovině září.
Španělsko, Sitges
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií