Rallye Nový Zéland (7. – 10. 4. 2005)

Peugeot si upevnil vedení v šampionátu.

Do cíle Rallye Nový Zéland dojely obě posádky Peugeotu a potvrdily tak úspěšný vstup týmu do letošní sezóny. Marcus Grönholm si na své konto připsal již podruhé v řadě osm bodů za druhou příčku a Markko Märtin skončil po strhující bitvě s Toni Gardemeisterem na místě pátém. Peugeot díky tomuto výsledku posílil své vedení ve světovém šampionátu značek. Na prvním místě má dvanáctibodový náskok před týmem Citroën a patnáctibodový před Subaru.


V sobotu v noci se účastnící soutěže vrátili do uzavřeného parkoviště v Aucklandu. V neděli na ně pak čekalo posledních 180 měřených kilometrů závěrečné etapy, vedoucích na jih od tohoto města. V itineráři dne byly dvě sekce, každá se skládala ze dvou rychlostních zkoušek. Na posádky čekaly i dva průjezdy slavnou Whaanga Coast, která vede po třiceti kilometrech zatáčkovitých tratí lemujících pobřeží Tasmánského moře.


Před týmem Peugeot Sports byly dva úkoly. Marcus Grönholm musel udržet malý náskok před Petterem Solbergem a Markko Märtin se chtěl pokusit překonat Toniho Gardemeistera a získat páté místo. Oba piloti své mise splnili a získali tak pro Peugeot dvanáct cenných bodů.


Marcus Grönholm“Před startem soutěže jsem si myslel, že mohu vyhrát. Ukázalo se však, že to bylo nemožné. Kombinace Sebastiena Loeba a Citroënu se prostě nedala porazit. V každém případě jsem s celkovým druhým místem docela spokojen. S Petterem jsme svedli velkou bitvu, ale věřil jsem, že se mi ho podaří udržet za zády. Jsem také spokojen se spolehlivostí vozu. Podruhé v řadě jsme dojeli do cíle na dobré pozici a to posiluje naši sebedůvěru. Jsem trochu zklamán, že se nám nepodařilo vyhrát, ale celkově se nám soutěž vydařila.“


Markko Märtin“Na této soutěži jsem udělal velký krok k tomu, abych pochopil, jak 307 WRC pilotovat. Škoda, že jsem to objevil až trochu později. Během odpolední sekce poslední etapy jsem se snažil změnit styl jízdy a zdálo se, že to funguje. Byl jsem schopen porazit Toniho Gardemeistera a dostat se na páté místo. Musím brzdit více levou nohou, ale to je hodně odlišný styl od toho, na jaký jsem byl zvyklý. Celkový výsledek mohl být lepší, ale důležitější je, že jsem pochopil jak s 307 WRC jezdit a také to, jak fungují naše nové pneumatiky Pirelli. Tato soutěž prostě byla extrémně užitečnou zkušeností.“


Jean-Pierre Nicolas, šéf týmu“V první řadě byla tato soutěž perfektní z hlediska techniky. Na obou autech se během tří dnů neobjevil sebemenší problém. Marcus odjel fantastickou soutěž, ze všech sil útočil na Pettera Solberga. Na Sebastiena Loeba neměl, ten se tady nedal dostihnout. Při pohledu na Markka se mi zdá, že na závěrečné zkoušce prolomil ledy a našel cestu, jak s 307 WRC co nejjednodušeji jezdit. Chtěli jsme mít oba vozy v cíli na bodovaných pozicích a toho jsme dosáhli. Udrželi jsme si vedení v šampionátu. Na Citroën máme dvanáctibodový náskok a na Subaru patnáctibodový. Ještě je však před námi dlouhá cesta. Musíme udržet spolehlivost, ale jen to nestačí. Domníváme se, že musíme co nejtěsněji spolupracovat s naším dodavatelem pneumatik Pirelli. Jen tak budeme schopni využít kvalit obutí a lépe poznat sortiment, který Pirelli nabízí.“


Konečné pořadí Rallye NZ :

  • 1. Loeb     Citroën Xsara WRC – 3h34mn51s6
  • 2. Grönholm    Peugeot 307WRC – 49s8
  • 3. Solberg    Subaru WRC – 1m08s7
  • 4. Duval    Citroën -2m06s3
  • 5. Märtin    Peugeot 307WRC  – 3m09s1
  • 6. Gardemeister     Ford Focus WRC -3m16s3
  • 7. Atkinson    Subaru WRC – 4m37s2
  • 8. Galli    Mitsubishi WRC – 6m50s5 Stav šampionátu :

    Jezdci:

  • 1. Solberg    26 b
  • 2. Loeb     25 b
  • 3. Märtin    23 b
  • 4. Grönholm    20 b
  • 5. Gardemeister     20 b
  • 6. Rovanperä     11 b

    Značky:

  • 1. Peugeot    43 b
  • 2. Citroën    31 b
  • 3. Subaru    28 b
  • 4. Ford     26 b
  • 5. Mitsubishi    24 b
  • 6. Skoda     4 b

Příští rallye od 29. dubna do 1. května v Italii – Supermag Rally Sardigna

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
TAS Komplex s.r.o.
Svárovská 3135, 470 01 - Česká Lípa
487 853 913
tomas.taran@tascl.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...