Hned při svém druhém startu dokázalo duo Václav Kopáček – Barbora Rendlová se Subarem Impreza WRX STI zvítězit v kategorii produkčních vozů

Jejich Subaru Impreza WRX STI v barvách týmu Duck Racing Subaru ČR udolalo všechny soupeře ve třídě, v celkovém pořadí soutěže obsadila mladá posádka výtečnou sedmou příčku.

1subbarkrumloa900

Veškeré předstartovní úvahy o náročnosti českokrumlovské soutěže byly nejen naplněny

– ale mnohonásobně překonány. Zlí jazykové tvrdí, že se letos v průběhu soutěže vystřídalo kompletní čtvero ročních období, opět se ale prokázalo, že značce Subaru těžké podmínky zkrátka svědčí. Mladá posádka Václav Kopáček – Barbora Rendlová je navíc na mnohé improvizace zvyklá už ze svých soutěžáckých začátků, a tak se počasím nenechala příliš vyvést z míry. „Po prosluněném českobudějovickém prologu jsme přesto nemohli uvěřit, že bychom se hned za pár chvil měli vydat do takového pekla, jaké se okolo Českého Krumlova ve stejné chvíli odehrávalo. Proto jsme sice obuli opatrnější variantu pneumatik, naši soupeři se však trefili ještě lépe,“ vysvětluje osmadvacetiletý pilot, toho hned doplňuje jeho navigátorka: „Navíc jsme se těsně před sídelním městem soutěže dostali do dopravní zácpy a nechtěli riskovat či porušovat dopravní předpisy. Na slavnostní start jsme proto přijeli na poslední chvíli a čas na přezouvání už jsme stejně neměli. Pak nás ale zejména na RZ 2 čekaly podmínky, které by se daly snad lépe než v autě zvládnout plavbou kraulem, tedy pokud by přitom člověk přežil bombardování tak velkými kroupami. Základním úkolem se tedy pro nás i v autě stalo přežít a dojet do cíle.“

Reprezentanti týmu Duck Racing Subaru ČR zahájili soutěž nejlepším časem svojí třídy

– na budějovickém výstavišti, opatrná jízda na dalších testech však pro ně značila pokles na třetí příčku. Poté si navíc na RZ 4 připsali dvacetisekundovou penalizaci za nesprávný průjezd retardérem na okruhové zkoušce Svince. „Na osychající trati jsem zkoušel zvyšovat tempo, nicméně předpolí jednoho retardéru bylo ještě vlhké a nepovedlo se mi před ním dostatečně zpomalit. Vjeli jsme tam zkrátka moc rychle a díky mé jezdecké chybě jeden z balíků slámy posunuli. Nakonec jsme měli ještě štěstí, že náš vůz je natolik bytelný, že z kontaktu vyšel téměř nepoškozen,“ vysvětluje Kopáček, který byl v tu chvíli v pořadí produkčních vozů druhý se ztrátou téměř čtrnácti vteřin na vedoucího Březíka. Závěrečné dvě rychlostní zkoušky úvodní etapy se tak staly svědkem velké stíhací jízdy. Nejprve na rožmitálské zkoušce snížili mladí Západočeši náskok soupeřů na polovinu, frontální útok ale přišel až na závěrečném pátečním testu Kohout – Ján. Ten se jel už podruhé a podmínky na trati se oproti odpoledni natolik zhoršily, že dosažený rychlostní průměr vítězné posádky produkčních vozů klesl o 4 km/h (rychlost druhé nejlepší posádky se snížila dokonce o 7 km/h). V obou případech na nejdelší erzetě soutěže kralovali ve své třídě Kopáček s Rendlovou, právě na mlhavé RZ 6 však bylo jejich tempo natolik vysoké, že v závěrečné části zkoušky i několikrát zahlédli koncová světla vozu svého (o minutu dříve startujícího) největšího soupeře Březíka. Po pátku tak talentovaní Západočeši kralovali své třídě o víc jak půlminutu.

V sobotním dopoledni pak modrobílé Subaru Impreza WRX STI

– svůj náskok na čele dále mírně navyšovalo.  A to přesto, že se časy vůbec neměřily na té rychlostní zkoušce, na které se loni Kopáčkovi dařilo nejlépe, tedy na Malontech. „Samozřejmě nás to mrzelo, protože to tam máme rádi a měli jsme pro tuto klíčovou erzetu i připravené pneumatiky a nastavení vozu. Přesto jsme přesvědčeni, že rozhodnutí o absolvování této erzety v obou průjezdech pouze volně bez měření časů bylo to jediné správné. Když jsme měli možnost spatřit, jaké škody napáchalo počasí na přírodě i v samotné vesnici Malonty, neuměli jsme si představit, že by se tudy bezstarostně prohnala rally, nehledě na to, že některé úseky tratě byly téměř neprůjezdné. Zdejším obyvatelům bychom rádi aspoň touto cestou poděkovali za jejich vstřícný přístup k závodům a slibujeme, že v příštím roce jim opět zkusíme předvést své sportovní umění v co nejlepším světle,“ dodává sympatická spolujezdkyně.

 Před poslední částí soutěže tak činil náskok Kopáčka s Rendlovou

– před nejbližšími soupeři v kategorii produkčních vozů už téměř tři čtvrtě minuty. No, hodilo se to. Na dvanácté rychlostní zkoušce totiž praskla u namáhaného vozu poloosa a při jízdě jen se zadním náhonem se rozestup začal rychle ztenčovat. Na Rožmberku došlo i na couvání, v tu chvíli už Západočeši ztratili vedení v samostatném hodnocení druhé etapy a v celkovém pořadí jejich náskok klesl pod půlminutu. Naštěstí po několika podobných problémech z loňska (kdy závodil se svým privátním vozem) patří právě poloosy k dílům, které si zkušený mechanik Kopáček vozí v závodním autě neustále pro jistotu s sebou. A tak nebyl problém ani tentokrát při krátké servisní pauze na Lipně díl zcela legálně vyměnit a upalovat dál. Jak se ukázalo, pečlivá příprava se vyplatila i Barboře Rendlové. Ta už týden před soutěží detailně zkoumala harmonogram a propočítávala rozestupy mezi jednotlivými tankovacími zónami, modrobílé Subaru Impreza WRX STI díky tomu na rozdíl od některých jiných vozů nemělo problém ani s množstvím paliva pro závěrečný úsek trati.

Poslední erzeta byla opět galapředstavením reprezentantů týmu Duck Racing Subaru ČR

Přestože také jejich soupeři notně spěchali, otočili tu Václav Kopáček s Barborou Rendlovou zpět ve svůj prospěch i hodnocení druhé etapy a z Českého Krumlova si odvážejí maximální možný počet bodů pro hodnocení třídy 3. Posunuli se tak po dvou odjetých závodech i do čela průběžného hodnocení Mistrovství České republiky v rally právě v prestižní kategorii produkčních vozů. „Jsme nesmírně šťastní, že to tak dobře dopadlo,“ usmívá se Kopáček a pokračuje: „Dopředu jsme tušili, že nás čeká těžká soutěž, nakonec ale její náročnost předčila veškerá očekávání. A nešlo jen o počasí. Už v samotném harmonogramu se daly přehlédnout mnohé záludnosti a nepravidelnosti, velmi zdlouhavé a náročné bylo také absolvování seznamovacích jízd. Vždyť ve čtvrtek jsme při nich začínali v osm a bez oběda či jiných přestávek jsme se nezastavili až do půl osmé večerní…  Máme to ale celé za sebou, a že to bylo náročné nejen pro nás, ale i pro techniku, o tom asi nejlépe svědčí naše příhoda ze samotného závěru – zjistili jsme, že nás začínají opouštět štefty na pravém předním kole a na cílovou rampu jsme z Lipna přijeli jen na dvou z původních pěti. Měli jsme ohromné štěstí, ono kolo totiž definitivně z auta upadlo až našim mechanikům, když chtěli auto naložit na vlek a odvézt domů do dílny…“

Spolujezdkyně jej doplňuje:

„To ještě není všechno, protože to bychom to snad ani nebyli my, abychom neměli ještě jakousi historku navíc. Při odjezdu z jihu Čech jsme totiž píchli kolo u našeho civilního auta a samozřejmě jsme neměli k povolování matek ten správný klíč. Ukázalo se ale, co znamená mít dobré přátele, a tak moc děkujeme za pomoc Marcele a Matějovi Ehlovým, kteří nám i v nočních hodinách vytrhli trn z paty. To už byla ale jen taková třešnička na dortu, vždyť nás štěstí tentokrát vlastně neopustilo po celou soutěž, která je možná v našem šampionátu úplně nejtěžší. Neobešlo by se to samozřejmě bez našich mechaniků a vlastně celého týmu, kterému tímto moc děkujeme, stejně tak jako našim týmovým partnerům. Zdravíme též naše fanoušky, kterých bylo i v onom pekelném počasí vidět opravdu hodně. Všechny je zároveň zveme jak na příští soutěž v Hustopečích, tak i na pražský festival Legendy, kde bude v polovině června naše auto také přítomno,“ uzavírá Barbora Rendlová.

Karel Špaček, media team, Tiskový servis: media@subarurallyteam.info

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PYRAMIDA Centrum
U Pyramidy 721, 252 43 Praha – Průhonice
267 751 006, NONSTOP HELP SERVIS 602 182 424
prodej@pyramidacentrum.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autodružstvo Frýdek Místek
Beskydská 704, 738 02 - Frýdek Místek
730 588 237
seat@autodruzstvo-fm.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejikoničtější model SEATu slaví 40 let. Tohle je Ibiza Anniversary Limited Edition

Nejikoničtější model SEATu slaví 40...

Španělská automobilka SEAT oslavuje 40. výročí Ibizy, nejikoničtějšího modelu značky, limitovanou edicí s označením „Anniversary“. Model pojmenovaný po ostrově Ibiza přinesl...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta -

SEAT nainstaluje 39 000 solárních panelů. Ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby z OZE Společnost SEAT S.A. ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby elektrické energie z obnovitelných zdrojů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dvojitým vítězstvím k domácímu mistrovskému titulu

Dvojitým vítězstvím k domácímu...

Adam Králík, jezdec týmu Rabbit Czech Racing, zvítězil během uplynulého víkendu v obou závodech na Albrechtickém kopci v Lanškrouně a tímto výsledkem si zajistil v posledním podniku sezóny...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Králík v závodech do (vrbenského) vrchu bral dvě stříbra

Králík v závodech do (vrbenského)...

I přes odlišné podmínky na trati během předposledního víkendového závodu MČR v automobilových závodech do vrchu ve Vrbně pod Pradědem zůstaly výkony Adama Králíka po oba dny velmi...