Po testu v České republice pokračoval Hannu´s Rally Team v přípravách na JWRC Vodafone Rally Portugalsko 2015 otestováním závodního vozu v Itálii.
Samotná květnová rally italského šampionátu
– se konala na extrémně úzkých silnicích se spoustou zatáček. Speciální RZ obsahovaly také pár nerovných cest. Při řízení se kvůli tomu tedy kladl velký důraz na přesnost a nebyl zde žádný prostor pro pomalé rozjezdy. Ač byly cesty v porovnání s finským standardem pomalé (průměrná rychlost závodníků na předních příčkách byla pouze 93 km/h), cesty Rally Adriatico jsou dokonalou průpravou na Portugalsko. Posádka odřídila RZ 4 a 6 jako běžné přepravní RZ, zatímco spousta dalších závodníků dostala kalkulovaný čas.
Henri i Marko byli oba z výsledku nadšení. Cílem rally bylo úspěšně najít solidní základní rychlost, to se podařilo. Navíc se neobjevily žádné výrazné problémy, s výjimkou motoru několikrát při startu první RZ. Vůz i servis Gekon Racing byly provedeny tak bravurně, že nebyly požadovány žádné změny ohledně nastavení vozu. V Portugalsku JWRC závodníci budou mít k dispozici dvousložkovou pneu, což byla v Itálii další z plodných zkušeností posádky.
V průběhu Rally Adriatico se pozornost kladla zejména
– na praktikování předem odsouhlasených věcí a nikoliv na porovnávání rychlosti s ostatními. Posádka si domů odnesla vítěznou trofej s náskokem asi devět minut nad druhým místem v řídce zastoupené R3T kategorii. Co se týče ostatních finských posádek Evgeni Cherkasov-Mikko Lukka skončili třetí ve skupině N a Teemu Suninen-Mikko Markkula čtvrtí v S-2000.
Pro zlepšení je stále prostor
– ale před P3 testováním na Rally Portugalsko bohužel nebude další příležitost vůz znovu otestovat. Během P3 testování a shakedownu se bude jednat spíš o drobné úpravy k finálnímu nastavení vozu a pak rally může začít. Rally Portugalsko je dlouhý a náročný závod, který vyžaduje opatrnost, zejména když JWRC vozy nemohou používat aktuální WRC pneumatiky, které jsou dostupné pro závodníky dalších WRC tříd. Pochopitelně se zde bude jednat o rychlost, ale nutným předpokladem pro vysokou vítěznou pozici je absolutní omezení chyb a možných problémů.
Více o posádce Haapamäki-Salminen najdete na
Více o společnosti Gekon Racing najdete na
Společnost Gekon Racing s.r.o. nabízí
– možnost financování koupi závodního vozu DS3 R5, DS3 R3T a DS3 R1B od společnosti PSA finance, včetně havarijního pojištění.
Tomáš Pletka, tel.: 777 853 681, gekonracing@email.cz
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií