I když posádka týmu Subaru ČR – Deník Blesk Vojtěch Štajf – Jiří Černoch odstartovala do třetího podniku letošního mezinárodního mistrovství České republiky v automobilových soutěžích, kterým byla o uplynulém víkendu Valašská rallye, se dvojitou jedničkou ve startovním čísle, přinesla jedenáctka stejně jako vloni na tomto závodě smůlu.
Po premiéře na únorové Rallye Šumava, kde tým s doslova syrovým vozem dojel na slušném desátém místě v konkurenci třech desítek produkčních vozů z ČR i okolních států, tým nejen výrazně vylepšil design celého vozu, ale zapracoval i na komponentech soutěžního automobilu tak, aby se podle plánu zvýšila konkurenceschopnost vozu, který je dosud jediným exemplářem ve střední Evropě. Na Subaru Impreza STi Spec. C týmu Subaru ČR – Deník Blesk byly provedeny nejen dílčí úpravy v nastavení, ale jednou ze zásadnějších změn byla instalace programovatelné řídící jednotky mezinápravového diferenciálu, který značka Subaru označuje zkratkou DCCD. I když aktivní řízení středového diferenciálu vychází se sériového modelu Imprezy 2005, jeho soutěžní varianta je v principu fungování trochu odlišná. Používá předem nastavené „mapy“, podle kterých řídící jednotka nastavuje v každém okamžiku předem naprogramované hodnoty svornosti. „Létající novinář“ Vojtěch Štajf si novinku ve svém závodním speciálu nemohl vynachválit: „Těsně před Valašskou rallye jsme se domluvili na spolupráci s Pavlem Skácelem, který dodává závodní jednotky DCCD pro týmy Subaru v závodech mistrovství světa. Na Valašské rallye jsme novinku, která pojede tento víkend ve dvou vozech Subaru na Novém Zélandu, měli důkladně odzkoušet. Přestože se nám ale kvůli závadě na elektronice motoru nepovedlo odjet moc kilometrů, byl jsem z chování a ovladatelnosti vozu nadšený. Povedlo se nám slušně nastavit tlumiče a zvolit optimální pružiny a spolu s přínosem DCCD musím říci, že jsem s tak poslušným a „čitelným“ vozem snad ještě nezávodil.“
I když má Vojtěch Štajf s Jirkou Černochem po třech odjetých soutěžích na kontě zatím jen 3 body, motivace celého týmu a vědomí vývoje a vychytávání „much“ na nevyzkoušeném a v Čechách ojedinělém závodnickém náčiní dávají naději na kvalitní výsledky v blízké budoucnosti: „Pro příští závody jsem optimistou, neboť po krátkém svezení s vozem zde na Valašsku věřím, že již na dalším závodě s centrem ve slovenském Púchově bychom měli být konkurenceschopní. Stále pak platí to, že na konci května v Krumlově bychom již chtěli jezdit na špici, tedy mezi prvními třemi,“ dodal odhodlaně jednatřicetiletý pražský jezdec Vojtěch Štajf.
Nový design Imprezy Spec C přivítali zejména početní fanoušci týmu Subaru ČR – Deník Blesk
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií