Komfortu u ojetin vévodí podle průzkumu AAA AUTO parkovací systémy

Stále více oblíbený je také systém Start and stop.

Zákazníci českých autobazarů se z hlediska komfortní výbavy ojetých vozů

– zaměřují především na prvky usnadňující parkovací manévr. Zatím co prodeje vozů s parkovacím asistentem, který informuje řidiče o vzdálenosti auta k překážce, vzrostly meziročně v letech 2014 a 2015 o 112,5 %, vozy s automatickým parkováním zaznamenaly nárůst dokonce o 209,5 %. Stejný trend se potvrzuje během prvního čtvrtletí letošního roku. Vyplývá to z analýzy nejprodávanějších specifikací ojetých vozů AAA AUTO Index.

Průzkum ukázal některé nové zajímavé trendy

Zatímco u vozů s klimatizací, která se už prakticky dá považovat za standard, došlo k poklesu o 4,9 %, velký nárůst zaznamenala volba koženého interiéru. „Rostoucí zájem o komfort je pochopitelný. Mnoho prvků výbavy vozu se stává dnes běžnou součástí při výrobě vozu,“ říká Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO a dodává: „Stejně, jako dnes téměř nenajdete u mladších ojetin stahování předních oken pomocí kličky, nastane dříve či později doba, kdy nenajdete automobil bez klimatizace“.

Srovnání vozů se systémem usnadňující parkování

Stále častěji vyhledávaným komfortním prvkem je systém Start and stop, který nastartuje či vypne motor vozu prostřednictvím tlačítka. Meziročně nárůst vozů s tímto typem ovládání motoru v loňském roce činí 76,6 %. Velký úspěch slaví i vozy disponující multifunkčním volantem. Těch se v roce 2015 prodalo o 23,1 % více než před rokem.

Vybrané prvky komfortní výbavy

Do obliby se mnohem více mezi klienty dostávají automobily se zabudovanou GPS navigací. Vůz s navigačním systémem si v loňském roce z českých autobazarů odvážel každý pátý zákazník. Kvůli častým či dlouhým cestám chodí klienti do autobazarů také vyhledávat automobily s tempomatem. Oproti předchozímu roku, se vozů s tempomatem prodalo o 16,2 % více. Počet ojetin se zavedeným denním svícením, díky kterému řidič nemusí myslet na povinnost svítit, zaznamenal nárůst dokonce o 108,6 %. U vyhřívaných sedaček analýza eviduje 11,2 % zvýšení prodejů ve srovnání s rokem 2014.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Lexus LBX a inovovaný UX se představují v národní premiéře

Nový Lexus LBX a inovovaný UX se...

Zbrusu nové SUV značky Lexus pod označením LBX a inovovaný model UX se zcela novým hybridním pohonem se v národní premiéře představily v luxusním prostředí resortu Chateau Mcely. Hlavní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Značka s rolí nekonvenčního vyzývatele odhalila nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon, které navážou na úspěchy svých předchůdců modernizovaným designem a mnoha vylepšeními. Nová CUPRA...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Range Rover Electric: Testován tak, aby byl lídrem

Range Rover Electric: Testován tak, aby...

Cíl je, aby se Range Rover Electric stal lídrem v oblasti elektrického pohonu, kultivovanosti a luxusního cestování. První prototypy se vydaly do několika lokalit s nejnáročnějšími podmínkami...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....