Bezesporu. Je to samozřejmě sportovní duch a taky to, že „šest-dva-šestka“ je pro mne „pan auto“. Já jsem měl předtím dvoulitr 323 „efko“. Když se na to šláplo, tak to byl ďábel a to samé je MX-5, která má skoro stejný obsah. A hlavně – MX-5 je kabriolet, pro které mám všeobecně slabost. MX-5 je taky praktičtější s ohledem na svoji velikost při parkování. Vejdu se s ní skutečně téměř všude. Ta její velikost má taky ale jednu nevýhodu: tak v osmi případech z deseti, když se vracím k autu, mám pocit, že ho někdo ukradl, protože nikdy není vidět.
Jak se Vám jezdí s novou generací? Vím, že jste se před několika roky proháněl v první generaci MX-5.
Už po prvním usednutí a svezení jsem cítil rozdíl. Zejména pokud jde o posilovač řízení, lepší odpérování a samozřejmě větší výkon motoru. Dále je velice příjemnou změnou, oproti předchozímu modelu, tzv. větrolam, který je skutečně vysoce účinný a není problém si povídat i při rychlé jízdě se staženou střechou. S novou MX-5 se mi jezdí výborně. Za měsíc jsem projel skoro celou republiku a najel na 13 000 kilometrů. Jízda s MX-5 je skutečně zážitek.
Roadster MX-5 je vskutku sportovní vůz. Určitě evokuje i určité spojení se závody. Jaký je Váš vztah k závodům Formule 1?
Měl jsem jedinečnou možnost dostat se prostřednictvím týmu West-Mc Laren přímo do zákulisí těchto závodů, měl jsem možnost poznat atmosféru v depech, osobně se seznámit s jezdci této stáje… Ta atmosféra je nakažlivá, je to taková droga, která vás tam táhne znovu a znovu. Tohle bylo vidět nejenom u mne, ale i u Dominika Haška. Dominik poznal tento svět zblízka na závodech v Maďarsku na Hungaroringu, kde byl na pozvání týmu. Atmosféra závodůho uchvátila natolik, že se pak sám vydal z Kanady na závod do italské Monzy.
Co nebo kdo Vás dokáže na silnicích nejvíce rozzlobit?
Nejvíc mě dokážou naštvat řidiči, kteří nedávají znamení o změně směru jízdy. Prostě ti, kteří nepoužívají blinkry. Právě tenhle nedostatek bývá častou příčinou dopravních nehod. Je to věc, která mne skutečně dokáže přivést k nepříčetnosti. Pak mne ještě vytáčí parkování. Ne, že bych byl takový perfekcionista a parkoval skutečně jenom tam, kde se smí, ale na druhou stranu se snažím, abych ostatním aspoň nepřekážel. Parkování je skutečně velký problém a čím dál tím aktuálnější. Osobně nechápu, proč se zakazují patrové a podzemní parkoviště v centru Prahy.
převzato z Mazdanews – podzim/zima ’98
vychází zpravidla čtvrtletně a je k dispozici u dealerů Mazda
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů