Sledovanost automobilových soutěží v České republice stále stoupá a tento adrenalinový sport se tak právem řadí mezi nejsledovanější sportovní odvětví. V souvislosti se změnami pravidel FIA ale automobilové rallye čekají změny a Subaru ČR chce na tyto úpravy pravidel reagovat jako první. Proto české zastoupení přijalo velkou výzvu a rozhodlo se podpořit projekt účasti nejrozšířenějšího závodního modelu automobilky – Subaru Impreza WRX STi – v MMČR v Rallye, kde rozčeří téměř monotónní startovní rošt ve skupině produkčních vozů.
Subaru je značkou, která je s rallye takříkajíc spojena pupeční šňůrou. Vyjmenovávat úspěchy, kterých její týmy dosáhly ať už v nejprestižnějším šampionátu WRC, nižších skupinách nebo v lokálních soutěžích, by zabralo spousty času – vždyť Impreza je hvězdou tratí rychlostních zkoušek kontinuálně už přes 10 let! Na české úrovni však její účast nebyla doposud nikdy podporována přímo účastí dovozce vozů. První myšlenka na vstup importéra do české rallye se objevila v období loňského Pražského Rallysprintu, kdy se Subaru podílelo na zajištění startu nejmladšího ze soutěžácké rodiny McRaeů. Netrvalo dlouho a došlo k dohodě se zkušeným závodníkem Vojtěchem Štajfem o postavení zbrusu nového závodního týmu, který ponese jméno značky ve svém názvu.
„Jsem skutečně rád, že jsme se s Vojtěchem Štajfem nakonec dohodli na společném projektu. Měli jsme ze začátku trochu obavy z účasti týmu s vozem zcela nové specifikace, homologované pro rok 2005, hlavně mám na mysli dostupnost vozu a jeho součástek na český trh. Podařilo se nám ale nastavit veškeré kanály téměř dokonalou rychlostí a obavy se rozptýlily. A vidíte, na Rallye Šumava můžete fandit vůbec první Impreze spec. C v Čechách ve skupině produkčních vozů, týden po jejím premiérovém startu na mistrovství světa ve Švédsku! Také přístup všech zainteresovaných kolem týmu nás přesvědčil, že jsme se v partnerství nezmýlili.“, říká Ing. Petr Neuman, ředitel českého zastoupení Subaru a dodává: „ Učinkování Imprezy v rallye je z mého pohledu také účinná prezentace jejích jízdních schopností, založených především na systému Symmetrical AWD, dodávaném ve všech našich vozech.“
Spolupráci si pochvaluje i jezdec Vojta Štajf: “Naše dohody se odehrávají ve velmi příjemné atmosféře a musím říci, že celé zastoupení Subaru v ČR udělalo na projektu pořádný kus práce. Nebýt podpory importéra ve všech ohledech, v žádném případě by se nám nepodařilo postavit Imprezu Spec C již na Rallye Šumava. Jsem přesvědčen, že Impreza velmi brzy dokáže svoji konkurenceschopnost a tým Subaru ČR – deník Blesk Rally Team bude pravidelným bojovníkem o špičkové umístění.“
Technický popis vozu SUBARU IMPREZA STi SPEC C v úpravě pro Rallye skupina Produkční vozy:
Motor
- počet válců – 4, uspořádání protilehlé (boxer)
- chlazení – kapalinou, nastřikování na mezichladič stlačeného vzduchu
- přeplňování – turbodmychadlem IHI s kuličkovými ložisky
- ventilový rozvod – DOHC, 4 ventily na válec
- vstřikování paliva
- objem válců – 1994 ccm
- největší výkon – 275 k při 4300 ot/min
- maximální točivý moment – 480 Nm při 4150 ot/min
- řídící jednotka MoTec
- palivo: Petrochem Carless Hiperflo Turbo Ultimate
Systém pohonu – trvale 4×4, přední a zadní diferenciály s omezenou svorností, aktivní mezinápravový diferenciál Prodrive
Spojka – Exedy Racing jednokotoučová
Převodovka – pětistupňová bezsynchronní KAPS, řazení bez spojky ve schématu „H“
Brzdy – kotoučové značky BREMBO na všech kolech, průměr předních kotoučů 326 mm, zadních 316 mm
Tlumiče
- značky PROFLEX pro pro sníh (jen pro Rallye Šumava)
- průměr 54 mm vpředu, 50 mm vzadu
- pružiny Eibach
Kola – asfaltová verze 8“ x 17“ – sněhová verze 5,5“ x 16“
Pneumatiky – Michelin 20/63(65)–17“, 18/65-17“ nebo 10/65–16“
Délka vozu – 4 415 mm
Rozvor – 2 540 mm
Pohotovostní hmotnost – 1330 kg
Ceny:
- základního modelu Spec C: 1 250 000 Kč
- přestavba na soutěžní vůz: 1 100 000 Kč
- celková cena závodního provedení: 2 350 000 Kč
Věřme, že Impreza bude v rallye všem fanouškům tohoto nesmírně atraktivního sportu v ČR dělat jen radost!
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií