Největší bodový zisk za celý víkend vynesl Fulína do čela průběžného pořadí, další závody ETCC čekají Petra Fulína již tento týden ve Francii.
Petr Fulín
– dvojnásobný šampion v evropském poháru cestovních vozů FIA ETCC (European Touring Car Cup) a dvojnásobný vítěz Zlatého volantu, potvrdil během víkendových závodů ETCC, že mu slovenský závodní okruh Slovakiaring sedí. Se svým závodním vozem SEAT Leon Cup Racer zajel nejprve „pole position“ a další důležité body vybojoval v obou nedělních závodech. V prvním závodě si připsal na konto své první letošní vítězství, v dalším závodě skončil třetí ve své třídě. Celkově získal na Slovensku nejvíc bodů ze svých soupeřů, a vyšvihl se tak do čela průběžného pořadí Evropského poháru cestovních vozů ETCC 2015.
Aleš Novák, ředitel divize SEAT společnosti Porsche Česká republika zdůraznil:
„Mám velkou radost, že Petr Fulín a SEAT mají za sebou velmi úspěšný víkend na Slovakiaringu. Petr skvěle navázal na dosavadní úspěchy na slovenském okruhu a i letos přidal v tvrdé konkurenci do sbírky jedno vítězství a ještě před tím zajel se svým vozem SEAT Leon Cup Racer nejrychlejší čas v kvalifikaci. Myslet však už teď na oslavy by bylo předčasné. Další důležitý krok k obhajobě předchozích dvou titulů musí Petr Fulín udělat již za několik dní ve Francii a věřím, že kromě našeho týmu SEAT ho v tom budou povzbuzovat i všichni čeští fanoušci motoristického sportu.“
Petr Fulín nastupoval do závodů na Slovakiaringu
– s 30kg hmotnostním hendikepem na základě předchozích výsledků z Hungaroringu a v mimořádně silné konkurenci musel ze sebe vydat všechno. V testech mu v rozletu bránilo ještě několik defektů, ale v sobotní kvalifikaci se zrodilo důležité vítězství. Nejlepší současný český okruhový jezdec zůstal díky skvělému startu z prvního místa ušetřen drsných soubojů se soupeři a pro vítězství si dojel suverénním stylem, který ovšem vypadal jako bezproblémová jízda jen na první pohled: „V obou závodech jsem do toho musel jít opravdu naplno, dalo skutečně hodně práce vybudovat si na čele potřebný náskok.“
Český jezdec musel po vítězství startovat do druhého závodu
– z osmého místa, takže ho čekala trnitá cesta směrem vzhůru skvěle obsazeným závodním polem. „Snažil jsem se útočit až do posledního kola, ale vůz bylo trochu nedotáčivý a víc než třetí místo při téhle vyrovnanosti již nebylo možné,“ komentoval Petr Fulín závod, v němž skončil čtvrtý v absolutním pořadí, resp. třetí v rámci své kategorie Single Make Trophy. Zkušený jezdec týmu Křenek Motorsport, podporovaný českým importérem vozů SEAT, se po vítězství a třetím místě vyšvihl do čela tabulky kategorie Single Make Trophy.
Hned týden po klání na Slovakiaringu je v plánu další porce závodů ETCC, tentokrát na trati Paula Ricarda na jihu Francie v Le Castellet, kde Petra Fulína čeká další tvrdá práce. Po slovenských závodech, kde dokázal nasbírat během víkendu nejvíc bodů ze všech, však v týmu panuje dobrá nálada: „Díky pole position a prvnímu a třetímu místu se mi podařilo zvítězit v naší pohárové třídě, což je přesně to, co jsem si na počátku víkendu přál.“
Záznam obou závodů na Slovakiaringu odvysílá stanice Eurosport, a to 23. června od 18.00 na kanálu Eurosport 2.
Výsledky 1. závodu ETCC na Slovakiaringu (21.6. 2015):
- PETR FULÍN (CZE) – SEAT Leon Cup Racer
- Maťo Homola (SVK) – SEAT Leon Cup Racer (+ 4.680)
- Dušan Borković (SRB) – SEAT Leon Cup Racer (+ 9.047)
- Norbert Tóth (HUN) – SEAT Leon Cup Racer (+ 11.796)
- Davit Kajaia (GEO) – BMW 320 TC (+ 13.275)
- Andreas Pfister (GER) – SEAT Leon Cup Racer (+ 13.748)
- Ronny Jost (SUI) – SEAT Leon Cup Racer (+ 15.484)
- Michal Matějovský – (CZE) BMW 320 si (+ 23.236)
- Peter Rikli (SUI) – Honda Civic FD (+ 27.796)
- Dejan Bulatović (MNE) – SEAT Leon Cup Racer (+ 28.827)
- Ibrahim Okyay (TUR) – BMW 320 si (+ 30.637)
- Mladen Lalušić (SRB) – SEAT Leon Cup Racer (+ 50.326)
- Ümit Ülkü (TUR) – BMW 320 TC (+ 51.213)
- Daniel Conrad (SUI) – Honda Civic FD (+ 1:08.552)
- Galip Atar (TUR) – BMW 320 TC (+ 1:34.607)
Výsledky 2. závodu ETCC na Slovakiaringu, 21. 6. 2015:
- Dušan Borković (SRB) – SEAT Leon Cup Racer
- Davit Kajaia (GEO) – BMW 320 TC (+ 1.945)
- Maťo Homola (SVK) – SEAT Leon Cup Racer (+ 2.544)
- PETR FULÍN (CZE) – SEAT Leon Cup Racer (+ 9.267)
- Andreas Pfister (GER) – SEAT Leon Cup Racer (+ 12.223)
- Michal Matějovský (CZE) – BMW 320 si (+ 13.573)
- Peter Rikli (SUI) – Honda Civic FD (+ 27.134)
- Ibrahim Okyay (TUR) – BMW 320 si (+ 29.334)
- Ronny Jost (SUI) – SEAT Leon Cup Racer (+ 37.359)
- Mladen Lalušić (SRB) – SEAT Leon Cup Racer (+ 40.589)
- Dejan Bulatović (MNE) – SEAT Leon Cup Racer (+ 41.096)
- Ümit Ülkü (TUR) – BMW 320 TC (+ 42.513)
- Daniel Conrad (SUI) – Honda Civic FD (+ 48.632)
- Galip Atar (TUR) – BMW 320 TC (+ 1:37.465)
Průběžné pořadí Evropského poháru cestovních vozů ETCC 2015 (Single Make Trophy) po 2 podnicích:
- PETR FULÍN (CZE) – 35 bodů
- Dušan Borković (SRB) – 35
- Maťo Homola (SVK) – 23
- Ferenc Ficza (HUN) – 18
- Andreas Pfister (GER) – 18
- Ronny Jost (SUI) – 15
- Alexandr Artemyev (KAZ) – 6
- Norbert Tóth (HUN) – 5
- Dejan Bulatović (MNE) – 4
- Mladen Lalušić (SRB) – 4
SEAT Leon Cup Racer a Petr Fulín v ETCC 2015
– dvojnásobný mistr evropského poháru cestovních vozů FIA ETCC (European Touring Car Cup) a dvojnásobný vítěz Zlatého volantu, tvoří v sezoně 2015 silný tým. Nejtalentovanější český okruhový jezdec současnosti bude v ETCC 2015 obhajovat svá prvenství s vozem SEAT Leon Cup Racer v barvách českého zastoupení značky SEAT a týmu Křenek Motorsport. Jedná se o šest víkendů: v Maďarsku (Hungaroring), na Slovensku (Slovakiaring), ve Francii (Paul Ricard), České republice (Masarykův okruh Brno), Belgii (Zolder) a Itálii (Pergusa).
SEAT je jedinou společností ve Španělsku v odvětví automobilového průmyslu
– s kompletní škálou činností zahrnujících návrh designu, vývoj, výrobu a prodej osobních vozů. Nadnárodní společnost se sídlem v Martorellu (Barcelona) je členem koncernu Volkswagen Group. SEAT vyváží více než 80 % své výroby a působí v 75 zemích. V roce 2014 dosáhl SEAT historicky nejvyšších výnosů z prodeje ve výši téměř 7,5 miliardy EUR a na celém světě prodal 390 500 vozidel.
Skupina SEAT zaměstnává 14 000 kvalifikovaných pracovníků ve třech výrobních závodech Barcelona, El Prat de Llobregat a Martorell, kde kromě ostatních modelů vyrábí především velmi úspěšné modelové řady Ibiza a Leon. Vozy SEAT Alhambra dodává výrobní závod koncernu Volkswagen Group v portugalském městě Palmela, vozy SEAT Mii vyrábí závod ve slovenské Bratislavě a Toledo závod v Mladé Boleslavi v České republice.
Španělská nadnárodní společnost disponuje jako největší průmyslový investor do výzkumu a vývoje ve Španělsku také technickým centrem, které v roce 2015 slaví své 40. výročí. V technickém centru pracuje 900 inženýrů na vývoji inovativní automobilové techniky. V souladu s vyhlášenou strategií důsledné ochrany životního prostředí odpovídají veškeré aktivity společnosti SEAT kritériím trvale udržitelného rozvoje, a to se zvláštním zřetelem na snižování emisí CO2, efektivní využívání energií, recyklaci a opakované využívání zdrojů.
Více na:
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií