Vysoká variabilita nabídky účelových modifikací vyhovuje širokému spektru potřeb zákazníků. Mohou volit vznětový nebo zážehový motor, skříňovou samonosnou karoserii nebo rámový podvozek s oddělenou kabinou, dva rozvory náprav, pohon zadních nebo všech kol. Velký výběr základních modelů od skříňového Vanu přes praktický Pick-Up (valník) až po devítimístný Bus a řada různých účelových variant a homologovaných nástaveb umožňují ušít doslova na míru vozidlo podle přání a požadavků klienta.
K nejoblíbenějším modelům patří Van se vznětovým motorem včetně provedení s dvoukabinou až pro šest osob, či se zvýšenou laminátovou střechou (ložný objem až 8,7 m3), podvozek s kabinou pro účelové nástavby, Pick-Up s valníkovou nástavbou. Nedávno doznala celá modelová řada E-série významnou modernizaci s mnoha novými prvky a zlepšeními. Za všechny jmenujme především inovovaný design kabiny včetně jejího interiéru, který si pohodlím v ničem nezadá s osobními automobily, výkonnější vznětový motor, posílený brzdový systém, pozměněnou charakteristiku pérování přední nápravy a vylepšené řízení. Statisticky prokázaná spolehlivost užitkových automobilů
Mazda E-série vede k jejich oblibě i u skupinových uživatelů, kteří odebírají větší počet vozidel. V každodenním náročném provozu vyniká tato vlastnost ještě více. Výjimkou nejsou ani uživatelé s více než dvěma desítkami těchto automobilů. Celkem jich u nás jezdí několik tisíc.
MAZDA E-série
Užitkové automobily Mazda E-série se vyznačují ve své kategorii bezkonkurenčně velkou užitečnou hmotností (u skříňových modelů až 1265 kg, u valníků přes 1700 kg), praktickým designem a velmi dobrými jízdními vlastnostmi. Základní nabídku tvoří Van, Van Dvoukabina, Van se zvýšenou střechou, Bus, Pick-Up (valník) a podvozek s kabinou pro účelové nástavby. Díky dlouhodobé a zavedené spolupráci s výrobci nástaveb se podařilo zajistit dodávky běžných nástaveb ze skladu, což umožňuje maximálně zkrátit dodací lhůty. Mazda nabízí všechna provedení za mimořádně výhodné ceny a zákazníkům je k dispozici celá síť autorizovaných prodejců.
MOTORY A PODVOZEK
Vozy Mazda E-série se dodávají se zážehovým motorem jako typy E-2000 a se vznětovým motorem jako typy E-2200. Oba motory jsou řadové čtyřválce OHC, uložené podélně vpředu, a pohánějí prostřednictvím jednokotoučové suché spojky s kapalinovým ovládáním a pětistupňové převodovky kola zadní nápravy. Nádrž paliva má objem 62 l (Van) resp. 58 l (podvozek). Zážehový motor E-2000 má zdvihový objem 1998 cm3, vrtání a zdvih válců shodně po 86 mm a při kompresním poměru 8,6:1 dává největší výkon 70 kW (95 k)/4700 ot/min a točivý moment 152 N.m/2500 ot/min.
Vůz s tímto motorem má spotřebu benzinu 9,1 l/100 km při rychlosti 90 km/h a dosahuje největší rychlosti 140 km/h. Vznětový motor E-2200 má zdvihový objem 2184 cm3, vrtání 86 mm a zdvih 94 mm, při kompresním poměru 22,9:1 dosahuje výkonu 52 kW (71 k)/4100 ot/min a točivého momentu 136 N.m/2000 ot/min. Vůz se vznětovým motorem má spotřebu nafty 8,1 l/100 km při rychlosti 90 km/h, největší rychlost je 118 až 125 km/h podle provedení.
DESÍTKY MODIFIKACÍ
U skříňových verzí se samonosnou karoserií i u rámo-vých podvozků jsou přední kola nezávisle zavěšena na trojúhelníkových ramenech a odpružena torzními tyčemi, vzadu je tuhá náprava vedená svazky podélných listových per. Brzdy jsou kapalinové s podtlakovým posilovačem, vpředu kotoučové s vnitřním chlazením, vzadu bubnové. Skříňové vozy jezdí na pneumatikách rozměru 185 R14 8PR, zvláštností Pick-upů a podvozků pro účelové nástavby je zadní dvoumontáž menších kol s pneumatikami 145 R13 pro snížení ložné výšky, zatímco na přední nápravě mají tyto vozy pneumatiky 195 R15. Hřebenové řízení má standardně posilovač.
Základní model, skříňový Van, má ložný objem 6,4 m3 s třímístnou kabinou, resp. 4,1 m3 s šestimístnou dvoukabinou a užitečná hmotnost se podle provedení pohybuje od 1060 do 1265 kg. Pro přepravu objemných nákladů je k dispozici Van se zvýšenou střechou, čímž se ložný objem zvyšuje na 8,7 m3, ale užitečná hmotnost je stále úctyhodných 1225 kg.
Dodává se také devítimístný Bus se třemi řadami sedadel a zavazadlovým prostorem o objemu 1,6 m3. Všechny skříňové verze mají na každém boku jedny klasické a jedny posuvné dveře, vyhřívané zadní okno se stěračem a mohou mít pohon 4×4 pro provoz v těžším terénu. Kabina poskytuje komfort srovnatelný s osobním automobilem. Také modely s klasickým rámem ze dvou podélníků a příček s oddělenou třímístnou kabinou, se vyznačují mimořádnou užitečnou hmotností. Pick-Up s valníkovou nástavbou uveze až 1730 kg nákladu, má délku ložné plochy 3,1 m a ložný objem s plachtou 8,2 m3.
Ve spolupráci se specializovanými výrobci nástaveb se dodávají například prodloužený valník o ložné délce 4,03 m, Pick-Up s konstrukcí pro plachtu s celním uzávěrem, třístranný sklápěč, celohliníková přepravní skříň Aluvan, sklolaminátová skříňová nástavba Aspekta (až 13,2 m3), izotermické, chladírenské a mrazírenské nástavby, vysokozdvižné pracovní plošiny, potravinářské skříně, atd. Mazda E-serie zkrátka splní každé vaše přání.
Samozřejmě se zárukou na 3 roky nebo sto tisíc kilometrů.
převzato z MAZDA NEWS léto 98
vychází zpravidla čtvrtletně a je k dispozici u dealerů MAZDA
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.