Japonská rallye 3.-5.9.2004 – po letech „orientální“ úspěch

V poháru konstruktérů v celkovém hodnocení 2004 první Citroën

Posádky týmu Citroën Sport Sébastien Loeb/Daniel Elena a Carlos Sainz/Marc Marti dovezli své xsary WRC do cíle Japonské rallye na ostrově Hokkaido na druhém a pátém místě. Japonská rallye byla do kalendáře mistrovství světa zařazena vůbec poprvé v historii, nicméně vynikající výsledek Citroënu přinutil statistiky připomenout dvanáct let starý „orientální“ triumf francouzské stáje při Rallye Paříž – Peking. Sébastien Loeb skvěle kontroloval svůj celkový náskok z druhé pozice, aby ho v cíli zvýšil v celkovém hodnocení šampionátu na vítěze Japonské rallye, úřadujícího mistra světa z roku 2003 Pettera Solberga na Subaru.Loeb: 30 bodů náskoku!


Na první pozici má na Pettera Solberga k dobru třicet bodů, což ekvivalentně představuje bodové ohodnocení za tři prvenství. Jak známo do konce seriálu WRC zbývá už jen pět podniků! Carlos Sainz, který dojel v zemi vycházejícího slunce na 5. pozici, ztrácí průběžně na pilota Subaru pouhé čtyři body a udržuje si dál pozici mezi nejlepšími. Výsledek madridského veterána představuje pro tým Citroën základ úspěchu pro hodnocení šampionátu značek. V něm má Citroën na druhý v pořadí Ford náskok už pětatřiceti bodů. Taktika pro „zametače“


Už před startem označil Japonskou rallye šéf týmu Citroën Guy Fréquelin za „velmi zrádnou“. Podle jeho slov Sébastien Loeb měl k dispozici dva taktické plány. Navzdory tomu, že první den tzv. „zametal trať“, dokončil první etapu se stejným počtem vyhraných rychlostních vložek jako pozdější vítěz a držel se na zasloužené druhé pozici průběžného pořadí. „Hodně pomohla namoklá trať, která více eliminovala rozdíly v časech,“ řekl Loeb. Když pak viděl, že útočit na první pozici je příliš riskantní a že náskok před pronásledovateli je dostatečný, rozhodl se pro klidnou, až profesorskou jízdu. Jako obvykle ukázal své kvality on i jeho vůz. Xsara byla dostatečně spolehlivá. „Samozřejmě, že jsem velmi šťastný. Potřetí jsme v této sezoně dojeli na druhém místě s tím, že pro zbytek šampionátu tak máme dobré vyhlídky. Rychlostní zkoušky byly zajímavé, i přesto, že byly mnohdy na dost úzkých trasách. Největší problém? Přizpůsobit se rychlému tempu, které ostře kontrastovalo s tím, co se dalo jezdit při seznamovacích jízdách. Lesní úseky byly velmi zajímavé, přestože byly trochu zrádné hlavně při brždění. Je to pěkná soutěž, ale mohla by se ještě vylepšit. Třeba v tom, že na přejezdech se tráví zbytečně mnoho času,“ hodnotil po dojezdu do cíle vedoucí muž mistrovství světa Sébastien Loeb.


Sainz: Potřebuji jistotu


Pro Carlose Sainze nebyla Japonská rallye tak snadná, jako pro jeho týmového kolegu. Neustále si nechával změnit nastavení vozu. I tak během rallye zajel třikrát nejrychlejší čas. Lepší důkaz pro dobrou práci celého týmu a techniků při nastavení set-upů nemůže existovat. „Matador“, jak mu přezdívají soupeři, bojoval až do konce a díky vyrovnaným výkonům a spolehlivosti xsary přišel o čtvrtou pozici až po velké bitvě. A jen o pár sekund. „Japonská rallye byla opravdu těžká. Během celého víkendu jsem hledal stoprocentní jistotu v nastavení, kterou je na takovémto typu soutěže nutné mít. Na japonských tratích nebylo místo na sebemenší chybu. Do většiny zatáček jsme najížděli z plné rychlosti. Bylo to vše tak úzké, že se nedalo příliš jezdit smykem. Když se o to pokusíte, dostanete se do trávy a jenom se modlíte, aby tam něco nebylo. Nakonec jsme ale jako tým opět dosáhl fantastického výsledku. Jsem rád, že jsem k tomu přispěl.“

Konečné výsledky Japonské rallye:

  • 1. Petter Solberg (Subaru Impreza) 3:43:50,6,
  • 2. Sébastien Loeb (Citroën Xsara) +1:13,3,
  • 3. Markko Martin (Ford Focus) +1:43,3,
  • 4. Marcus Gronholm (Peugeot 307) +2:17,9,
  • 5. Carlos Sainz (Citroën Xsara) +2:31,0,
  • 6. Harri Rovanpera (Peugeot 307) +7:26,2,
  • 7. Mikko Hirvonen (Subaru Impreza) +9:06,5,
  • 8. Antony Warmbold (Ford Focus) +18:14,7,
  • 9. Toshihiro Arai (Subaru Impreza) +18:15,4,
  • 10. Takuma Kamada (Subaru Impreza) +21:51,2.

Vyhrané rychlostní zkoušky:

  • Solberg 11, Loeb 6, Gronholm 4, Martin a Sainz po 3, Duval 1.

Vyhrané rychlostní zkoušky podle značek:

  • Subaru 11, Citroën 9, Peugeot 4, Ford 4.

Pohár konstruktérů:

  • CITROËN – 137 bodů
  • FORD – 102
  • SUBARU – 79
  • PEUGEOT – 73
  • MITSUBISHI – 17

Mistrovství světa pilotů:


1.Loeb 84, 2. Solberg 54, 3. Martin 53, 4.  Sainz 50, 5. Gronholm 47, 6.  Duval 39, 7. Hirvonen 21, 8. Rovanpera 17, 9.  Tuohino 16, 10.   Loix 7, 11.  Carlsson 6, 12.  Panizzi 6, 13.  Robert 4.     


KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Jarov
Osiková 2, Praha 3, 130 00
251 002 288
seat@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...