nissan murano
S novým Muranem, které v Americe trhá prodejní rekordy, Nissan vstupuje do rychle rostoucího segmentu vozů crossover také v Evropě. Luxusně vybavený dynamický automobil poháněný výkonným šestiválcem a s možností volby pohonu 4×4, má oslovit především úspěšné lidi s aktivním životním stylem, doposud upřednostňující spíše limuzíny vyšší třídy. Prodávat se začne od března roku 2005 a autorizovaní prodejci Nissanu již začínají brát objednávky na dodávky prvních vozidel.
V porovnání s americkou verzí udělali konstruktéři Murana na 1600 změn, aby ho přizpůsobili evropským podmínkám a nárokům evropských zákazníků. K nejdůležitějším patří přidání chladiče oleje a úpravy podvozku, nutné z důvodu podstatně vyšších dosahovaných průměrných rychlostí na našich silnicích. Díky tomu je vůz ve vysokých rychlostech dokonale stabilní a výtečně drží stopu v ostrých zatáčkách.
Se zážehovým šestiválcem 3.5 V6, s maximálním výkonem 234 koní (172 kW) a točivým momentem 318 Nm, je Murano schopno nabídnout vynikající dynamiku, ale zároveň i kultivovanost a komfort. Přenos síly na kola obstarává v této kategorii unikátní samočinná převodovka Xtronic CVT s plynule měnitelným převodem, která udržuje motor stále v optimálních otáčkách, což se příznivě odráží i ve spotřebě paliva. Zároveň převodovka dovoluje v poloautomatickém sportovním režimu ruční sekvenční řazení šesti stupňů.
Na excelentních jízdních vlastnostech, které Murano staví daleko před obyčejné limuzíny vyšší třídy, má svůj podíl elektronicky řízený systém pohonu všech kol All Mode 4×4, reagující v reálném čase. V režimu Auto rozhoduje elektronika sama podle aktuální situace, kdy připojí ke stálému pohonu zadních kol ještě i pohon předních, aby zvýšila stabilitu vozu a zlepšila trakci. A v režimu Lock, používaném v nízkých rychlostech na průjezd obtížnějšími úseky cesty, motor trvale pohání všechna kola. Součástí All Mode 4×4 je také integrovaný elektronický systém jízdní stability ESP a protiblokovací systém ABS.
Ve standardní výbavě luxusního Murana má posádka k dispozici 6 airbagů, DVD satelitní navigaci s dynamickým modulem TMC (Traffic Management Control), automatickou klimatizaci, kožené čalounění, barevnou zadní parkovací kameru přenášející obraz za vozem na sedmipalcový informační displej, inteligentní klíč, který ani nemusíte vytáhnout z kapsy a vůz bez problémů otevřete i nastartujete, špičkový audiosystém Bose, bi-xenonové světlomety, elektricky ovládaná sedadla s pamětí a el. nastavitelné pedály.
Konkurenty tohoto nováčka ve třídě crossover jsou například Volkswagen Touareg nebo Lexus RX-300. Cena luxusního Nissanu Murano je 1,398.000 Kč včetně DPH.
Nissan Pathfinder
Poprvé v Evropě se v Paříži představuje nové komfortní SUV Nissan Pathfinder, které má už od března příštího roku citelně posílit postavení Nissanu jako lídra na trhu automobilů s pohonem 4×4. Mohutný automobil, designem na první pohled spřízněný s konceptem Dunehawk, vystaveným před rokem ve Frankfurtu, spojuje vysoký komfort, bezpečnost a výborné jízdní vlastnosti velké rodinné limuzíny se zdatností a všestranností terénních vozů.
Pro evropský trh se bude vyrábět ve Španělsku a ve srovnání s americkou verzí přinese celou řadu změn. Vedle zcela jiného motoru se nejdůležitější úpravy soustředily na podvozek, přizpůsobený mnohem vyšším evropským rychlostem. Pohon evropského Pathfinderu obstarává zcela nový turbodiesel commonrail 2,5 litru s výkonem 174 koní (128 kW) a nejvyšším točivým momentem 403 Nm. Pathfinder je schopen utáhnout přívěs o hmotnosti až tři tuny.
Zákazník dostane na výběr mezi šestistupňovou přímo řazenou převodovkou nebo pětistupňovou automatickou převodovkou s možností manuálního řazení sekvenčního typu.
Automobil s nezávisle zavěšenými koly vpředu i vzadu je vybaven elektronickým systémem All Mode 4×4, dobře známým z Nissanu X-Trail. Tento systém, pracující v reálném čase, dává řidiči možnost volby mezi čtyřmi jízdními režimy pouhým otočením ovladače na palubní desce: 2WD pro stálý pohon pouze zadní nápravy, režim Auto, plně využívající inteligence špičkové elektroniky pro samočinnou volbu optimálního pohonu vzhledem k aktuálním provozním podmínkám, režim 4Hi Lock pro trvalý pohon všech kol a režim 4Lo pro redukovaný pohon všech kol, zaručující vozu výjimečný záběr v extrémních podmínkách nebo stoupání.
Pathfinder je se svými 474 cm o dva centimetry delší, než pětidveřové Terrano a k sedmi místům pro cestující přidává i dostatek prostoru pro jejich zavazadla, nejvíce v této kategorii. Dvě zadní sedadla je možné navíc snadno sklopit do roviny podlahy, čímž zavazadlový prostor naroste do skutečně velkorysého obejmu. Celkem nabídne Pathfinder 64 různých možností uspořádání vnitřního prostoru a bez problémů odveze i náklad dlouhý až 280 centimetrů.
Bezpečnostní výbava zahrnuje elektronický systém jízdní stability ESP, protiblokovací systém ABS s brzdovým asistentem, 6 airbagů a aktivní opěrky hlavy na předních sedadlech.
V luxusní verzi výbavy jsou například xenonové světlomety, špičkový audiosystém, integrovaný telefon se systémem Bluetooth, kožené čalounění, dvouzónová klimatizace a samostatné ovládání i na zadních místech, automatické rozsvěcení světlometů, automatické stěrače s dešťovým senzorem, barevná parkovací kamera na zádi a inteligentní klíč.
V prodeji bude od dubna roku 2005 a jeho cena zatím nebyla stanovena.
Nissan TONE
Atraktivní koncept Nissan Tone představuje nový jednoprostorový vůz, takzvané mini MPV. Kompaktnímu rodinnému automobilu, poskytujícímu spoustu prostoru pro dva dospělé a jejich děti, Nissan přidal sportovní dynamiku a nefalšované potěšení z jízdy.
Tone, vycházející z koncernové platformy B, na které je postaven například Nissan Micra nebo Renault Modus, je velmi reálnou vizí automobilu, který přijde na evropský trh začátkem roku 2006 a bude se vyrábět v britském Sunderlandu.
Pětimístný vůz má rozvor 260 cm a velmi krátké převisy vpředu i vzadu. Spolu s prostorným interiérem vyniká i nízko posazeným těžištěm, které ještě umocňuje vynikající jízdní vlastnosti.
Pod kapotou bude mít Tone zážehovou čtrnáctistovku nebo zcela novou šestnáctistovku, dieselovou variantou je motor 1.5dCi v obou výkonových verzích, známých například z Micry.
Nissan 350z roadster
Napjatě očekávaná otevřená verze ryze sportovního vozu je již připravena pro Evropu a podle informací z Paříže by se měla objevit v prodeji v březnu 2005, přesně včas na začátek sezóny. Nabízí to, co od ní všichni očekávají – v každém směru fantastické jízdní výkony kupé 350Z a úžasné zážitky se sklopenou střechou.
Struktura karoserie vozu prošla významnými úpravami, aby zaručila dostatečnou tuhost a příkladné jízdní vlastnosti. 350Z Roadster používá stejný motor, jako 350Z – mnoha cenami ověnčený čtyřiadvacetiventilový vidlicový šestiválec 3.5 V6 s maximálním výkonem 280 k (209 kW) a mohutným točivým momentem 363 Nm. Ve spojení s výtečnou šestistupňovou přímo řazenou převodovkou vyvine nejvyšší rychlost 245 km/h a z 0 na 100 km/h vystřelí během 6,4 sekundy.
Objem zavazadlového prostoru je 130 litrů a to je mnohem více, než je u vozů tohoto typu obvyklé. A k dispozici je tu také objemná uzamykatelná schránka za sedadlem spolujezdce. Výbavou se 350Z Roadster neliší od kupé, vedle základní verze nabídne také druhou luxusnější, s výkonnější audiosoustavou Bose, koženým čalouněním, tempomatem a možností doobjednání oranžové kůže Alezan a osmnáctipalcových kovaných kol RAYS.
Elektricky ovládaná měkká vinylová střecha se zadním vyhřívaným sklem se automaticky složí nebo natáhne během pouhých dvaceti sekund. Na výběr je ve dvou barvách – černé a modré. A při jízdě se staženou střechou chrání posádku před nadměrným vířením vzduchu malý skleněný větrný štít za sedadly.
Nissan Patrol
Král terénu v modelovém roce 2005 kompletně změnil svou tvář – proměnou prošel celý interiér, nabízející nyní s lepšími materiály ještě více komfortu. Silný třílitrový turbodiesel získal o 2 kW vyšší výkon – 160 koní (118 kW) a točivý moment 380 Nm – to je o celých 26 Nm více! Navíc je vůz postaven na větších, sedmnáctipalcových kolech z lehké slitiny.
V interiéru jsou změny patrné na první pohled: oblé křivky palubní desky, laděné do dvou barevných tónů a doplněné dřevěnými a chromovanými prvky doplňuje nové čalounění, na přání i kožené, respektive v úpravě Alcantara.
Kromě motoru se na osvědčené technice vozu neměnilo nic, Patrol zůstává stále stejně nezdolným stoprocentním off-roadem, připraveným na vyjížďku po dálnici i do extrémního terénu. Navíc je nový Nissan Patrol od konce listopadu za stejné ceny jako současný!
Nissan X-trail fuel cell vehicle
X-Trail na palivové články, představený už loni ve Frankfurtu, prošel mnoha změnami, takže letošní verze může nabídnout až o 50 % vyšší výkon – 85 kW. Citelně se také prodloužil dojezd na jednu náplň, a to až na 350 km.
V letošním roce se také první vozy X-Trail FCV dostaly do provozu k zákazníkům, kteří si je pronajímají v rámci ekologického programu „Nissan Green 2005“.
X-Trail FCV odveze pět cestujících nejvyšší rychlostí 145 km/h. K pohonu požívá palivové články na stlačený vodík (pod tlakem 35 MPa) v kombinaci s lithium-iontovými články a koaxiálním motorem.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.