Nový Jeep® Grand Cherokee se představil 1. března na autosalonu v Ženevě

Poprvé v historii je v automobilu Jeep® k dispozici osmiválec 5,7 HEMI.

Premiéra modelu Jeep® Grand Cherokee v roce 1992 znamenala revoluci na trhu luxusních vozů SUV. Ve stopách svých předchůdců jde i zcela nová, v pořadí třetí generace modelu Jeep Grand Cherokee. Nová generace Jeepu Grand Cherokee má pětimístnou samonosnou čtyřdveřovou ocelovou karoserii, nabízí sportovnější charakter s vylepšenou ovladatelností a mimořádnými schopnostmi pro jízdu v terénu. To vše je přitom doplněno značnou mírou komfortu. Výsledkem vývoje je kompletně nový automobil Jeep, který samozřejmě ctí všechny tradiční hodnoty své značky.

Nový Jeep® Grand Cherokee se představil 1. března na autosalonu v Ženevě
Nový Jeep® Grand Cherokee se představil 1. března na autosalonu v Ženevě
Nový Jeep® Grand Cherokee se představil 1. března na autosalonu v Ženevě


Jeep Grand Cherokee svým zákazníkům přináší nejmodernější turbodiesel 3,0 V6 s přímým vstřikováním common-rail (CRD), stejně tak jako zážehový motor 5,7 V8 HEMI(, který zároveň slaví svoji premiéru pod kapotou automobilu Jeep. Obě tyto pohonné jednotky dodávají novému Grand Cherokee ve své kategorii mimořádnou dynamiku. Oblíbený osmiválec 4,7L SOHC se v nabídce objeví později.


Zcela nový motor 3,0 l V6 CRD je z nové generace naftových motorů koncernu DaimlerChrysler Group a je zárukou vysokého točivého momentu a tažné síly spojených s vysokou ekonomikou provozu. S vysokotlakým vstřikováním Bosch (tlak více než 200 MPa), turbodmychadlem s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek a čtyřmi ventily na válec splňuje nový motor emisní normu Euro 4 i bez filtru pevných částic. Nejvyšší výkon motoru 160 kW (218 k) a točivý moment 510 N.m vrcholící při 1800 min-1.


Plynový pedál provedení s turbodieselem je nyní vybaven spínačem kick-down. Jeho přínosem je omezení nepříjemných okamžiků, kdy se převodovka během běžné jízdy přepíná při větším (ale ne maximálním) sešlápnutí plynového pedálu do sportovnějšího režimu. Až po skutečně maximálním sešlápnutí plynového pedálu je nyní dostupný nejrychlejší režim řazení kick-down.


Jeep Grand Cherokee je vybavený systémem vypínání válců MDS (Multi-Displacement System). Motor 5,7 HEMI( v případě jízdy vyrovnanou rychlostí nebo mírné akcelerace umožňuje vypnout polovinu válců, čímž se sníží spotřeba paliva v závislosti na jízdních podmínkách až o 20 %. Pro bezproblémové tažení přívěsů, pro jízdu v terénu, ale také pro běžné cestování je důležitý vysoký točivý moment v nízkých otáčkách. Motor 5,7 HEMI( nabízí 90% maxima svého točivého momentu v rozmezí 2400 až 5100 min-1. Přínosem komfortu a lepšího přizpůsobení vozu aktuálním jízdním podmínkám je elektronický plynový pedál. Motor 5,7 HEMI( dosahuje výkonu 240 kW (326 k) a točivého momentu 500 N.m.


S oběma pohonnými jednotkami (5,7 HEMI( a 3,0 CRD) nabízí Jeep Grand Cherokee možnost tažení až 3500 kg těžkého přívěsu, což je v dané kategorii rekordní hodnota. Za pozornost stojí také objem prostoru pro náklad – 1908 l a nabízí značnou flexibilitu pro pracovní účely i pro volný čas.


Kompletně nová pětistupňová samočinná převodovka zajišťuje ve spojení s motorem 3,0 CDR velmi jemné řazení a optimální ekonomiku provozu. Již existující pětistupňová samočinná převodovka používaná ve spojení s motory 4,7 V8 a 5,7 HEMI( byla zdokonalena s cílem vyššího komfortu řazení a z pohledu vyšší hmotnosti brzděného přívěsu, jenž smí Grand Cherokee táhnout. Obě převodovky mají poprvé u vozu Jeep elektronické ovládání, které reflektuje aktuální jízdní styl řidiče. Poloha voliče převodovky v pozici D znamená zcela samočinné řazení, převodovka nabízí i sekvenční manuální volbu rychlostních stupňů, a to pomocí pohybů voliče vpravo či vlevo.


Design modelu Jeep Grand Cherokee je návratem k atletickým liniím. Příď se sedmi svislými otvory v masce chladiče a výrazně tvarovanými výkonnými světlomety je značně dominantním prvkem celého designu.Změněny byly proporce s delší přední kapotou a vetší vzdáleností osy přední nápravy od spodního okraje čelního skla. Automobil tak získal mnohem dynamičtější ráz. Tomuto dojmu pomáhá i ploché čelní sklo a úzké A sloupky. Nový model je o 13 cm delší, nepatrně širší a je posazen na rozvoru delším o 9 cm. Přestože šířka se tolik nezměnila, rozchod kol se zvětšil. Karoserie je ve srovnání s předchozím modelem o 60 % tužší v krutu, má účinnější aerodynamiku (cx=0,41), což je základ pro nižší spotřebu paliva. Zvýrazněné lemy blatníků karoserii opticky snižují. Větší zadní skupinové svítilny s čirým překrytím dodávají automobilu vážnost.


Interiér byl významně pozměněn a zvětšen. Disponuje dvoubarevným provedením přístrojové desky a dveřních panelů. Sedadla mají výraznější boční vedení, zdokonalenou ergonomii a rozšířené možnosti nastavení. Elegantní přístrojová deska nabízí značnou dávku preciznosti a účelnosti. Naopak otočná podlaha zavazadlového prostoru a značné množství různých úchytných bodů je zárukou mimořádné variability úložného prostoru. Nový Grand Cherokee může být vybaven moderními prvky výbavy v podobě například satelitní GPS navigace, audiosystému Boston Acoustics, hands free či zadním parkovacím asistentem ParkSense.


Posádka vozu jistě ocení i významné omezení hluku a vibrací při jízdě, kterých bylo dosažením nejen v důsledku detailních změn konstrukce karoserie a ústrojí pohonu, ale také použitím většího množství tlumících materiálů.


Na trzích mimo USA jsou v nabídce pro Jeep Grand Cherokee dva systémy stálého pohonu všech kol. Systém Quadra-Trac II( vybavený novou jednotkou rozdělení síly motoru zajišťuje stálý pohon všech kol v závislosti na aktuálních trakčních podmínkách a také obsahuje elektronicky zařaditelný redukovaný převod.


Propracovanějším systémem je Quadra-Drive II(, která je zárukou mimořádných schopností automobilu v terénu – přesně v duchu nejlepší tradice vozů Jeep. Tento systém sestává z trojice (mezinápravový, přední a zadní) elektronicky ovládaných diferenciálů s omezenou svorností a dovoluje mimořádně flexibilní rozdělení síly motoru mezi jednotlivá kola. Elektronicky ovládané diferenciály umožňují rychlejší reakce a optimálnější přenos síly motoru na povrch pod koly. Zcela nově vyvinutá přední náprava s nezávislým zavěšením přináší řidiči nejen větší citlivost při ovládání vozu, ale také přesnější řízení a menší náklony v zatáčkách. Tuhá zadní náprava s pětiprvkovým uchycením a panhardskou tyčí významně pomáhá ovladatelnosti nového Jeep Grand Cherokee.


Poprvé je automobil Jeep vybaven stabilizačním systémem ESP, který pomáhá řidiči udržet zvolený směr vozu v extrémních nebo kritických podmínkách na všech druzích povrchu. Pomocí mnoha signálů z celého vozu systém detekuje jakékoliv vychýlení ze zvoleného směru a pomocí ubrání plynu nebo přibrzděním jednotlivých kol se snaží automobil stabilizovat.


Jeep Grand Cherokee je vybaven ochranou proti převrácení (ARP – Anti Roll Protection). Jedná se speciální program stabilizačního systému ESP, který se po rozpoznání přiblížení hranice převrácení vozu v krizové situaci snaží tuto skutečnost v maximální míře omezit jak pomocí výkonu motoru, tak pomocí brzdové soustavy. Jeep Grand Cherokee je vybaven novým hřebenovým řízením, které nabízí oproti původnímu s oběhem kuliček mnohem více citu a exaktnosti.


Motor 3,0 CRD je vidlicový šestiválec s hliníkovým blokem a litinovými vložkami válců. Přímé vysokotlaké vstřikování využívá piezo-elektrických vstřikovačů. Čtyřventilový rozvod disponuje v každé hlavě válců dvojicí vačkových hřídelí. Turbodmychadlo má elektronicky proměnnou geometrii rozváděcích lopatek. Motor disponuje recirkulací výfukových plynů EGR a proměnnou charakteristikou víření nasávané směsi. Standardem jsou rychložhavící svíčky. Čištění výfukových plynůdvojice blízko spalovacích prostorů umístěných oxidačních katalyzátorů. Emisní normaEuro 4.


Zážehový motor 5,7L V8 HEMI( s vypínáním válců MDS (vypíná válce 1, 4, 6 a 7 během vyrovnané jízdy). Ventilový rozvod OHV s jednou vačkovou hřídelí poháněnou tichým řetězem, 5násobné uložení. Ventily16 ventilů, 1 sací a 1 výfukový na válec s hydraulickými vymezovači vůle. Palivový systém sekvenční vícebodové vstřikování. Konstrukce litinový blok motoru, hlavy válců z hliníkové slitiny, hemisférické spalovací prostory. Nejvyšší otáčky motoru 5800 min-1, elektronicky omezené. Čištění výfukových plynů třícestné katalyzátory s lambda sondami. Emisní norma Euro 4.


Zážehový motor V8 90(4,7L PowerTech( dosahuje nejvyšší výkon 167 kW (227 k) při 4350 min-1 a nejvyšší točivý moment 390 N.m při 3750 min. Ventilový rozvod OHC poháněný řetězem. Ventily mají hydraulické vymezovači vůle. Nejvyšší otáčky motoru 6000 min-1, elektronicky omezené na 5300 min. Čištění výfukových plynů třícestnými katalyzátory s lambda sondami. Emisní norma Euro 4.


Vpředunezávislé zavěšení s kombinací krátkých a dlouhých ramen, plynové tlumiče umístěné souose s vinutými pružinami, zkrutný stabilizátor. Dráha propružení kol 22,5 cm. Vzadu tuhá zadní náprava a pětiprvkové uložení s dvojicí horních a spodních ramen a panhardskou příčkou, vinuté pružiny, jednoplášťové tlumiče a zkrutný stabilizátor. Dráha propružení kol 22,4 cm.


Čtyřkanálové ABS s čidly rychlosti otáčení kol, úhlu natočení volantu, otáčení vozu kolem svislé osy a příčného zrychlení. Standardní doplňkové funkce: protiprokluzový systém funkční ve všech rychlostech, stabilizační systém, elektronický program proti převrácení, možnost vypnutí a elektronické rozdělení brzdné síly. Litá hliníková kola s celoročními pneumatikami 245/65 R 17 Goodyear Wrangler HP BSW Rezervní kolo plnohodnotné. Pneumatiky 245/65 R 17 Goodyear Wrangler HP BSW celoroční.


Nový Jeep® Grand Cherokee s motorem 3,0 CRD má kombinovanou spotřebu 9,9 l na 100 km, zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,7 sekund a největší rychlost 210 km/h.


Nový Jeep® Grand Cherokee s motorem 5,7 L má kombinovanou spotřebu 13,2 l na 100 km, zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,1 sekund a největší rychlost 210 km/h.


Nový Jeep® Grand Cherokee s motorem 4,7 L má kombinovanou spotřebu 12,7 l na 100 km, zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,8 sekund a největší rychlost 201 km/h.


Rozměry: Celková délka 474 cm, šířka bez zrcátek 186 cm, včetně zrcátek 214 cm a výška 176 cm. Rozvor278 cm. Nájezdový úhel vpředu 34,1(, přechodový úhel 20,6( a nájezdový úhel vzadu 27,0(. Zavazadlový prostor 978 l, po sklopení zadních sedadel 1908,5 l.


Intervaly výměny oleje u naftových motorů 20 000 km, u benzinových motorů 12 000 km.

Bohatá standardní výbava Jeep Grand Cherokee Laredo obsahuje:

  • Nabídka dvojice modelů:
  • 4,7L V8, pětistupňová samočinná převodovka, stálý pohon všech kol Quadra-Trac II(
  • 3,0L V6 CRD, pětistupňová samočinná převodovka, stálý pohon všech kol Quadra-Drive II(
  • Přední náprava s kombinací krátkých a dlouhých ramen
  • Pětiprvkově uložené zadní odpružení
  • Hřebenové řízení
  • Kotoučové brzdy na všech kolech s ABS
  • Protiprokluzový systém
  • Stabilizační systém ESP
  • Elektronická ochrana proti převrácení
  • 17 palcová kola s šedým lakem
  • Sedadlo řidiče elektricky nastavitelné v osmi směrech, sedadlo spolujezdce nastavitelné ve čtyřech směrech, bederní opěrka
  • Zadní dělená a sklopná sedadla s pohyblivými opěrkami hlav a dvojicí držáků nápojů ve výklopné loketní opěrce
  • Palubní počítač
  • Dvouzónová klimatizace
  • Systém kontroly tlaku v pneumatikách
  • Sentry Key( – imobilizér a systém samočinného odemykání a startování
  • Vícestupňové airbagy řidiče a spolujezdce
  • Objem zavazadlového prostoru 1908 l
  • Zavazadlový prostor s otočnou podlahou a vodotěsným prostorem pod ní
  • Audiosystém s CD a ovládáním CD měniče

Standardní výbava Jeep Grand Cherokee Limited obsahuje navíc:

  • Stálý systém pohonu všech kol Quadra-Drive II( pro všechny motory
  • Unikátní leštěná 17palcová kola
  • Sedadlo řidiče elektricky nastavitelné v devíti směrech, spolujezdce ve čtyřech
  • Elektricky nastavitelné pedály
  • Jeep Memory systém
  • Kůží potažený volant
  • Kůží čalouněný interiér
  • Elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko
  • Dešťový senzor
  • Nastavitelné střešní ližiny
  • Audiosystém Boston Accoustics se šesti reproduktory, digitálním zesilovačem o výkonu 276 W

Výbava na přání nabízí:

  • Motor 5,7 HEMI( se systémem vypínání válců MDS, pětistupňovou samočinnou převodovkou a stálým systémem pohonu všech kol Quadra-Drive II( (dostupné pouze pro verzi Limited)
  • Vyhřívaná sedadla řidiče a spolujezdce
  • Boční nafukovací záclony pro přední a zadní sedadla
  • Hands Free systém UConnect
  • GPS navigační jednotka s rádiem, integrovaným měničem na 6 CD s možností čtení disků se soubory MP3
  • DVD přehrávač pro zadní řadu sedadel
  • Zadní parkovací asistent ParkSense

Kvůli uspokojení celosvětové poptávky po novém modelu Jeep Grand Cherokee, byla jeho výroba situována do dvou nejmodernějších výrobních závodů. Prvním je detroitský Jefferson North Assembly Plan, který začal výrobu ve třetím čtvrtletí 2004. Výroba pro Evropu začíná v těchto dnech v továrně Magna Steyr v rakouském Grazu.


Nová generace Jeep Grand Cherokee se dostaví do showroomů prodejců s benzinovými motory v dubnu/květnu a s naftovým motorem v červnu 2005.

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum BARTH a.s.
Bratří Štefanů 985, 500 03 - Hradec Králové
494 945 105
autocentrum@autocentrum.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz