Asi největším překvapením madridského autosalonu se stal koncept automobilky SEAT nazvaný Toledo Prototipo, který charakterizují prostorný interiér, spousta místa pro zavazadla a pozoruhodná přizpůsobivost.
Připravované Toledo navazuje na své úspěšné předchůdce – tříprostorovou siluetou a výklopnými zadními dveřmi se odkazuje na Toledo první generace (které vyjelo v roce 1991), atraktivním stylingem zase připomíná Toledo druhé generace (premiéra v roce 1998). S oběma generacemi svých předchůdců má chystaný model společný ještě jeden zásadní rys – mimořádně velký zavazadlový prostor.
Celkem 449 cm dlouhý, 177 cm široký a 158 cm vysoký koncept Toledo Prototipo nabízí větší prostor uvnitř než kterýkoli jiný vůz této třídy. Rozměrné vzhůru výklopné dveře v zádi otvírají přístup do zavazadlového prostoru objemu 500 litrů. Praktickou využitelnost velkého zavazadelníku zvyšuje možnost jeho rozdělení do „dvou pater“ pomocí vyjímatelné police. Prakticky řešené je i dělené zadní plato, kryjící shora zavazadlový prostor, které poslouží i pro uložení výstražného trojúhelníku a dalších drobností.
Originálním stylistickým prvkem studie Toledo Prototipo je její panoramatická střecha ze 7 mm silného probarveného plexiskla, která přivádí do interiéru denní světlo.
Koncept Toledo Prototipo vyjíždí na devatenáctipalcových kolech s nízkoprofilovými pneumatikami rozměru 235/35. Do jeho výbavy patří také nové duální xenonové světlomety, které slouží jak pro tlumená, tak i dálková světla. Světlomety mají vyspělý systém samočinné regulace, který ve spolupráci s citlivými čidly reaguje na pohyby karoserie při zrychlování, brzdění a bere v úvahu i okamžité zatížení vozu. Koncová světla svojí soustřednou koncepcí brzdových a směrových světel připomínají koncová světla modelu Altea, zadní směrová světla jsou tvořena LED diodami.
Do výbavy konceptu Toledo Prototipo patří také nejmodernější multimediální technologie – pasažéři mohou přijímat televizní vysílání, přehrávat si filmy na DVD přístroji, palubní systémy lze propojit s přenosnou videokamerou nebo herní konzolí. Do zadní části opěrek hlav předních sedadel jsou vsazené barevné displeje rozměru 7“, obě tyto obrazovky fungují nezávisle na sobě a díky propojení se sluchátky umožňují sledování separátního programu. Pokud vůz stojí, může TV program nebo filmy z DVD disků sledovat také řidič a jeho přední spolujezdec prostřednictvím barevného displeje rozměru 6,5“ (formát 16:9), který jinak slouží satelitnímu navigačnímu systému. DVD přehrávač je uložený pod sedadlem předního spolujezdce a pokud všichni cestující chtějí sledovat stejný film, může zvuk zprostředkovat palubní audiosystém.
O pohon konceptu Toledo Prototipo se stará zážehový motor 2,0 l FSI s přímým vstřikováním benzinu, který dává při otáčkách 6000 min-1 výkon 110 kW/150 k. Výkon motoru se přenáší na přední kola prostřednictvím manuální šestistupňové převodovky.
Studie Toledo Prototipo má vpředu propracované vzpěry McPherson, vzadu pak vyspělou víceprvkovou nápravu typu multi-link. Podvozek Agile Chassis kombinuje speciálně naladěné tlumiče a pružiny s tuhými pouzdry a posilovačem řízení s proměnným účinkem v závislosti na rychlosti jízdy. Nad bezpečností jízdy bdí i elektronický stabilizační systém ESP, který v případě potřeby cíleně aktivuje kotoučové brzdy s kotouči s vnitřní ventilací.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií