Tým se ve velké míře spoléhá na zrak, protože musí zajistit, aby jím vytvořené barvy svedly budoucí zákazníky k rozhodnutí o koupi.
Jordi Font, vedoucí oddělení Color&Trim ve společnosti SEAT vysvětluje:
„Naše práce začíná tři roky před zahájením výroby vozidla s příslušnou paletou barev. Nejprve se podrobně zabýváme trendy, které ovlivní budoucnost, a pak vyvíjíme různé varianty složení a uskutečňujeme testy, abychom se mohli rozhodnout, na jakou paletu barev se máme soustředit.“
Je to dlouhý proces, v němž není nic ponecháno náhodě. Oddělení připraví více než 100 variant složení před rozhodnutím, zda je barva vhodná pro sériovou výrobu. Testování na vozu začne po několika měsících práce: „Spotřebujeme více než 1000 litrů laku, abychom viděli, jak barva působí na voze. Poté následují analýzy odrážení světla na přímém slunci i ve stínu.“ Každý vůz má sedm vrstev laku, aby byl zaručen hladký povrch, který bude odolný vůči působení všech druhů povětrnostních podmínek.
Font při zmínce o budoucích trendech zdůrazňuje
– že „dosud byly široce využívány přímé barvy, ale trendy směřují k automobilům v sofistikovanějších odstínech, s více barevnými efekty. Tímto směrem se ubírá aktuální vývoj“.
Tým Color&Trim udržuje důvěrný vztah se zrakem. „Pracujeme ve sféře smyslů, protože navrhujeme emoce. Je pravda, že barvy už existují, ale my jim dáváme charakter a jedinečnou osobnost,“ dodává Font o povolání, jehož cílem je uchvátit na první pohled.
Odkaz na české video:
http://www.youtube.com/watch?v=S-vrXl2Eics
SEAT Leon Cup Racer a Petr Fulín v ETCC 2016
SEAT a Petr Fulín, dvojnásobný mistr evropského poháru cestovních vozů FIA ETCC (European Touring Car Cup), pokračují v úspěšné spolupráci navázané v roce 2015. Nejtalentovanější český okruhový jezdec současnosti se umístil v ETCC 2015 na druhém místě v celkovém pořadí s vozem SEAT Leon Cup Racer v barvách českého zastoupení značky SEAT a týmu Křenek Motorsport. První závod ETCC 2016 se jede začátkem dubna na francouzském okruhu Paula Ricarda v Les Castellet, poté budou následovat závody na Slovensku (Slovakiaring), v Německu (Severní smyčka Nürburgringu), Španělsku (Vila Real), Francii (Magny-Cours) a Itálii (Imola).
SEAT je jedinou společností ve Španělsku v odvětví automobilového průmyslu
– s kompletní škálou činností zahrnujících návrh designu, vývoj, výrobu a prodej osobních vozů. Nadnárodní společnost se sídlem v Martorellu (Barcelona) je členem koncernu Volkswagen Group. SEAT vyváží více než 80 % své výroby a působí ve více než 75 zemích. V roce 2015 prodal SEAT na celém světě 400 000 vozidel, což je nejvyšší počet od roku 2007.
Skupina SEAT zaměstnává více než 14 000 kvalifikovaných pracovníků ve třech výrobních závodech Barcelona, El Prat de Llobregat a Martorell, kde vyrábí velmi úspěšné modelové řady Ibiza a Leon. Vozy SEAT Alhambra dodává výrobní závod v Portugalsku, vozy Mii vyrábí závod na Slovensku a Toledo vzniká v České republice.
Nadnárodní společnost disponuje jako největší průmyslový investor do výzkumu a vývoje ve Španělsku také Technickým Centrem, v němž pracuje 1000 inženýrů na vývoji inovativní automobilové techniky. V souladu s vyhlášenou strategií důsledné ochrany životního prostředí odpovídají veškeré aktivity společnosti SEAT kritériím trvale udržitelného rozvoje, a to se zvláštním zřetelem na snižování emisí CO2 a efektivní využívání energií.
Více na:
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů