Ke zvýšení prodeje značky SEAT v roce 2016 přispěl zejména model Ateca:
Seat Leon:
Seat Alhambra:
SEAT uzavřel rok 2016 s úspěšnou bilancí
Zákazníkům dodal celkově 410 200 vozidel, což je o 2,6 % více než v roce 2015 (400 000 vozů). Zároveň se jedná o nejlepší výsledek od roku 2007. Prodeje značky SEAT v uplynulých čtyřech letech vzrostly o 27,8 %. V loňském roce bylo tedy prodáno o 89 200 vozidel více než v roce 2012 (321 000 vozů). K úspěšným výsledkům významně přispěl nový model Ateca. Od zahájení prodeje v červenci bylo prodáno 24 200 exemplářů prvního SUV v historii značky SEAT. Díky úspěšnému uvedení modelu Ateca vzrostl počet dodaných vozů SEAT ve druhé polovině roku 2016 o 5,3 %.
Výsledky modelu Ateca doplňuje růst modelových řad Alhambra a Leon
Oba modely uzavřely rok 2016 s nejvyššími prodejními výsledky všech dob. MPV značky SEAT oslavilo loni 20. výročí od uvedení na trh a dosáhlo dvouciferného růstu. Prodej modelu Alhambra se zvýšil o 13,6 % na 30 700 vozů. Co se týče Leonu, jeho prodeje vzrostly o 3,0 % na 165 000 vozidel. Jedná se o nejlepší prodejní výsledek modelu Leon od jeho uvedení na trh v roce 1999. Leon je tak nejprodávanějším modelem značky. Vysokého objemu prodeje dosáhla také čtvrtá generace modelu Ibiza, která se nachází na konci svého životního cyklu. V roce 2016 bylo dodáno 152 000 vozů Ibiza, což je jen nepatrně méně než v roce 2015 (-0,9 %).
Luca de Meo, předseda představenstva společnosti SEAT, vyjádřil spokojenost s dosaženými výsledky:
„Naše produktová ofenziva právě začala a loňský rok byl dalším rokem, který přinesl pozitivní výsledky našeho úsilí. Uvedení modelu Ateca nám umožňuje hledět do budoucnosti s optimismem: Ateca se již stala třetím pilířem značky a od letošního roku bude podíl tohoto modelu na celkovém prodeji ještě mnohem výraznější.“ O roku 2017 Luca de Meo řekl, že „s modernizovaným Leonem, pátou generací Ibizy a novým modelem Arona si sami stanovujeme cíl zvýšit objem našeho prodeje. Rok 2017 bude pro značku SEAT skutečně výjimečný“.
Prodeje značky SEAT v západní Evropě
– dosáhly 319 900 vozidel, o 2,2 % více než v roce 2015 (312 800 vozů) díky silnému růstu na trzích, jako jsou Rakousko (+12,9 %), Švédsko (+31,3 %) a Portugalsko (+17,0 %). Je to nejlepší výsledek v tomto regionu od roku 2007. SEAT uzavřel rok s pozitivní bilancí také v pěti nejvýznamnějších evropských zemích. V Německu, na největším trhu značky SEAT, vzrostl prodej o 2,5 % na 90 000 vozidel, zatímco Španělsko bylo druhé se 77 200 dodanými vozidly (+0,1 %). Velká Británie a Francie, třetí a pátý největší trh značky SEAT, zaznamenaly nárůst o 0,5 % na 47 400 vozidel, resp. 22 500 vozidel, zatímco v Itálii, na sedmém největším trhu společnosti, vzrostl počet dodaných vozidel o 3,9 % na celkových 16 500.
Historicky nejvyšší prodeje v Turecku a Izraeli
Největší impulz k pozitivnímu vývoji prodeje vozů SEAT ve východní Evropě s celkovým nárůstem o 8,2 % na 28 200 vozidel (2015: 26 100 vozů) dodalo Polsko (+22,0 %), největší trh značky SEAT v tomto regionu, a Maďarsko (+11,1 %). SEAT dosáhl loni nejvyššího objemu prodeje ve východní Evropě od roku 2008. SEAT navíc zvýšil svůj prodej o 3,2 % v České republice, kde dosáhl historicky nejlepšího výsledku.
SEAT v roce 2016 znovu překonal své prodejní rekordy v Turecku a Izraeli. Turecko, šestý největší trh značky SEAT, zaznamenalo nárůst o 41,7 % na 19 700 vozidel, o 5800 vozů více než v roce 2015. V Izraeli se značka SEAT dočkala zvýšení odbytu o 6,2 % na celkových 8000 prodaných vozů. V Mexiku, na čtvrtém největším trhu značky, prodal SEAT celkově 24 500 vozidel, o 1,5 % více než v předchozím roce.
SEAT vstoupil v roce 2016 na dva nové trhy v Singapuru a na ostrově Mauricius poté, co v roce 2015 zahájil prodej v Moldavsku a Palestině.
V roce 2017 bude pokračovat produktová ofenziva značky SEAT
V lednu se objeví u prodejců modernizovaný Leon, následovaný v první polovině roku novou generací modelu Ibiza a v závěru roku novým modelem Arona. Zahájení prodeje modelu Ateca má pozitivní vliv na počty vozidel dodaných zákazníkům i na finanční výsledky. Společnost SEAT vykázala za prvních devět měsíců roku 2016 provozní zisk 137 milionů EUR, což je jedenáctinásobné zvýšení v porovnání se stejným obdobím předchozího roku.
Modernizace prodejní sítě
SEAT uzavřel rok 2016 s dokončenou modernizací podle pravidel nové korporátní image u 60 % z více než 1700 prodejců španělské značky. Nová image vytváří otevřené, příjemné prostředí, vyjadřuje splynutí mezi korporátní identitou a designem značky SEAT a symbolizuje hodnoty společnosti.
Více na:
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií