Kyperská rallye (13.-15.5.2005).

Potřetí za sebou Loeb na Citroënu zvítězil 

Sébastien Loeb, Daniel Elena a jejich věrný vůz Citroën Xsara dosáhli na Kypru svého v řadě už třetího vítězství a čtvrtého v letošním seriálu MS. Díky tomuto úspěchu, mimochodem již čtrnáctému v jejich krátké kariéře, získali úřadující mistři světa náskok jedenácti bodů v hodnocení pilotů.


Vítězství tovární posádky Citroën Sport je ještě skvěle podpořeno druhým místem soukromé Xsary Manfreda Stohla a jeho spolujezdkyně Ilky Minor, která jezdí pod křídly týmu Kronos Racing. Manfred dosáhl na ostrově bohyně Afrodity svého dosud nejlepšího výsledku kariéry a bezpochyby také vůbec nejlepšího umístění rakouského jezdce v rallye.


Oba Citroëny, Sebův i Manfredův, prokázaly naprostou spolehlivost a jejich piloti zase bezchybně zvolili rytmus jízdy vzhledem k těžkému terénu a zvláště pak vzhledem k průběhu dvou prvních dnů, které přinesly velké rozestupy mezi jezdci.


Seb, který má na kontě 12 nejlepších časů v kyperských RZ, říká : « Můj nejbliží sok jsem teď já sám ! Mým úkolem je být maximálně soustředěn, tak abych nespadl do některé z mnoha pastí tohoto « minového pole ». Po příjezdu na poslední servis a po bouřlivém přivítání, mistr světa přiznává : « Na tuto chvíli čekáme už dva dny. Vlastně od chvíle, kdy boj skončil. Toto vítězství je trochu zvláštní, má příchuť určité úlevy. Vůz byl perfektní, neměli jsme žádný problém. Neudělali jsme žádnou chybu. Tento úspěch neměl pro nás takový náboj jako některé jiné, ale přinesl nám deset cenných bodů a to je důležité !»


Samozřejmě, že úspěch se slavil i hned vedle týmu Citroen Sport, a to u stáje Kronos Racing, která slavila famózní výsledek rakouského dua, nejlepších « soukromníků » v MS v poslední době. Radost Ilky Minor se nedala přehlédnout : « Jsem plná nádherných pocitů. Druzí v tak těžké rallye…To je skoro neuvěřitelné ! » Manfred Stohl přiznává, že to bylo těžké : « Já moc nedávám své city najevo, ale uvnitř to vře ! Jsem šťastný, že jsem za sebou nechal Henninga Solberga i Markko Märtina. Rád bych poděkoval za skvělou práci týmu Kronos. To co jsem dokázal je také díky lidem, kteří mi věřili v mých začátcích a kteří mi umožnili věnovat se této vášni jakožto své práci… »


Guy Fréquelin byl velmi spokojený, ale jeho radost kazilo odstoupení posádky druhého vozu, François Duval/Stéphane Prévot, a jeho následky : « Stéphane mi řekl, že už nechce jezdit s François Duvalem. Do dnešních 18 hodin, musím najít řešení a sestavit posádku našeho druhého vozu a nahlásit rozhodnutí na FIA. Musím pogratulovat našemu týmu. Velmi dobře si poradil s první ze tří « rozbíječských » rallye MS. Možná dokonce s tou nejnáročnější ! Potvrdily se nám naše úvahy, nastavení vozů i nové pneumatiky Michelin byly to pravé na zdejší terén. Sébastien a Daniel byli jako vždy dokonalí. A jsou po právu v čele průběžného hodnocení Pilotů. Jsem samozřejmě moc zklamaný, že se to neodrazilo také v Poháru Konstruktérů. Na závěr, tleskám Manfredu Stohlovi, Ilce Minor a celému týmu Kronos. Citroën Sport si nemohl přát lepší vyslance pro své « soukromé » vozy… »


Rallye v číslech

Nejlepší časy v RZ :


1.Etapa. RZ1 : Petter Solberg (Subaru Impreza) – RZ2, 3, 4, 5 et 6 : Sébastien Loeb (Citroën Xsara).


2.Etapa. RZ7, 8, 9, 10 : S. Loeb – RZ11 : Toni Gardemeister (Ford Focus) a S. Loeb – RZ12 : Gilles Panizzi (Mitsubishi Lancer) a S. Loeb*.


3.Etapa. RZ13, 14, 15 : S. Loeb – RZ16 : T. Gardemeister – RZ17 : Markko Märtin (Peugeot 307) – RZ18 : T. Gardemeister.

Nejlepší výkony


S. Loeb, 14 nejlepších časů – T. Gardemeister, 3 – P. Solberg, 1 – G. Panizzi, 1 – M. Märtin, 1.

Nejdelší vedení


RZ1 : P. Solberg – RZ2 až 18 : S. Loeb.

Konečné pořadí v Cyprus Rally 2005

  • 1. S. Loeb/D. Elena (Citroën Xsara) 5 h 02 min 29,4 s
  • 2. M. Stohl/I. Minor (Citroën Xsara) + 4 min 09,5 s
  • 3. M. Märtin/M. Park (Peugeot 307) + 4 min 41,9 s
  • 4. H. Solberg/C. Menkerud (Ford Focus) + 5 min 15,7 s
  • 5. T. Gardemeister/J. Honkanen (Ford Focus)+ 7 min 37,3 s
  • 6. R. Kresta/J. Mozny (Ford Focus) + 10 min 17,4 s
  • 7. H. Rovanperä/R. Pietilainen (Mitsubishi Lancer) + 12 min 18,7 s
  • 8. D. Carlsson/M. Andersson (Peugeot 206) + 16 min 03,2 s …

MS FIA v Rallye „Pohár Konstruktérů“


1. Peugeot, 62 bodů – 2. Citroën, 53 b. – 3. Ford, 44 b. – 4. Subaru, 38 b. – 5. Mitsubishi, 29 b. – 6. Škoda, 8 b.


MS FIA v Rallye „Pohár Pilotů“


1. S. Loeb, 45 b. – 2. P. Solberg, 34 b. – 3. M. Märtin, 34 b. – 4. T. Gardemeister, 28 b. – 5. M. Grönholm, 26 b. – 6. H. Rovanperä, 13 b. – 7. M. Stohl, 11 b. – 8. H. Solberg, 9 b. – 9. R. Kresta, 8 b. – 10. G. Panizzi, 7 b. – 11. F. Duval, 5 b. – 12. D. Carlsson, 4 b. – 13. A. Warmbold, 4 b. – 14. G. Galli, 3 b. – 15. Ch. Atkinson, 2 b. – 16. J. Pykälistö, 1 b

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Dvořákova 304, 346 01 - Horšovský Týn
379 412 279
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...