Luxusní Citroen C6 ve světové premiéře na letošním ženevském autosalonu

Manažerský sedan – Citroën C6 má osobitý elegantní design a nejmodernější technologie.

Tento vůz je opravdovým skvostem své třídy. Design C6 byl inspirován velkými limuzínami Citroën z minulých dob, modely, které značce Citroen pomohly vybudovat silné postavení ve třídě luxusních vozů.

Luxusní Citroen C6 ve světové premiéře na letošním ženevském autosalonu
Luxusní Citroen C6 ve světové premiéře na letošním ženevském autosalonu
Luxusní Citroen C6 ve světové premiéře na letošním ženevském autosalonu


Spolu s plynulými a elegantními liniemi exteriéru se C6 honosí originálním a ergonomicky navrženým interiérem. Architektonické linie vnitřního prostoru poskytují cestujícím okamžitý pocit výjimečného komfortu. V podobných intencích bylo navrženo místo řidiče: přestože svou povahou je pracoviště řidiče zcela nové, řidič se v něm okamžitě cítí jako doma.


Kompletní a inovativní prvky hi-tech výbavy zahrnují průhledový čelní displej, systém varování při neúmyslném vybočení z jízdního pruhu (AFIL), samonatáčecí xenonové světlomety, inteligentní systém odpružení a nový vznětový motor 2.7 HDi V6 o výkonu 208 k DIN. Citroën C6 se vyznačuje mimořádnou působivostí ve všech ohledech.


Originální design nového Citroënu C6 kombinuje originální prvky designu s klasickým pojetím designu manažerského vozu. Vnějšími rozměry a profilem se okamžitě zařadí do rodiny osobních vozů Citroën. C6 má dlouhý přední převis a krátkou zadní část. Vnější design vozu proto připomíná kupé, zatímco vlastnostmi a standardní výbavou se vůz řadí do kategorie prestižních sedanů. Čelní maska Citroënu C6 je opatřena širokou mřížkou s pochromovaným logotypem značky, která volně přechází k předním světlometům. Dlouhý podvozek a plynulý aerodynamický profil vtiskují Citroënu C6 skutečnou nepřehlédnutelnost a vypovídají o prostorném interiéru, stabilitě a dominanci. Okna kopírují křivku střešního oblouku, který jemně splývá k zadním sloupkům, a vytváří tak harmonickou linii ve stylu kupé. Tento efekt je zvýrazněn dveřmi bez středního rámu.


Design zadní části vozidla je obzvláště nápaditý. Konkávní okno je prodlouženo až k víku zavazadelníku a zadním světlům, což opticky karoserii uzavírá. Deflektor vzduchu se při velké rychlosti vysunuje automaticky a svědčí o důrazu na jednu z klíčových hodnot značky Citroën – aerodynamice.


Interiér Citroënu C6 okamžitě zaujme pocitem prostoru a pohodlí. Čisté linie přístrojové desky, použité kvalitní materiály a pohodlná, anatomicky tvarovaná sedadla přímo vybízejí k nastoupení a požitku z relaxující jízdy.


Citroën C6 vychází z klíčové hodnoty vozů značky Citroën, kterou je inovace. Inovativní prvky v místě pro řidiče zahrnují přehledný přístrojový panel pro řidiče, velký centrální displej a průhledový displej, který promítá základní informace – například okamžitou rychlost a navigační piktogramy – na čelní sklo, čímž přispívá k aktivní bezpečnosti.


Citroën je C6 vybaven elektrickou parkovací brzdou. Tento nový prvek spadá do široké řady inteligentních systému zvyšujících pohodlí řidiče – například systém varování při neúmyslném vyjetí z jízdního pruhu (AFIL), přední a zadní parkovací asistent, samonatáčecí xenonové světlomety, tempomat a omezovač rychlosti. Citroën uvedené prvky, které jsou nabízeny u modelů C5 a C4, představil jako jedna z prvních automobilek.


Výjimečné postavení Citroënu C6 se odráží i v nabízených motorech. Nový naftový šestiválcový motor 2.7 HDi V6 nabízí maximální výkon 208 k (150 kW), je vybaven filtrem pevných částic. Benzinový motor 3.0i V6 24V se vyznačuje nejvyšším výkonem 215 k(155 kW). Oba motory jsou dodávány se šestistupňovou automatickou převodovkou.


Citroën C6 plní v plném rozsahu manažerské požadavky na komfort a relaxaci. Každý prvek výbavy vozu přispívá k celkovému pohodlí: všestranně nastavitelná sedadla, akustická izolace kabiny, tepelný komfort a speciálně navržené místo řidiče. Originální design místa řidiče a ergonomie přístrojové desky umožňují řidiči nerušeně sledovat po celou dobu situaci na silnici. Vrstvená postranní okna C6 filtrují vnější hluk, a napomáhají tak vytvořit ve vozidle uvolněnou atmosféru, čímž zvyšují také koncentraci řidiče.


Cestující ve voze naleznou prostorný a přátelský interiér. Poloha zadních sedadel je elektricky nastavitelná. Cestující tak naleznou ideální pozicí pro odpočinkové sezení. Klimatizace v modelu C6 proto obsahuje systém jemného rozptylu vzduchu, který byl vyvinut tak, aby cestující obklopovala stejná vzduchová přikrývka. Tepelný komfort ve voze se tím zvyšuje.


Vysoká úroveň aktivní i pasivní bezpečnosti je podpořena celou řadou prvků, včetně elektronického stabilizačního systému ESP, tuhé struktury karoserie, instalace kolenního airbagu řidiče a aktivních opěrek hlavy.


Výjimečný design a exkluzivní výbava modelu C6 okamžitě upoutají všechny skutečné milovníky automobilu. Design a filosofie C6 vytvářejí vzhled silného kupé. Interiér vozu a bohatá výbava se přesto vyrovná prestižní limuzíně. Z tříčtvrtečního pohledu vůz navozuje dojem síly, především díky nízkému posazení karoserie a rozměrným blatníkům. Čelní maska Citroënu C6 je opatřena širokou mřížkou s pochromovaným logotypem značky, která volně přechází k předním světlometům. Originálně tvarované světlomety opticky spojují nárazník, blatníky a dlouhou, jemně lomenou křivkou kapoty. Tělo světlometů v sobě integruje i směrové ukazatele. Oddělené výbojky pro hlavní světlomety a mlhovky dodávají vozu pronikavý a dominantní vzhled.


Design modelu Citroën C6 je ztělesněn v plynulých liniích karoserie, její energii, aerodynamice a eleganci. Karoserie je typická dlouhou přední částí a krátkou zadní částí. Design a tvar C6 odráží emocionální přitažlivost elegantního, dynamického kupé s proporcemi a rysy manažerské limuzíny. Přitažlivý, impozantní profil Citroënu C6 v plné síle ukazuje impozantní rozměry vozu s celkovou délkou 491 cm, šířkou 186 cm, výškou 146 cm a rozvorem náprav 290 cm.


Rozměry interiéru jsou zdůrazněny dlouhými předními a zadními dveřmi a velkou prosklenou částí propouštějící množství světla. Okna na bezrámových dveřích – jež sama o sobě navozují dojem prestižního kupé – rovněž přispívají k vytvoření jasného a vzdušného interiéru. Boční okno tvoří elegantní celek se zadními dveřmi a prodlužuje tak linii karoserie a dodává další prvek k přirozené eleganci vozidla. Harmonický design je rovněž vyjádřen ve vysoké, zřetelně označené linii pasu – čímž je posílen dojem bezpečnosti – a v linii střechy, jejíž kontury kopírují karoserii až ke konkávnímu zadnímu oknu. V profilu Citroënu C6 se střídají přímé, radikální linie se zaoblenými, přirozenějšími tvary. Blatníky ukrývají rozměrná kola. Rozměry kol a dynamický design hliníkových disků vyplňují oblouky blatníku, a znásobují dojem robustnosti a dominance, která se pojí se silou a vytrvalostí.


