Citroën na Rallye Nový Zéland (7.-10.4.2005)

Úspěšná „operace kiwi“

Sébastien Loeb a Daniel Elena na Xsaře vrátili do hry o světové tituly sebe i Citroën. Po vítězství v Propercia Rallye Nový Zéland byli dekorováni na stupni nejvyšším na Weitemata Plaza v Aucklandu. Pro francouzsko-monackou posádku představuje letošní druhé vítězství už dvanácté celkem v jejich kariéře v seriálu WRC. Loeb i jeho značka tak v celkové klasifikaci obou hlavních soutěží figurují na druhém místě!


Svůj bodový účet pod vlajkou Citroënu otevřela v letošním ročníku MS také druhá posádka týmu Citroën Sport Francois Duval – Stéphane Prévot čtvrtým místem a bodově tak přispěla k zisku Citroënu. Excelentní operace kiwi u protinožců vrátila Citroën do boje o obhajobu obou titulů. Úspěch Citroënu podtrhlo ještě 9. místo rakouské posádky Stohl – Minor ze stáje Kronos.

První etapa: Loeb vyzrál


Loeb s Elenou předvedli první den skvělou jízdu a dostali se do vedení soutěže, týmoví kolegové Duval s Prévotem přenocovali na třetím místě čtyři vteřiny za druhým Grönholmem.


Sébastien Loeb: Hned po startu jsem cítil, že volba tvrdšího obutí byla správná. Nedoufal jsem, že bych mohl získat takový náskok. Ale je pravda, že dnes máme více zkušeností, jsem schopen se přizpůsobit charakteru tratí, později brzdím a v zatáčkách držím čistou stopu. Xsara nám to totiž umožňuje. Auto se zlepšilo se ve všech směrech, dokonalé jsou i pneumatiky.“


Francois Duval: S naším třetím místem jsem velmi spokojen, zvláště proto, že tato rallye vyžaduje hodně zkušeností. Budu spokojen, když získám pro Citroën i pro sebe šest bodů, což znamená dojet na třetím místě.“


Guy Frequelin, šéf týmu Citroën Sport: „Při dvou předchozích startech v Aucklandu bylo důležité poznat podmínky, což se nám nyní hodilo. Do cíle je ještě dlouhá cesta a obě posádky budou muset při obhajobě pozic tvrdě bojovat. Ať už se do nedělního odpoledne stane cokoli, cítím, že jsme se ve spolupráci s Michelinem dokázali dobře připravit. Strašně moc bych si přál, abychom zde uspěli.“

Druhá etapa: Skvělé pneu ZBTO


Loeb s Elenou si během ranních zkoušek druhé etapy udržovali bezpečný odstup a v odpolední sekci pak své vedení zvýšili téměř na 1 minutu. Duval s Prévotem odstartovali ze třetího místa, klesli však na čtvrtou pozici. Jejich ztráta na druhou pozici ovšem nebyla nijak velká.


Loeb: Na třetí ranní rychlostní zkoušce jsem zadní částí vozu několikrát vymetl příkop, než jsem dostal vůz do ideální stopy. Odpoledne jsme obuli tvrdší pneumatiky, byly skvělé. Když jsem viděl mezičasy, rozhodl jsem se ještě více zrychlit.“


Francois Duval: Během druhého průjezdu rychlostní zkouškou Bull jsme měli problémy s brzdami, posledních osm kilometrů se brzdový pedál propadl na podlahu.“


Guy Frequelin, šéf týmu: „Ještě v polovině druhé etapy se Francois držel těsně za Marcusem a Petterem a na jednotlivých zkouškách zajížděl časy okolo třetího místa. Víme, že si hodně stěžoval na brzdy. Vůz musíme přizpůsobit jeho jezdeckému stylu, abychom mu umožnili útočit podle jeho představ.“

Třetí etapa: Kvalita celého týmu


Loeb: Vyhrát na Novém Zélandu je nádherné. Zvláště po frustraci z rallye ve Švédsku a v Mexiku. Je ale vidět, že jsme tam měli smůlu. Vyhráli jsme přímou konfrontaci s Marcusem i s Petterem. Vítězství na tratích, na nichž se nám v minulosti moc nevedlo, je pozitivní ze dvou důvodů. Xsara se pořád zlepšuje, jsme konkurenceschopní i na rychlých tratích, tudíž můžeme doufat v dobrý výsledek i ve Finsku.“


Francois Duval: Vždy toužím po umístění v první pětce. Vytkl jsem si za cíl získat první body a proto jsem nemohl riskovat jako obvykle. S výsledem jsem opravdu velmi spokojen.“


Guy Frequelin, šéf týmu: Pro nás bylo nejdůležitější získat co nejvíce možných bodů. To, že jsme na Novém Zélandu jeli teprve potřetí a vyhráli, hovoří o kvalitách týmu přizpůsobit se podmínkám a neustále se zlepšovat. Každý z nás toužil poodhalit roušku tajemství, jak na Novém Zélandu vyhrávat.“


Rallye v číslech


Nejlepší časy: 1. etapa – RZ 1: Petter Solberg (Subaru Impreza) – RZ 2: Marcus Grönholm (Peugeot 307) – RZ 3: Chris Atkinson (Subaru Impreza) – RZ 4: M. Grönholm – RZ 5, 6 a 7: Sébastien Loeb (Citroën Xsara) – RZ 8: Ch. Atkinson. 2. etapa – RZ 9 a 10: S. Loeb – RZ 11 a 12: P. Solberg – RZ 13 a 14: S. Loeb – RZ 15: P. Solberg – RZ 16: M. Grönholm. 3. etapa – RZ 17, 18 a 19: M. Grönholm – RZ 20: S. Loeb. Nejlepší časy celkem:S. Loeb – 8, M. Grönholm 6, P. Solberg – 4, Ch. Atkinson – 2. Vedení v soutěži: RZ 1 až 3: P. Solberg – RZ 4 až 20: S. Loeb.

Rallye Nový Zéland celkově:

  • 1. S. Loeb/D. Elena (Citroën Xsara) 3:34:51,6
  • 2. M. Grönholm/T. Rautiainen (Peugeot 307) + 49,8 s
  • 3. P. Solberg/Ph. Mills (Subaru Impreza) + 1:08,7
  • 4. F. Duval/S.Prévot (Citroën Xsara) + 2:06,3
  • 5. M. Märtin/M. Park (Peugeot 307) + 3:09,1
  • 6. T. Gardemeister/J. Honkanen (Ford Focus) + 3:16,3
  • 7. Ch. Atkinson/G. Macneall (Subaru Impreza) + 4:37,2
  • 8. G. Galli/G. D’Amore (Mitsubishi Lancer) + 6:50,5
  • 9. M. Stohl/I. Minor (Citroën Xsara) + 8:15,5
  • 10. A. Schwarz/K. Wicha (Škoda Fabia) + 10:18

Mistrovství světa FIA – Pohár konstruktérů:

  • 1. Peugeot 43 bodů
  • 2. Citroën 31
  • 3. Subaru 28
  • 4. Ford 26
  • 5. Mitsubishi 24
  • 6. Škoda 4

Mistrovství světa FIA – pořadí jednotlivců:

  • 1. P. Solberg 26 bodů
  • 2. S. Loeb 25
  • 3. M. Märtin 23
  • 4. M. Grönholm 20
  • 5. T. Gardemeister 20
  • 6. H. Rovanperä 11
  • 7. G. Panizzi 7
  • 8. F. Duval 5
  • 9. H. Solberg 4
  • 10.M. Stohl 3
  • 11.D. Carlsson 3
  • 12.G. Galli 3
  • 13.A. Warmbold 2
  • 14.Ch. Atkinson 2
  • 15.R. Kresta 2

 Partnery týmu Citroën-Total v MS FIA v Rallye jsou Michelin, Magneti-Marelli, Kinetic, OZ, AIS a Citroën Financement.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autorizovaný dealer a opravce OPEL

Člen koncernu TUkas

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.opel@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...