Premiéra závodů poháru DMV Gran Turismo Touring Car Cup na mosteckém autodromu 23. a 24. září se vydařila

Zejména nádherné sobotní počasí s letními teplotami přilákalo do ochozů slušnou návštěvu.

1dmvautodrom899

Evropský okruhový seriál pro cestovní vozy a GT speciály

– nabídl atraktivní podívanou na krásné, silné a superrychlé stroje. V prvním ze dvou sprint závodů na 30 minut se diváci dokonce mohli radovat z vítězství českého jezdce Antonína Herbecka na voze Pagani Zonda.

Herbeck zvítězil suverénně stylem start – cíl, na stříbrného Němce Tommyho Tulpeho s vozem Audi R8 Le Mans měl v cíli náskok více než 19 vteřin. I ve druhém krátkém závodě to vypadalo pro domácího jezdce více než nadějně, svým soupeřům se stále vzdaloval. Problémy však nastaly ve 14. z celkem devatenácti kol, kdy dosud jasně vedoucího Herbecka zradila technika a ze závodu musel odstoupit. V cíli se tak z prvenství radoval Tulpe, následován nizozemským jezdcem Henkem Thuisem na voze Porsche 991 GT3 R. Bronzovou příčku v obou sprintových závodech opanoval Němec Benni Hey, který pilotuje Porsche 997 GT3 Cup.

Smůlu měl další český účastník seriálu Dennis Waszek se žlutým Ferrari 430 GT3

Pro potíže s technikou v kvalifikaci vyrážel do prvního krátkého závodu z posledního místa na roštu. Skvělou jízdou se však postupně propracoval až na třetí pozici. Bohužel, vůz opět vypověděl službu. Ve druhém krátkém závodě pak Waszek dojel osmý. „Jezdec počítal i s účastí ve vytrvalostním hodinovém závodě. Jak nám však sdělil jeho otec, Ferrari odešla převodovka,“ vysvětlil divákům moderátor Radek Jirgl.

Vytrvalostní hodinovky se nezúčastnil ani Herbeck. Třetí český účastník seriálu DMV Martin Jansa z týmu Action Racing Mania se svým vozem Porsche 991 GT3 Cup do Mostu vůbec nedorazil. Na sever Čech nepřijel ani původně avizovaný bývalý pilot F1 Rakušan Karl Wendlinger s Mercedesem Benz SLS AMG GT3. Naopak potěšil Švýcar Egon Allgäuer na Ferrari 458 GT3, kterého si mostečtí fanoušci pamatují ještě jako pilota okruhového tahače evropského šampionátu ze soubojů na autodromu.

Z vítězství ve třetím sobotním závodě na 60 minut

– se tak radoval Nizozemec Henk Thuis, ale ne nadlouho. Komisaři jej totiž po penalizaci odsunuli na čtvrté místo za to, že v povinné přestávce nedodržel předepsanou dvouminutovou pauzu. Zvítězila tak posádka Tommy Tulpe – Christoph Dupré před Bennim Heyem. Na bronzovou příčku se posunula dvojice Sebastian Amosse – Evi Eisenhammer s vozem Norma.

První závod série DMV GTC se jel na německém Hockenheimringu v roce 1990

Postupně přibývaly další okruhy v Německu a posléze i v jiných zemích, například Holandsku, Belgii, Lucembursku, Francii, Rakousku, České republice či Itálii.

Více informací:

PR manažer a tiskový mluvčí společnosti AUTODROM MOST Jan Foukal, tel.: 725 505 384, e-mail: foukal@autodrom-most.cz

Akciová společnost AUTODROM MOST

– provozuje stejnojmenný závodní okruh. Budoval se v letech 1978 až 1983 v místě bývalého povrchového hnědouhelného dolu Vrbenský. Nápad na stavbu autodromu sice vznikl v souvislosti s automobilovými a motocyklovými závody, hned od počátku se ovšem počítalo s jeho využitím i pro jiné účely. Autodrom tak brzy ožil také testováním závodních i nově vyvíjených vozů, výcvikem řidičů speciálních vozidel sanitních, hasičských nebo policejních, závodnickými školami či kurzy bezpečné jízdy. Tuto úlohu převzal později polygon, vybudovaný v areálu závodního okruhu v roce 2005. Stále je největším a nejkomplexnějším zařízením svého druhu v České republice, které svou dispozicí, instalovanými technologiemi a dalšími navazujícími aktivitami nabízí na ploše 13 hektarů jedinečné podmínky pro výuku a výcvik řidičů ve všech oblastech problematiky řízení vozidel veškerých druhů a tonáží.

AUTODROM MOST pořádá v současné době

– ve stejnojmenném areálu tuzemské i mezinárodní závody motocyklů, cestovních vozů, trucků, vytrvalostní závody a nově také rallysprintový závod. Do budoucna chystá vedení firmy další novinky nejen v oblasti motoristického sportu. Cílem je otevřít areál autodromu a polygonu široké veřejnosti a vytvořit z něj navštěvované centrum, jež bude součástí sportovního, společenského a kulturního života regionu po celý rok.

 

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series II a Cullinan Series II Black Badge

ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series...

Rolls-Royce Motor Cars přestavil novou podobu nejluxusnějšího SUV na světě Cullinan Series II a jeho temného alter ega Cullinan Series II Black Badge.   Původní Cullinan, představený v roce...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra modelu Nová California: Nejinovativnější kempink car všech dob

Světová premiéra modelu Nová...

California je ikonou v segmentu kempovacích vozů. Volkswagen Užitkové vozy nyní ve světové premiéře představuje zcela nově vyvinutou generaci bestselleru, jehož bylo vyrobeno již více než...