Když projíždíte Nové Butovice po dálnici Praha – Plzeň, pak vašemu oku určitě neunikne velmi zdařile architektonicky řešený nový prodejní a servisní areál vozů Mazda, z kterého si za dva měsíce od jeho otevření jižmnoho zákazníků odvezlo své nové Mazdy, od malé Mazdy 121 až po luxusní modely Xedos a velkoprostorové vozy MPV. V tomto týdnu si první zákazníci začnou odvážet inový model Demio.
Necelý rok uplynul od poklepání základního kamene, kdy generální ředitel Auto Palace Praha ing. Jindřich Nevrla a starosta Prahy 13 ing. Petr Bratský společně symbolicky zahájili výstavbu, v pořadí již čtvrtého pražského zastoupení značky Mazda, do slavnostního otevření, které se odehrálo 3. září 1998.
Projekt stavby vypracovala architektonická kancelář Šramota en Naaijen Architecten B.N.A. se sídlem v nizozemském Rotterdamu, pod vedením ing. Architekta Petra Šramoty. Podle jeho projektů již byly realizovány stavby pro automobilku Mazda nejen v České republice, ale i v Holandsku. Do dnešního dne bychom napočítali více než 300 projektů, z toho téměř 30 budov pro nejrůznější značky automobilů, které pan Šramota realizoval. Podle projektu renomované kanceláře Šramota en Naaijen Architecten B.N.A. byl postaven i prodejní a servisní areál Auto Palace Spořilov, který zároveň slouží jako sídlo pro výhradního dovozce vozů Mazda do České republiky, společnosti Auto Palace Praha.
„Člověk v průměru pracuje přibližně osm hodin denně, několik dalších hodin stráví v dopravních prostředcích a pouze třetinu svého života tráví doma včetně spánku.“ – vysvětluje architekt Šramota – „Člověk se tedy nejčastěji pohybuje v zastaveném prostředí, ve kterém by se měl cítit co možná nejlépe. Průmyslové budovy jsou určeny pro specifické skupiny lidí se stejným zájmem nebo cílem. Jejich pracovní prostředí musí také odpovídat požadavkům člověka dvacátého století a plnit určitou společenskou, ekonomickou a estetickou formu. Vždy, když začínám s novým projektem, musím pozorně naslouchat požadavkům klienta, komunikovat s odborníky z mnoha oborů, aby stavba vyhovovala jako celek po všech stránkách při zachování ekonomických a dlouhodobě účelových požadavků.“
Na ploše více než 2000 metrů čtverečních je zde vedle rozsáhlých prodejních prostor také servisní centrum pro poskytování komplexních servisních a opravárenských služeb a nechybí ani perfektně zásobené sklady náhradních dílů. První patro tvoří administrativní zázemí firmy Auto Palace Butovice, druhé patro je určeno pro oficiální zastoupení leasingové společnosti Business Lease, sesterské společnosti APP.
Celková architektura stavby se vyznačuje jednoduchostí a funkčností. V exteriéru i interiéru převládá střídmá kombinace bílé a různých odstínů šedi až po antracit. Strohost a jednoduchost je zdůrazněna i použitými materiály: podlaha interiéru prosklených prodejních prostor a recepce je provedena z italských obkladaček Mirage, pro podhledy jsou použity hliníkové lamely stříbrné barvy. Kancelářskou část charakterizují zrcadlové šikmé stěny a keramické obklady svislých stěn. Účelné, střídmé provedení .interiéru i exteriérů dává s maximální účinností vyniknout vystaveným modelům vozů Mazda.
Prvním vozem prodaným v novém Auto Palace Butovice byla Mazda 323, kterou si několik hodin po otevřeníareálu koupil Ing. Rudolf Vytlačil z Prahy. Klíčky od svého nového vozu pan Vytlačil slavnostně převzal od ředitele Auto Palace Butovice Ing. Jiřího Petáka.
Model 323 sedan GT si pan Vytlačil nevybral náhodou, s vozy Mazda má již bohaté zkušenosti. „Od roku 1992 jsem byl nadmíru spokojen se svou Mazdou 323 sedan s motorem 1. 6 litru. Za celých šest let jsem neměl s vozem prakticky žádnou závadu a věřím, že pokud by se můj starší vůz před časem nestal „obětí“ jedné z častých řetězových havariích v našem hlavním městě, jezdil bych s ním dodnes. Nový model 323 mě velice zaujal svým designem a po předchozích zkušenostech jsem bez většího rozmýšlení zůstal věrný právě této značce a konkrétnímu modelu“
Pan Vytlačil si vybral nesilnější z nabídky zážehových motorů pro modely 323 1.8 litru (115 k) v úpravě GT. „Nejsem žádný závodník, nejezdím příliš rychle“, vysvětluje pan Vytlačil „ale myslím si, že pružnost a síla motoru přímo souvisí i s bezpečností provozu, kterou cestujícím zajistí právě rychlý vůz dostatečně pružnou akcelerací při předjíždění, větším zatížením vozu apod. Dalším nezbytným požadavkem při koupi nového vozu byly, na základě zkušenosti z nepříjemné poslední havarie, bezpečnostní vzduchové vaky včetně bočních, které jsou u modelu 323 GT ve standardní výbavě. Bezpečnost cestujících jsem při koupi nového vozu zohledňoval pravděpodobně nejvíce.“
Nové v pořadí již čtvrté středisko Mazdy v Praze – 16 Auto Palace Butovice v Praze 5 Bucharova 16 přiblíží servisní služby i prodej těchto vozů velkému počtu obyvatel v této oblasti Prahy.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.