Design Citroënu C6 byl navržen v duchu velkoprostorových limuzín Citroën minulosti. Originální konkávní tvar zadního okna zdůrazňuje prostornost zavazadelníku a poskytuje výbornou viditelnost směrem dozadu. Deflektor vzduchu se při velké rychlosti vysunuje automaticky a přispívá k výborné aerodynamice vozu. Sdružené zadní světlomety ve tvaru kopí vycházejí z hrany zadních blatníků, kde volně navazují na oblouk střechy. Další zásadní charakteristikou mocně vyhlížející zadní části je design zadních sloupků, které napomáhají chránit zadní dveře a částečně skrývají kufr. Mocné křivky přední a zadní části vůz opticky stabilizují. Chromovaná lišta opticky oddělující hranu zavazadelníku od zadního nárazníku zdůrazňuje šířku karoserie. Vytváří harmonický celek s chromovanou zdvojenou koncovkou výfuku.


Symetrická přístrojová deska obepíná centrální ovládací panel ve tvaru půlměsíce. Puristický design palubní desky je tvořen přímými zdvojenými liniemi symbolizujícími přesnost. Zaoblené křivky zdůrazňují dynamičnost. Celkové provedení působí plynulým a jednoduchým dojmem. V horní část palubní desky je umístěn multifunkční displej, který svou polohou vytváří přirozené prodloužení přístrojové desky. Před řidičem je umístěna digitální přístrojová deska. Svým umístěním brání odrazům světla, jež by mohly ztížit čtení zobrazovaných informací. Kromě informací poskytovaných na centrálním ovládacím panelu – například informace audiosystému, klimatizace, navigace a dalších funkcí – jsou vybrané informace promítány na čelní sklo. Ovladače tempomatu a omezovače rychlosti jsou umístěny na volantu. Ovladače elektrického nastavení polohy sedadel jsou umístěny ve dveřích. Jejich používání je intuitivní, neboť jejich uspořádání odráží uspořádání sedadel. Elektrická parkovací brzda uvolňuje místo v prostoru středového tunelu, do kterého bylo zakomponováno množství odkládacích přihrádek.


Prostornost, barevné harmonie, prvotřídní použité materiály a kvalitní povrchová úprava interiéru poskytují vysokou úroveň komfortu. Kombinace kůže, chromu a dřeva vytváří teplou a příjemnou atmosféru. Horizontální lišta z kvalitního dřeva odděluje horní a dolní část přístrojové desky. Spolu s četnými dalšími prvky přispívá k vytvoření příjemné a pohodlné atmosféry moderního „obývacího pokoje na kolech“. Sedadla a panely dveří jsou potaženy vysoce kvalitní kůží, která je příjemná na pohled i na dotek.


Velkou úlohu v dosažení komfortu vozidla Citroën C6 hraje vyspělá technologie, která v cestujících umocňuje zážitek z jízdy. C6 předvádí to nejlepší z technologie firmy Citroën a nabízí celé spektrum hi-tech vybavení a přináší značný pokrok týkající se výkonnosti, pohodlí a bezpečnosti.


Citroën C6 je prvním vozem značky Citroën vybaveným unikátním systémem: průhledovým displejem (HUD – head-up diplay), zobrazujícím informace na čelním skle. Základní informace o jízdě – například okamžitá rychlost nebo výstupy navigačního systému – se promítají na čelní sklo v zorném poli řidiče. Uvedený systém výrazně zvyšuje bezpečnost díky možnosti snadného čtení. Řidič zobrazované údaje data vnímá rychle, aniž by musel spouštět oči ze silnice před ním. Ušetří tak 0,5 sekundy, neboli čas, který je normálně třeba, aby spustil oči ze silnice a identifikoval hledaný údaj na přístrojové desce nebo středovém displeji. Virtuální obraz je vytvářen projekční jednotkou v palubní desce, jež přenáší vzdálený displej na čelní sklo. Řidič si může zvolit zobrazované informace ze seznamu možných položek. Okamžitá rychlost vozu je zobrazena vždy, když je průhledový displej v činnosti.


Ovládací prvky vozu jsou umístěny na palubní desce, nedaleko volantu. Řidič může displej vypínat a zapínat, nastavovat výšku zobrazení a jas a vybírat informace, které požaduje. Nový Citroën C6 je vybaven elektrickou parkovací brzdou, jež samočinně nastavuje sílu pro správnou funkci brzd. Ovladač elektrické parkovací brzdy je umístěn na středové konzole. Elektrická brzda pracuje stejným způsobem jako klasická ruční brzda.


Citroën C6 je vybaven systémem AFIL, který je již nabízen u modelů C4 a C5. Jedná se o jeden z prvních systémů, který řeší problém mikrospánku za volantem. Systém je aktivován při jakémkoliv neúmyslném vybočení ze směru na dálnici nebo na hlavních silnicích při rychlosti 80 km/h a více. Vibrační mechanismus, který je zabudován do sedadla řidiče, je aktivován na levé či pravé straně sedáku v závislosti na směru vychýlení vozu. Řidič pak může vrátit vozidlo do správného směru.


Inteligentní přední světlomety obsahují samonatáčecí bi-xenonový modul s výbojkou pro potkávací i dálková světla, což zaručuje výbornou viditelnost v noci a za špatného počasí. Přední světlomety zlepšují viditelnost v zatáčkách a pomáhají řidiči rozeznávat jiné účastníky silničního provozu a eventuální překážky. Z hlediska bezpečnosti je to důležitá výhoda, neboť v rychlosti 110 km/h vůz ujede více než 30 metrů za sekundu. Společnost Citroën poprvé představila tuto užitečnou inovaci na typu DS – další chloubě značky Citroën. Ve své době však světlomety byly ovládány mechanickým systémem.


Parkovací asistent modelu C6: Signalizace vzdálenosti od překážky při parkování je významná především při řízení ve městech a u vozů s dlouhým rozvorem – jako u modelu C6. Senzory jsou umístěny v předních a zadních náraznících a indikují překážky v blízkosti vozidla nachází. Přítomnost a vzdálenost překážky je indikována akusticky a vizuálně na multifunkčním displeji.


Dešťový senzor je umístěn pod čelním sklem. Za deště automaticky aktivuje přední světlomety. Řidič se tak soustředit na silnici před sebou.


Citroën C6 je prvním modelem vybaveným novými motýlkovitými stěrači čelního skla. Stěrače se pohybují na dvou protilehlých ramenech ovládaných synchronizovanými elektromotory. Poloha ramen umožňuje stěračům zabrat široké pole skla. Plochá stírátka umožňují tichý a efektivní stírací cyklus.


Řidič může volit z bohaté doplňkové výbavy hi-tech audiosystémů:

  • kombinovaným systém NaviDrive pro jízdu se satelitní navigací GPS,
  • integrovaným handsfree s bezdrátovým rozhraním Bluetooth™ pro bezpečné volání a přijímání hovorů,
  • hi-fi systémem JBL se zvláštním zesilovačem pro dokonalou reprodukci hudby.

Citroën C6 volitelně nabízí systém NaviDrive nové generace.


Kombinovaný systém NaviDrive obsahuje řadu funkcí: satelitní navigační systém GPS, integrovaný duální telefon GSM s vestavěným handsfree a možností přístupu do adresáře na SIM kartě a výkonný audiosystém s přehrávačem CD (samostatný přehrávač nebo externí měnič na 6 disků). Cestující mohou používat grafické výstupy systému nebo syntetizátor lidské řeči, který čte přijaté textové zprávy a indikuje navigační příkazy. K hlavním funkcím je jednoduchý přístup ovladačem na volantu. Systém NaviDrive je možno ovládat hlasem, což je významná výhoda při telefonování, nastavení navigace nebo přístupu do adresáře kontaktů. Systém lze ovládat přímo i ovladači na přístrojové desce. Výstupy ze systému NaviDrive jsou zobrazeny na velkém barevném displeji o rozměru 16:9. Vedle klasické navigace nabízí NaviDrive i řadu dalších služeb pro zákazníka: Citroën Emergency, Citroën Assistance a Citroën On Line.


Služba Citroën Emergency (v závislosti na zemi) umožňuje ve spolupráci se sítí GPS a poskytovateli mobilních telekomunikačních služeb určit polohu vozidla při nehodě nebo při náhlé nevolnosti řidiče nebo cestujícího.


Citroën C6 lze na přání vybavit integrovaným handsfree s bezdrátovým rozhraním Bluetooth™. Adresář telefonu se přenáší na centrální multifunkční displej. Moderní technologie Bluetooth umožňuje automatické propojení handsfree vozu s mobilním telefonem řidiče, aniž by jej řidič musel vytáhnout z kapsy. Nemusí tak spouštět oči z vozovky a může ponechat obě ruce na volantu.


Firma JBL, jeden z hlavních specialistů na ozvučení a audiosystémy, vyvinula hi-fi systém speciálně určený pro model Citroën C6. Nový systém umožňuje poslechový zážitek ve standardu běžném pro luxusní limuzíny.


Citroën C6 má uspokojit zákazníky, kteří požadují limuzínu s dostatečně prostorným interiérem. S rozvorem 2 90 cm – nejdelším ve své kategorii – je C6 výjimečně prostorným vozidlem. Četné dokonale integrované úložné prostory jsou umístěny rovnoměrně v celém prostoru pro cestující. Zvyšují prostornosti vozu, a současně podtrhují jeho funkční charakter.


S cílem nabídnout dostatek prostoru cestujícím všech postav jsou přední sedadla nastavitelná podélně i výškově a mají nastavitelné bederní opěrky. Aktivní hlavové opěrky předních sedadel se v případě zadního nárazu posunou dopředu a chrání zátylek řidiče a spolujezdce. Vysoce kvalitní sedadla přinášejí také výhody pro cestující v zadní části vozidla. Citroën C6 je možné vybavit pohodlnými samostatnými sedadly s vyhříváním a elektrickým ovládáním nastavení polohy.


Vrstvená skla bočních oken filtrují hluk větru a vnější hluky a tak poskytují akustický komfort vysoké úrovně. Přispívají také k bezpečnosti vozidla Citroën C6, které dostalo od firmy Thatcham pětihvězdičkové hodnocení.


Vrstvená skla oken s akustickou izolací se skládají ze dvou vrstev skla a plastové mezivrstvy. Vyznačují se výtečnými vlastnostmi: absorbují zvukové vibrace v širokém rozsahu frekvencí a poskytují výbornou izolaci hluku. V případě náhodného prasknutí nebo násilného vniknutí zůstává sklo přilepeno k plastové mezivrstvě a zůstane na místě. Skleněná a plastová okna jsou neproniknutelná. Díky tomu nedochází ke zranění v případě prasknutí skla. Systém současně poskytuje účinnou ochranu proti vandalismu a násilnému vniknutí do vozidla.


Zvuková izolace: základní faktor akustického komfortu


Kromě laminovaných bočních skel přispívají k nízké úrovni hluku v interiéru i další prvky, jako například zvuková izolace stěny oddělující motorový prostor od interiéru, aktivní uchycení motoru a elastické držáky zadního příčného nosníku. Vynikající ovládání akustiky a vibrací vytváří klidnou atmosféru v kabině, která přispívá k dobrému pocitu a komfortu jak řidiče tak i cestujících.


Model Citroën C6 nabízí automatickou klimatizaci s nezávislým ovládáním pro levou a pravou stranu a pro přední a zadní část interiéru. Dvouzónový systém poskytuje individuální komfort pro cestující v přední části vozidla. Řidič a cestující na předním sedadle mohou nastavit teplotu a intenzitu proudu vzduchu nezávisle na sobě. V zadní části vozu může cestující zvolit teplotu proudu vzduchu pomocí větráku ventilátoru a rychleji upravit teplotu.


Dalším inovativním prvkem, který nalezneme u modelu C6, je systém jemného rozptylu vzduchu. Tento systém má vytvořit jednotnou vzduchovou clonu kolem cestujících, která poskytuje výjimečný tepelný komfort bez průvanu. Vytváří se tak jemnější proud vzduchu, který je přiváděn předními a zadními ventilátory.


Citroën C6 se pyšní bezvadným jízdním chováním, a to díky originální kombinaci víceprvkových náprav se zavěšením kol multi-link a elektronicky ovládaného odpružení.


C6 proto poskytuje vysokou úroveň pohodlí, především co se týče odpružení a tlumení, vibrací, hluku na silnici a řízení. Výsledkem je, že Citroën C6 dodržuje přímý kurs za všech okolností, na rovných i nerovných silnicích. Zavěšení kol odstraňuje vibrace řízení a optimalizuje přesnost zatáčení.


Nové hydropneumatické odpružení Citroënu C6 přináší výrazná zlepšení proti klasickému odpružení s vinutými pružinami. Inteligentní odpružení je ovládáno řídící jednotkou, která umožňuje volbu mezi komfortním a dynamickým nastavením tlumičů. Řídící jednotka vyhodnocuje šestnáct různých faktorů. Inteligentní odpružení udržuje stálou výšku vozu bez ohledu na jeho zatížení a počtu cestujících. Systém v reálném čase vyhodnocuje řadu vstupů a sám reguluje světlou výšku vozu.


Při rychlostech nad 110 km/h systém automaticky snižuje světlou výšku vozu a optimalizuje tak přilnavost k vozovce a spotřebu. Na silnici se špatným povrchem nebo při nízké rychlosti zvýší řídící jednotka světlou výšku vozu a řidič může bezpečně pokračovat v jízdě, aniž by poškodil podvozek vozu. Inteligentní odpružení nevyžaduje údržbu po dobu pěti let nebo do ujetí 200 000 km.


Vysoce výkonný brzdový systém modelu C6 je vybaven čtyřmi chlazenými kotouči o průměru 330 mm vpředu a 302 mm vzadu. Díky vysokému výkonu brzd a systému ESP je řidič schopen uchovat kontrolu nad vozidlem a udržet jej ve směru i v nejsložitějších jízdních situacích.


Citroën C6 splňuje pasivní bezpečnostní standardy modelů vytvořených na platformě 3 koncernu PSA Peugeot Citroën. Platforma byla představena u typu C5. Splňuje nejvyšší nároky na ochranu řidiče a cestujících, o čemž svědčí výjimečné výsledky modelu C5 v nárazových testech EuroNCAP.


Citroën C6 má devět airbagů včetně kolenního. Tlak rozvinutí a objem čelních airbagů je přizpůsoben síle nárazu. Kolenní airbag poskytuje zvýšenou ochranu kolen a holení řidiče, neboť omezí srážku se sloupkem řízení. Ten se v případě nárazu navíc zatáhne o 80 mm. Dva boční airbagy zabudované do předních sedadel chrání hrudní koš a břišní krajinu řidiče a spolujezdce v případě bočního nárazu. Citroën C6 je vybaven bočními airbagy, které jsou určeny k ochraně cestujících na zadních sedadlech.


Aktivní zádržný mechanismus hlavy předchází úrazům krční páteře v případě zadního nárazu. Síla vytvořená horní částí těla cestujícího při nárazu zezadu tlačí proti opěradlům vozidla a aktivuje pákový systém, který pohybuje aktivní opěrkou hlavy směrem dopředu. Hlava cestujícího je tedy obklopena v jakési kolébce, zabraňující dopadu energie na zátylek.


Díky inovativním a revolučním technologiím je Citroën C6 výjimečným vozem. Podtrhuje novátorský přístup firmy Citroën ke konstrukci automobilu, bezpečnosti a komfortu.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
AUTOCENTRUM Olomouc s.r.o.
Horní Lán 445/1, 779 00 - Olomouc
585 750 354
seat@seatolomouc.cz