Marcus Grönholm druhý a Markko Märtin třetí. Současně se poprvé od Australské rallye 2003 dostal francouzský tým do vedení světového šampionátu značek. Celkový výsledek této obtížné soutěže jasně demonstroval rychlost a spolehlivost 307 WRC.
Třetí a poslední etapa Mexické rallye měla na programu jen dvě rychlostní zkoušky o celkové délce 62,7 kilometrů. Závěrečný měřený úsek byl však jedním z nejtěžších v celé soutěži a určitě byl nejdelší. Měřil 44,4 km. Piloti Peugeotu jeli podle instrukcí opatrněji, tak aby si udrželi své pozice. Na obou rychlostních zkouškách skončili na pátém a šestém místě. Markko si udržel skvělou druhou pozici v šampionátu jezdců a Marcus se posunul již na páté místo.
Marcus Grönholm: “Dnešek byl vlastně trochu nudný. Jeli jsme tak, abychom dojeli do cíle soutěže. Nechtěli jsme udělat žádnou chybu. Byl jsem velice rád, že vidím cíl. Soutěž byla velmi zrádná. Extrémně jsem se soustředil hlavně na to, abych zbytečně neriskoval. Mexickou rallye jsem si příliš neužil, ale nejdůležitější je, že auto bylo naprosto spolehlivé a my jsme dojeli na stupních vítězů. Další soutěží je Rallye Nový Zéland, podnik, který mám hodně rád. Hodně se tam těším.“
Markko Märtin: “Se třetím místem jsem docela spokojený. Pomohlo mi k udržení druhé pozice v šampionátu jezdců. Je to víc, než jsem v této fázi očekával. Každým odjetým kilometrem získávám s 307 WRC více zkušeností a jistoty. Start do letošní sezóny se nám vydařil.Stále jsou však oblasti, ve kterých můžeme naše auto ještě vylepšit a přizpůsobit mému jezdeckému stylu. Je ale zřejmé, že jsme na správné cestě.“
Konečné pořadí Mexické rallye:
- 1. Solberg Subaru 3h41’06“2
- 2. Grönholm Peugeot a 34“5
- 3. Märtin Peugeot a 1’38“3
- 4. Loeb Citroen a 3’51“1
- 5. Rovanperä Mitsubishia 3’58“1
- 6. Gardemeister Ford a 4’05“6
Klasifikace MS 2005:
Značky:
Jezdci:
- 1. Solberg 20 bodů
- 2. Märtin 19
- 3. Gardemeister 17
- 4. Loeb 15
- 5. Grönholm 12
- 6. Rovanperä 11
- 7. Panizzi 7
Jean-Pierre Nicolas, šéf týmu: “Naším cílem pro tuto soutěž bylo přivézt domů maximální počet bodů a také jsme se chtěli dostat do vedení v šampionátu týmů. Naše mise se naplnila a úkol jsme bezezbytku splnili. Od Německé rallye 2003 jsme na žádné soutěži takové množství bodů nezískali! Naši technici byli extrémně motivováni k tomu, aby zajistili spolehlivost vozu. Během velice obtížné soutěže jsme tak neměli jediný mechanický problém. Jediné, co zdržovalo Marcuse, bylo extrémní opotřebovávání brzdových destiček. Naši jezdci jeli hlavou, byli si vědomi obtížnosti soutěže a to nám přineslo čtrnáct cenných bodů. Nakonec bych chtěl pogratulovat společnosti Pirelli, která nám při první společné šotolinové soutěži poskytla velmi konkurenceschopné pneumatiky.“
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.