Pět let byly EuroOil – invelt team a posádka Václav Pech jun. – Petr Uhel spojeni se značkou MINI.
Na Pražském Rallysprintu se posádka Václav Pech jun. – Petr Uhel s MINI rozloučily
Závěr sezóny automobilových soutěží je každoročně spojený s exhibiční akcí pod názvem Pražský Rallysprint. Letos se na pražském Strahově odjel již 21. ročník a Václav Pech jun. je nejúspěšnějším závodníkem historie této soutěže s deseti vítězstvími.
I letos se EuroOil – invelt team opravdu hodně snažil vyhrát tuto pražskou rallye
— měl k tomu totiž velký důvod. „Pražský Rallysprint byl posledním společným závodem s naším MINI, protože hned následující den si jej přebíral jeho nový majitel. Naše loučení bohužel nebylo vítězné, ale to už tak v rallysportu někdy bývá. Hned v první rychlostní zkoušce na startu nám praskla poloosa a s pouze hnanou přední nápravou jsme ztratili asi tak 25 vteřin. Naši mechanici auto bez problému opravili a my, s odhodláním stáhnout ztrátu, vyrazili do druhé rychlostní zkoušky,“ popisuje úvod závodu Václav Pech jun.
Bohužel ani dál nebylo na poslední společné soutěži s vozem MINI Cooper WRC
– posádce EuroOil – invelt teamu Václav Pech jun. – Petr Uhel přáno. I do cíle druhé rychlostní zkoušky dojelo MINI s velkou časovou ztrátou, protože tým zřejmě doplatil na vadnou sérii poloos z Velké Británie. „V průběhu druhé RZ nám praskla další poloosa a musel jsem dojet zkoušku jen se „zadkem“. Nikdy předtím se nám taková závada nestala a je to zřejmě výrobní vada. Možná je v tom i trochu symboliky, protože od příští sezóny přecházíme na Porsche, které má pohon jen zadních kol, tak abych si už asi trochu zvykal,“ směje se Václav Pech jun.
V dalším průběhu soutěže už s tak velkou ztrátou nebylo kam pospíchat
– a proto Václav Pech jun. s Petrem Uhlem nešetřili smyky a sem tam pro diváky předvedli i nějaké to kolečko. Výsledek tak při poslední soutěži s MINI nebyl tím podstatným. „Při tomto loučení s Miníkem jsem trochu smutný, protože jsem měl k němu vytvořený nějaký vztah. Ze začátku to bylo dost nespolehlivé a těžko ovladatelné auto, ale za těch pět let jsme auto vypiplali k naprosté dokonalosti. Získali jsme společně dva tituly mistrů republiky a řadu dalších úspěchů.
Všechno jednou končí a my příští rok odstartujeme s Porsche 997 GT3
Je to pro nás velká výzva. Bude to něco úplně nového. Kromě prvních startů s tátovo Škodou 1000 MB jsem nikdy nezávodil s autem se zadním pohonem a tohle auto je navíc dost specifické a s obrovským výkonem. Moc se ale na tu výzvu těším a je to zase nový impuls pro celý tým a i pro nás s Petrem. Budeme se zase snažit auto vylepšit a posunout jeho fungování o krok kupředu. Díky všem, kteří jste nás v této sezóně podporovali a věřím, že i s Porsche se vám EuroOil – invelt team bude líbit,“ uzavírá Václav Pech jun., – kterého teď spolu s celým teamem čeká náročná přestavba vozu Porsche 997, aby s ním mohli startovat v sezóně 2016.
Další informace:
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií