Ne zrovna nejlepší start do Německé rallye má za sebou tým Peugeot. Cedric Robert zakončil první den mimo bodované pozice a prozatím mu patří devátá příčka.
Podmínky během první etapy byly velmi proměnlivé a tak se výběr vhodných pneumatik blížil spíše loterii. Na každé z dnešních osmi rychlostních zkoušek se objevily větší či menší dešťové přeháňky.
Pro Marcuse Grönholma soutěž skončila hned v první zatáčce této soutěže. Na velké kaluži dostal aquaplaning, při nárazu ulomil kolo své 307 WRC a musel odstoupit. „Normálně jsme před zatáčkou začali brzdit, ale auto se vydalo mimo trať,“ říká Marcus. „Průzkumné posádky jsou zakázané a tak nás nikdo nemohl před tímto nebezpečím varovat. Nedalo se s tím nic dělat.“
Cedric se během první série rychlostních zkoušek nemohl zbavit špatného pocitu z brzd a navíc ho více zasáhla nepřízeň počasí. Svou dávku štěstí si ale vybral během odpoledne, kdy bez úhony vyvázl z otočky ve vysoké rychlosti na čtvrtý rychlostní stupeň. „Docela mě zamrazilo,“ říká Cedric. „Riskoval jsem poškození auta a trochu to otřáslo mou sebedůvěrou. Ranní problémy s brzdami byly mou chybou, protože jsem je zbytečně přehříval. Nejvíc mi ale dalo zabrat počasí. Myslím, že jsme měli opravdu smůlu, protože se většinou rozpršelo v okamžiku, kdy jsme vyráželi na trať! Jedeme ale dál a naše odhodlání získat body nás neopustilo. Zítra se pokusíme přidat.“
Freddymu během dopoledních rychlostních zkoušek vynechával motor a problém se podařilo odstranit až poledním v servisu. Odpoledne zajel několik slibných časů v top5, ale jeho dobrá práce přišla vniveč kvůli problémům s převodovkou. Poslední rychlostní zkoušku absolvoval pouze s prvním a druhým převodovým stupněm. Freddy říká: „Byl to hodně zrádný den. Čím více kilometrů jsem s autem ujel, tím jsem si více věřil a odpolední časy mě povzbudily. Škoda problémů s převodovkou. Jsem si jistý, že zítra budeme schopni znovu útočit.“
Marcus Grönholm se díky zkoušenému systému SupeRally postaví znovu na start do zítřejší etapy.
Pořadí po první etapě:
- 1. LOEB, Sebastien – Citröen Xsara WRC (1.18.15.4)
- 2. SAINZ , Carlos – Citröen Xsara WRC (1.18.41.9)
- 3. DUVAL, François – Ford Focus WRC (1.19.13.9)
- 4. SOLBERG, Peter – Subaru Impreza WRC (1.19.26.2)
- 5. MARTIN, Markko – Ford Focus WRC (1.20.16.1)
- 6. PANIZZI, Gilles – Mitsubishi Lancer WRC (1.20.28.0)
- 7. KRESTA, Roman – Škoda Fabia WRC (1.20.28.7)
- 8. BENGUE, Alexandre – Peugeot 206 WRC (1.20.39.0)
- 9. ROBERT, Cedric – Peugeot 307 WRC (1.20.43.4)
- 10. GARDEMEISTER, Toni – Škoda Fabia WRC (1.20.58.5)
- …..
- 13. LOIX, Freddy – Peugeot 307 WRC (1.21.47.3)
Druhá – dnešní sobotní etapa Německé rallye je nejdelší a zahrnuje devět měřených úseků.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií