Po třech letech vzájemné spolupráce byla zahájena další etapa společného projektu: zkušební výroba třech nových modelů z kategorie malých vozů určených pro evropský trh. Vozy již mají svá jména – Peugeot 107, Toyota Aygo a Citroën C1. Konstruktéři se rozhodli odhalit před automobilovou veřejností i jejich «tvář».
Dochází ke zveřejnění prvních oficiálních fotografií těchto moderních čtyřmístných vozů, které budou poprvé slavnostně představeny v březnu v rámci příštího ročníku mezinárodního autosalónu v Ženevě a zahájení jejich prodeje během roku 2005.
Každá ze tří siluet odráží jedinečnost charakteru značek Peugeot, Citroën a Toyota. Přesto je řada prvků v oblasti struktury a dílčích částí vozu Peugeot 107, Toyota Aygo i Citroën C1 společná.
Kompaktní vozy o délce cca 341 cm, šířce 162 cm a výšce 147 cm jsou vybaveny pohonnými jednotkami poslední generace – benzinový 1.0 l a dieselový 1.4 l – s velice nízkou spotřebou paliva a moderními bezpečnostními a ekologickými technologiemi. Vozy jsou maximálně přizpůsobeny používání v městském provozu a byly navrženy tak, aby odpovídaly požadavkům evropského trhu, který se v současnosti vyznačuje rostoucí poptávkou po těchto typech vozidel – tedy základních modelech jednotlivých značek.
Všechny tři vozy, vystavěné na společné platformě, začnou opouštět montážní linky nového výrobního závodu Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA) v Kolíně v České republice v roce 2005. Časový harmonogram operací zveřejněný v červenci roku 2001 byl velice striktně dodržován: vývoj automobilů i výstavba výrobního závodu byly realizovány v plánovaném termínu. Roční výrobní kapacita závodu TPCA bude 300 000 vozidel, z toho 200 000 pro značky Peugeot a Citroën a 100 000 pro značku Toyota.
Pro místní rozvoj bude tento projekt znamenat vytvoření tisíců přímých i nepřímých pracovních příležitostí. K tomuto dni již bylo do závodu TPCA přijato 1 500 zaměstnanců a do září 2005 přibude ještě dalších 1 500 pracovních míst, celkem tedy najde přímo ve výrobním závodu zaměstnání 3 000 osob. Celkové investiční náklady, včetně nákladů na výzkum a vývoj vozů a vytvoření výrobního závodu, jsou odhadovány na 1,5 miliard euro.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií