Pohon zadních kol, rozložení hmotnosti 50/50 %. Čas dosažený na Nürnburgringu – severní smyčka známá jako Nordschleife projetá za čas kratší než 8 minut 35 sekund, maximální rychlost 250 km/hod. Tato ohromující čísla nepocházejí ze specifikace nějakého závodního sportovního vozu, ale vztahují se k modelu BMW 130i.
Technici BMW nemohli odolat pokušení zařadit do nového kompaktního modelu BMW řady 1 zcela nový, výjimečně výkonný a inovativní šestiválcový řadový motor – dosud známý pouze ze sportovně luxusního automobilu BMW 630i Coupé. Výsledkem je dynamická kreace s mimořádnou dynamikou a výkonem na vozovce, precizní hbitost a ušlechtilý vzhled.
Model BMW řady 1 uvedený na trh v září 2004 se dvěma dieselovými motory (118d, 120d), a mezitím také se třemi benzínovými motory (116i, 118i, 120i), bude v září 2005 doplněn sportovním fenoménem 130i. Tento automobil bude poprvé představen mezinárodnímu publiku již v březnu na Ženevském autosalónu.
Nový řadový šestiválcový motor pod jeho dlouhou elegantní kapotou je pokládán za revoluci v konstrukčním řešení moderního motoru: Fascinující způsob, jakým dává najevo svou sílu a spontánní reakce při akceleraci, jsou vedle 3litrového objemu zajištěny plně proměnným nastavováním ventilů s časově neomezeným časováním vačkové hřídele na straně sání i výfuku, a rovněž i systémem VALVETRONIC k řízení doby otevření ventilu a jeho uzavření. Konfigurace šestiválcového motoru poskytuje klidný chod motoru s fascinujícím zvukem od volnoběhu až po 7000 ot./min. Poprvé v historii automobilu je u tohoto nového motoru používána hliníkovohořčíková sdružená skříň. Spolu s dalšími odlehčenými řešeními, jako jsou hydraulicky tvarované vačkové hřídele, elektricky poháněné vodní čerpadlo a hořčíkový kryt dostáváme nejlehčí šestiválcový motor ve své třídě. Řešení přinášející snížení váhy nejsou nevýhodná ani pro míru spotřeby paliva: Ve zkušebním cyklu EU projde šesti vstřikovači této pohonné jednotky pouze devět litrů paliva na 100 kilometrů.
BMW 130i je správným automobilem pro veškeré zákazníky ze segmentu kompaktní třídy, kteří touží po výkonech dosahovaných na silnici pouze vozy v třídě špičkových sportovních automobilů. To od nového špičkového modelu očekávají nevtíravou stylovou nadřazenost. Detaily, kterými se tento nový model odlišuje od ostatních modelů BMW řady 1, jsou proto diskrétní: 17palcová kola s designem paprsků ve stylu V byla vyvinuta speciálně pro model 130i, chromovaná maska chladiče se dvěma charakteristickými ovály BMW a dvě chromované koncovky výfuku ihned naznačí expertovi, že má před sebou extrémně výkonný model BMW řady 1. Standardní provedení interiéru zahrnuje sportovní sedadla, kůží potažený volant, přístrojový panel s několika novými přístroji a displeji, které byly navrženy speciálně pro model 130i. Aktivní řízení BMW, které obdrželo několik mezinárodních ocenění, a které je známo z modelů BMW řady 5 a 6, je k dispozici jako volitelná výbava. Tento systém zajišťuje optimální řízení v jakékoliv rychlosti a díky zadnímu pohonu zůstává zcela neovlivňován rušivými vlivy hnacích komponentů.
Jako všechny modely BMW řady 1, je i model 130i standardně vybaven speciálními pneumatikami runflat, hlášením poruchy pneumatiky, dvoustupňovými brzdovými světly, systémem dynamické kontroly stability DSC včetně detektoru nouzového brždění, elektronickou uzávěrkou diferenciálu a kontrolou hnací síly, a také i kontrolou brždění v zatáčkách. Navíc má vůz šest airbagů, a tak BMW řady 1 obdrželo maximální možný počet pěti hvězdiček v crash testu EuroNCAP.
BMW 130i tedy symbolizuje ve vysoce koncentrované formě vše, co přispívá k úspěchu BMW řady 1 v kompaktní třídě: koncepční harmonií kvality sportovní jízdy a osobitého charakteru.
Model BMW řady 1 je pětidveřová limuzína se splývavou zádí, širokými pátými dveřmi a s celkovou délkou 423 cm. Typický svižný koncept BMW, výkonné motory a z toho vyplývající potěšení z jízdy spolu s vynikajícím zpracováním činí z tohoto vozu špičkový automobil v kompaktní třídě. Těmito vlastnostmi oslovuje model BMW řady 1 zákazníka, který i když oceňuje praktický vzhled dnešních kompaktních vozů, již dlouho marně hledal automobil navržený tak, aby uspokojoval potřeby pro potěšení z jízdy a jedinečnost. BMW řady 1 tyto potřeby svým nezaměnitelným způsobem uspokojuje a navíc nabízí osobitost s moderním charakteristickým vzhledem.
Celosvětová poptávka po modelech BMW řady 1 se vyvíjela velmi uspokojivě. Od uvedení vozu na trh v září 2004 bylo do konce minulého roku dodáno 39 247 vozů. S BMW řady 1 položila skupina BMW Group významný základní kámen pro dalším ekonomický růst. Horní segment z třídy kompaktů je pokládán specialisty na průzkum trhu za trh s celosvětově vysokým tempem růstu.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií